Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
15 November 2019 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 November 2019 
(0) 
(0) 
(3) 
(3) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(5) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 November 2019 
(2) 
(0) 
(2) 
(7) 
(0) 
(0) 
(1) 
12 November 2019 
(7) 
(5) 
(3) 
(7) 
(4) 
(3) 
11 November 2019 
(4) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(0) 
(0) 
10 November 2019 
(10) 
(5) 
(4) 
(0) 
09 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(3) 
08 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
07 November 2019 
(17) 
(3) 
(0) 
(16) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 November 2019 
(5) 
(4) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 November 2019 
(0) 
(0) 
(5) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 November 2019 
(5) 
(4) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
03 November 2019 
(7) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 November 2019 
(0) 
(0) 
01 November 2019 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
Call of Duty: Modern Warfare
Gamed Interview: Rain of Reflections
Super Monkey Ball: Banana Blitz HD
WWE 2K20
Preview:

Company of Heroes 2


Door Joni Philips op 08-06-2013 om 12:19
Bron: Gamed

Eind 2006 lanceerde Warhammer 40,000: Dawn of War-ontwikkelaar Relic Entertainment hun succesvolle RTS Company of Heroes, waarna het bedrijf zich focuste op Dawn of War. Nu krijgt de game echter eindelijk een vervolg onder de naam Company of Heroes 2, en wij blikken vooruit!

Met Homeworld en Warhammer 40,000: Dawn of War specialiseerde Relic Entertainment zich in fictieve, futuristische universa; maar met Company of Heroes toonde Relic dat men eveneens met een historische setting kon werken. In de game beleefden we namelijk de intense strijd tussen de Amerikaanse en Duitse troepen op het Westelijke front. Dankzij de uitbreidingen Tales of Valor en Opposing Fronts mochten we ook aan de slag met de Britse troepen, maar de actie bleef gefocust op het Westelijke front dat we al jaren zien passeren in fictie. Met Company of Heroes 2 laat Relic dit Westelijke front ver achter zich, en kijkt men naar het Oostelijke front. Daar zal de speler de leiding krijgen over het leger van de Sovjet-Unie beginnend bij Operation Barbarossa – de Duitse invasie van de Sovjet-Unie – tot de Battle of Berlin – het laatste Europese offensief van Wereldoorlog II dat rechtstreeks leidde tot de zelfmoord van Hitler en zijn halve legerleiding, en de andere helft liet vluchten naar de veiligheid die het Amerikaanse leger hen bood.


Met de focus op het Oosterse front krijgt de speler een nieuwe serie eenheden ,voertuigen en wapens voorgeschoteld, maar het idee achter de actie blijft hetzelfde. Je begint met het bouwen van een basis voor het maken van je eenheden, waarna je grondstoffen verzamelt om deze eenheden te bouwen. Deze eenheden zullen vanaf nu altijd vanaf je basis vertrekken; snel extra troepen bouwen op een nieuw gebouw aan de frontlinie kan dus niet meer. Eens gebouwd, begin je hen vooruit te sturen naar de frontlinie waar ze op zoek gaan naar vijandelijke troepen en de vijandelijke basis om deze uit te schakelen. Als je troepen hierbij lang overleven, zullen ze in level stijgen en sterker worden. Enige voorzichtigheid is dan ook geboden en zeker nodig. De AI is namelijk geëvolueerd, de AI uit de Skirmish-mode van het origineel wordt nu ook gebruikt in de Campaign van Company of Heroes 2 waardoor deze dus meer willekeurig zal zijn, hoewel je voor de meest spannende strijd nog steeds in de multiplayer moet zijn.

De kern van de gameplay blijft dus grotendeels hetzelfde, maar Relic heeft wel enkele grote en kleine veranderingen aangebracht om het geheel beter af te werken. Zo kunnen soldaten nu over lage cover springen en laten tanks permanente sporen achter die hun positie kunnen verraden. Ook de Conscripts zijn nu nuttiger, zij kunnen fuseren met beschadigde eenheden om deze te herstellen. Je kunt dus de goedkopere Conscripts opofferen in plaats van je duurdere eenheden te vervangen. De meest opvallende verandering is echter de implementatie van Order 227. Tijdens Wereldoorlog II mochten Russische troepen zich absoluut niet terugtrekken van het strijdveld, soldaten die dit toch deden werden geëxecuteerd als deserteurs. Dit zal ook voorkomen in Company of Heroes 2, hoewel strategisch terugtrekken natuurlijk mogelijk blijft. Een andere grote verandering zit hem in de Customizer. Naarmate je verder raakt in de game, verdien je ‘Bulletins’ – Perks zoals extra health of meer accurate troepen – waarvan je er bepaalde kunt toekennen aan je leger. Deze dienen dan als permanente upgrades om je leger een eigen draai te geven.


De strijd op het Oostelijke front was een zware strijd die uiterst belangrijk was voor het verloop van Wereldoorlog II. Om ervoor te zorgen dat ze deze strijd zo goed mogelijk in beeld brengen, maakt Relic gebruik van hun eigen Essence 3.0 engine welke verschillende nieuwe technologieën introduceert. Zo is er ColdTech dat moet zorgen voor betere representatie van het weer; waarbij dit weer ook een echt effect zal hebben op je eenheden. Zo kunnen je troepen vrieswonden oplopen als ze buiten rondlopen tijdens een sneeuwstorm, en zullen ze trager wandelen als ze door diepe sneeuw moeten. Je zal dan ook vuurtjes moeten maken om je troepen op te warmen, waardoor ze wel beter zichtbaar worden voor de vijand. De vrieskou heeft ook voordelen, zo kunnen rivieren en vijvers bevriezen zodat je je troepen hierover kunt laten wandelen. Enige voorzichtigheid is echter geboden want als je te veel materiaal op het ijs plaatst, zou het in elkaar kunnen zakken en met een vijandelijke granaat is dit ijs gemakkelijk te vernietigen.

De Essence 3.0 Engine doet echter meer dan het regelen van het weer. Zo bevat het ook TrueSight – een technologie die de visibiliteit van de troepen in combat beter moet regelen, zo zullen troepen niet langer soldaten aan de andere kant van een huis zien en kun jij dus ook het eventueel gevaar niet zien – en ondersteunt de engine eveneens vernietigbare omgevingen. Dankzij de ondersteuning van DirectX 11 moet Company of Heroes 2 eveneens een grafisch spektakel worden dat alle snufjes van je laatste nieuwe PC gebruikt. Tegelijk wordt ook DirectX 9 ondersteund zodat ook iets oudere PC computers de game nog kunnen draaien wat natuurlijk goed nieuws is. Ondanks een turbulente ontwikkeling – Relic's eigenaar THQ ging failliet en de studio werd verkocht aan SEGA – lijkt Company of Heroes 2 dus opnieuw een absolute topper te worden. Noteer 25 juni alvast op jullie agenda zodat je meteen voldoende tijd hebt om deze game te kunnen spelen. Zeven jaar wachten op deze sequel is meer dan genoeg.


12:39  [E3] Dark met E3 trailer
11:49  [E3] Trailer Dead Trigger 2
 Reacties (2)
 Pagina: 1
deadlytown op 08-06-2013 om 12:32 [Niv: 11 / Exp: 543]
heeft het een skirmish-mode?

Joni Philips (Eindredacteur) op 08-06-2013 om 12:34 [Niv: 1164 / Exp: 58187]
Yep, die was speelbaar in de beta.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Company of Heroes 2
Type:
Game
Releasedatum:
25-06-2013
Ontwikkelaar:
Relic Entertainment
Uitgever:
SEGA Sammy Holdings
Media:








Meer media