Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
Gamed Gamekalender April 2024
Gamed Gamekalender Maart 2024
Wo Long: Fallen Dynasty - Complete Edition
Nieuws:

'ID@Xbox trekt veel geïnteresseerden'


Door Rene Groen op 04-09-2013 om 08:24
Bron: Now Gamer

Onlangs kondigde Microsoft ID@Xbox aan, een initiatief waarbij ze indie gamers geïnteresseerd willen maken om hun games naar de Xbox One te brengen. Het programma blijkt nu al zeer populair.

Chris Charla, de portfolio director voor digitale games, geeft aan dat er al 'een scheepslading aan inschrijvingen' binnen is gekomen. Deze interesse kwam echter niet alleen voort na de bekendmaking van ID@Xbox, al voorafgaande waren er gesprekken van een half uur gepland met vele ontwikkelaars. Inderdaad, gepland, Charla geeft namelijk aan dat de gesprekken binnen zes minuten al te einde waren:
quote:
"Because they’d be like, ‘what are the fees like?’ There are no fees. ‘How about devkits?’ We’re going to give you two devkits. ‘For how much?’ Nothing. ‘Oh okay, I can only update once?’ You can update as much as you want. ‘Where’s my game going to be? Is it going to be out on the side in a special section on the Marketplace?’ No, games are games, they’re all going to be together, and then, pretty much, the developers would be like… cool."[laughs]

Omdat de vragen zo snel ten einde kwamen werd de rest van de tijd vooral ingevuld om over de game te praten of door het tonen van een demo. De reacties van ontwikkelaars waren dan ook fantastisch en momenteel praten ze nog altijd met veel studio's.


08:24  XCOM: Enemy Within te groot als DLC
08:23  Warframe drie maanden exclusief
 Reacties (12)
 Pagina: 1
masterninja op 04-09-2013 om 08:47 [Niv: 33 / Exp: 1645]
Nou ja beter dat de indies het daar nu ook makkelijker hebben maar we weten allemaal wel waarom dat nu veranderd is...

Nelus op 04-09-2013 om 09:15 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Inderdaad, dit bedoel ik dus. Schijnheilig kut MS

Rene Groen (Eindredacteur) op 04-09-2013 om 09:19 [Niv: 747 / Exp: 37333]
De omslag van het bedrijf is voor gamers positief, natuurlijk is het achterlijk dat je zo je strategie alle kanten op laat waaien, maar ik snap het grote kritiek vanuit de gamers niet. 'Schijnheilig kut MS'? Als gamer heb je er toch alleen maar voordeel van op de lange baan? Zelfs steeds meer ontwikkelaars, waaronder Vlambeer, staan er nu een stuk positiever tegenover.

Gewijzigd door Rene Groen op 04-09-2013 om 09:19

Djierod op 04-09-2013 om 09:23 [Niv: 70 / Exp: 3481]
Juist Rene, jij begrijpt het.
Wat heb je er tevens aan als lid van een gamesite om je hier zo over op te winden?

Kenobixios op 04-09-2013 om 09:43 [Niv: 54 / Exp: 2687]
Inderdaad Rene en Djierod.
Ok, ik vind het ook frustrerend dat er tegenstrijdige berichten zijn geweest en ommezwaais (van mij mocht always online, en blokeren van used games blijven, geen probleem mee)
Maar om daarna van alles wat MS zegt, positief en negatief onmiddelijk gaan schelden en kritiek uiten is er wat over.

We get it,

Nelus op 04-09-2013 om 09:45 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Tuurlijk hebben we er als gamer alleen maar voordeel aan. Maar ik mag toch wel kritiek hebben op het feit dat ze nu doen alsof ze met open armen de indies ontvangen, wat nu ook wel zo is, maar een paar maanden geleden was het nog 50 000 dollar voor het releasen van je spel en blabla.

Moeten we nu in 1 keer gaan juichen voor MS omdat ze kiezen de fee gratis te maken? Omdat ze anders geen indie-support krijgen zodat zij minder verkopen van consoles zien en zij dus minder geld zien binnen komen!

Tuurlijk, als het om concurrentie gaat, dan is de consument er altijd gebaat bij. Maar dat wilt niet zeggen dat de consumenten zich in 1 keer heilig over een bedrijf zullen uiten, omdat zij baat hebben bij een ontwikkeling terwijl het bedrijf daarvoor de consument nog hard wilde naaien.

Gewijzigd door Nelus op 04-09-2013 om 09:46

Djierod op 04-09-2013 om 10:11 [Niv: 70 / Exp: 3481]
Waarom zou je die kritiek nog uiten als men bezig is met het verbeteren van het proces?
Mij maakt het overigens niet uit, maar je verlaagt je wel ineens naar een heel laag niveau door 'Schijnheilig kut MS' te zeggen etc.

Ik weet niet of dat we nu in een keer moeten juichen voor MS. Ik weet wel dat het een goed proces is, voor beide partijen.

Waar naaide Microsoft precies de consument hard mee dan? Je koopt het product toch zoals die is? Als jij als consument instemt met altijd online, betalen voor een netwerk, betalen voor een camera (die ook aan moet) en je bent bereid om daar 500 euro voor neer te leggen excl netwerk kosten, dan word je toch niet genaaid?
Je weet toch wat je dan koopt?

En ik denk eerlijk gezegd dat het gros van de consumenten het niet eens boeit wat Microsoft allemaal tegenspreekt etc in de media.
Het zijn niet allemaal 'hardcore' gamers, misschien 10% ja. De rest koopt het vanwege die games die ze kennen van Xbox 360, hun vrienden die de console kopen etc.


masterninja op 04-09-2013 om 10:12 [Niv: 33 / Exp: 1645]
Ik vind het ook goed dat ze dit nu doen maar er word echt door hun gepraat alsof ze het wiel uit hebben gevonden. Dat vind ik op zich niet lekker over komen in dit geval zeker met hoe hun strategie eerst in elkaar zat.

Als je zegt van ja wij hebben nu door onze huidige strategie interesse van deze, deze en deze indies zonder jezelf een schouderklopje te geven dan kwam het veel beter over.Dat het beter is voor gamers zou ik niet ontkennen maar het word op de typische Microsoft manier gebracht.

En dat deed Sony circa 2006 op dezelfde manier en daar werden ze in die tijd ook hard en terecht op beoordeeld. Ik zal er voorlopig nog een dubbel gevoel bij hebben elke keer als ze zoiets op deze manier vertellen.

Nelus op 04-09-2013 om 10:22 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ik denk dat masterninja hier de spijker op de kop slaat. Ik denk dat ik me daaraan vooral irriteer. Doen alsof ze het wiel opnieuw uitvinden en nooit hebben beweerd dat ze 50 000 eu wilde.

@djierod
Over het proces van aankoop heb je gelijk ja. Men kan er altijd nog voor kiezen om het product niet te kopen.

Maar juist door het bovenstaande van wat masterninja al zei, heb ik zoiets van 'schijnheilig kut ms'

Gewijzigd door Nelus op 04-09-2013 om 10:22

insignificat op 04-09-2013 om 11:39 [Niv: 92 / Exp: 4590]
en gelijk heb je nelus

MaartenL (Redacteur) op 04-09-2013 om 11:41 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Rofl, hier vind ik ook dat ze niet zo opscheppend uit de hoek moeten komen. Ze hadden beter gezegd dat ze eerder verkeerd bezig waren en op vraag van de gamers en indie-devs hun strategie hebben omgegooid (om meer X1's te verkopen offcourse).

Nja, het blijft natuurlijk goed nieuws voor de gamers

masterninja op 04-09-2013 om 13:12 [Niv: 33 / Exp: 1645]
Daarom de boodschap zelf is een hele verbetering maar het moet gewoon echt beter gebracht gaan worden.Van mij mogen ze best wel even onder de foute houding gaan lijden dat heeft Sony uiteindelijk ook goed gedaan.

Als de PS3 het succes evenaarde van de PS2 en er geen enorme kritiek op was had er daar ook niks veranderd.Dus we moeten als gamers er gewoon kritisch er naar kunnen blijven kijken dat doet de industrie naast concurrentie namelijk ook veel goeds!


 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Xbox One
Type:
Hardware
Releasedatum:
05-09-2014
Ontwikkelaar:
Microsoft
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media