Met Electronic Arts Sports leidt Peter Moore momenteel een grote afdeling binnen Electronic Arts. In deze rol moet hij jaarlijks sportspellen blijven verkopen.
Moore wil elk jaar nieuwe sportgames blijven lanceren, de Premier League en de NFL slaan ook geen jaar over. De release van Madden bijvoorbeeld heeft ook een culturele impact, het betekent dat het NFL seizoen voor de deur staat. Enkel de distributiemethode kan veranderen, in de toekomst wordt de kans op digitale media groter. Misschien krijg je de kern gratis en betaal je voor extra items of krijg je items gratis via sponsoring. Enkel het model waarbij je €60 betaalt en dan het volgende jaar terugkomt, zal zeker verdwijnen.
Peter Moore wil 365 dagen per jaar in verbinding zijn met de klant. (Red.- In schrikkeljaren krijgen we dus één dag zonder Peter Moore.) Binnen drie jaar kan digitale distributie een compleet andere rol spelen door grotere harde schijven en snellere lijnen. Peter Moore wil ervoor zorgen dat EA digitale distributie accepteert. Ze willen niet blijven steken zoals de muziekindustrie die de band met hun consument verloor. Gelukkig heeft Apple toen de muziekindustrie gered met iTunes. EA wil evolueren en de consument respecteren.
|