Ondanks de uitgave van meerdere Mortal Kombat titels gaat de nieuwste uitgave, welke in 2011 verschijnt, simpelweg door het leven als Mortal Kombat. Een oude naam met wellicht een nieuwe gedachte.
Mortal Kombat bedenker Ed Boon wil dat zijn nieuwe titel een grote groep aan zal spreken, waarmee hij denkt van de casual tot aan de professionele gamers.
Op dit moment is er een groep 'vechtexperts' die druk bezig is om de game op diverse punten te testen. Tegelijkertijd moet de game ook toegankelijk zijn voor de groep gamers die zichzelf helemaal niet als een expert zien, maar gewoon lekker willen vechten.
Boon geeft verder aan dat de game meer diepte heeft gekregen ten opzichte van vorige versies wanneer het gaat om gameplay. Om dit voor elkaar te krijgen lopen de karakters meer uiteen in hun movesets en vechtstijlen. Als voorbeeld: sommige karakters zijn beter in het vechten terwijl ze dicht bij hun tegenstander staan, terwijl anderen dit weer beter doen vanaf een afstand. Hiernaast zijn er, speciaal voor de meer hardcore spelers, kort mogelijkheden om de aanval van een tegenstander te blokkeren of over te nemen. Deze diepere gameplay is echter geen verplichting om plezier te hebben aan de game.
|