Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Ninja Theory ziet Hellblade II als een kwalitatieve indiefilm


Door Rene Groen op 04-04-2024 om 17:43

Over ongeveer anderhalve maand kunnen we aan de slag met Senua's Saga: Hellblade II. Ontwikkelstudio Ninja Theory, onderdeel van Microsoft, heeft zich uitgelaten over de game en trekt een vergelijking over wat we mogen verwachten.

In gesprek met Games Radar laat studiohoofd Dominic Matthews weten dat hij de game niet als een Hollywood kaskraker zietn, in plaats daarvan is het eerder een onafhankelijke kwaliteitsfilm.

Environmental art director Dan Attwell legt uit welke verbeteringen er zijn doorgevoerd in vergelijking met het origineel:
quote:
"We zijn voor realisme gegaan, zo zijn er geen cameraonderbrekingen en er is geen HUD. We hebben onszelf een moeilijke opgave gegeven, maar we staan achter de keuzes die zijn gemaakt. We hadden maar één stuk fotogrammetrie in Hellblade: Senua's Sacrifice, en we hebben er meer dan 370 gebruikt in Hellblade 2. Het draagt allemaal bij aan dit gevoel van onderdompeling. Zelfs als je nog nooit in IJsland bent geweest, willen we je op onbewust niveau het gevoel geven dat onze wereld een echte, bewoonde plek is."

Benoit Macon, director van de game, voegt toe:
quote:
"Bij Hellblade: Senua's Sacrifice hebben we twee dagen aan de motion capture gespendeerd. Bij Hellblade 2 hebben we hier 75 dagen voor uitgetrokken, 60 dagen op de stage hier en nog eens 15 voor externe shoots. Je zult in dit spel geen animaties zien die keyframes zijn. Mo-cap is compleet anders. Hoe we gevechten ook in de engine willen ensceneren, we kunnen dat precies op het podium filmen en er is helemaal geen retouchering. Dat is waar we naar streven, om een filmisch gevoel aan onze gevechten te geven – gevechten te creëren op dezelfde manier waarop het verhalende team zijn films creëert. Als Senua geraakt wordt, veroorzaakt dat iets; als ze een vijand doodt, veroorzaakt dat iets anders, enzovoort, waardoor deze verhalen worden opgebouwd in elk gevecht dat we hebben gecreëerd."

In gesprek met GamePro heeft VFX director Mark Slater-Tunstill aangegeven dat de gameplay op 30fps draait op zowel de Xbox Series S als Xbox Series X. Dit de prijs die ze moeten betalen voor de mooie beelden, toch maakt dit de ervaring volgens hem filmischer.

Hoewel dit vervolg al zes jaar in ontwikkeling is zal het uitspelen 'slechts' acht uur in beslag nemen. Volgens Matthews willen ze een betekenisvol verhaal vertellen met een begin, een midden en een eind:
quote:
"Ik denk dat we er altijd naar streven een verhaal te vertellen en dat de spelduur past bij het verhaal dat we willen vertellen. Het is dus niet echt een kwestie van kortere ervaringen maken. Er is een verhaal dat we hier willen vertellen met een begin, midden en einde, en wat is de juiste vorm en omvang van de ervaring om dat verhaal te vertellen? Dus dat is een beetje waar we beginnen.

Wat ik echter ook zou willen zeggen, is dat ik denk dat sinds digitale distributie een ding is geworden, het de industrie heeft opengesteld voor games in alle soorten en maten, wat ik echt geweldig vind. Ik ben dus erg blij om te zien dat er veel mensen zijn die daadwerkelijk genieten van een kortere ervaring, iets waar ze op een vrijdagavond voor kunnen gaan zitten, hun koptelefoon op kunnen zetten, de lichten uit kunnen doen en zo in een ervaring kunnen wegzinken en spelers die niet per se iets willen dat 50 uur duurt, of 100 uur, dus het is zo lang als nodig is. En ik ben een van die mensen, ik hou van kortere games.

Ik denk dat er tegenwoordig veel druk staat op de tijd van mensen en ik denk dat onze fans, afgaande op wat we van hen horen, genieten van een korter spel waarbij het onze bedoeling is dat elke stap van die reis betekenisvol is... Er is een publiek van mensen die spellen met een focus willen."


18:10  Krijgen we deze zomer info over Gears 6?
17:01  Mede-oprichter van Ninja Theory verlaat de studio
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Senua’s Saga: Hellblade II
Type:
Game
Releasedatum:
21-05-2024
Ontwikkelaar:
Ninja Theory
Uitgever:
Microsoft
Media:
Geen media gevonden