Na twee Bioshock delen zal het derde deel, Infinite geheten, zich dit keer niet onder de zeespiegel, maar juist ver erboven afspelen. Het is niet de enige verandering in het spel.
Ken Levine, hoofd van ontwikkelaar Irrational Games, legt namelijk uit dat de plasmids niet langer terug zullen keren. In plaats daarvan zal er gebruik gemaakt worden van vigors (kracht, energie) en nostrums (huismiddel, drankje), hetgeen niet zomaar gedaan is. Levine legt uit dat de introductie van deze nieuwe systemen de zwakheden van de plasmids eruit moet halen, hierbij zorgde Eve ervoor dat vrijwel iedere plasmid even krachtig was.
quote: “You basically felt like ‘Well, if I fire this plasmid versus that plasmid, I can only get one round, where here I can get 50 rounds, but it’s much less powerful.’”
In tegenstelling moeten de vigors meer aan voelen als een traditioneel wapen, zo kun je er slechts een beperkt aantal met je mee dragen. Om je speelstijl echter aan te passen zijn er de nostrums, welke aanvoelen als de tonics uit de voorgaande delen. Toch is er een verandering, zo zijn er twee types: het stabiele type waarbij je weet wat het effect zal zijn en de variant hierop waarbij je kunt kiezen uit één van de vier karakter upgrades. Door veel van deze keuzes te maken gedurende de game zal je karakter steeds unieker worden.
Bioshock Infinite verschijnt in 2012 op de PC, PlayStation 3 en Xbox 360.
|