Stel dat je tijdenlang aan een game hebt gewerkt, dan is het natuurlijk een mooie beloning als je naam in de credits voorbij komt rollen. In het geval van The Callisto Protocol is de kans echter een stuk kleiner dat je naam voorbij komt.
De website Games Industry zegt met vijf voormalig Striking Distance ontwikkelaars gesproken te hebben en deze laten weten dat er ongeveer twintig ontwikkelaars, afkomstig van verschillende afdelingen, niet zijn opgenomen in de credits. Onder hen medewerkers als senior staffers, leads en directors. Sommigen van hen zouden al langer dan een jaar voor de studio gewerkt hebben en één van hen laat weten:
quote: "It definitely hurts. It sucks. I made a good contribution and worked on the game for a long time. Not being in the credits sucks.”
Een ander voegt toe:
quote: "I understand if a contractor does a small amount of work for a few months and is left off, but we're talking full-time employees with over a year invested in the title, and had a hand in significant parts of the product. That's where the surprise has come from for a lot of us."
Volgens één van hen zouden medewerkers die in de credits opgenomen zijn oneerlijk worden gekozen. Wanneer je geliefd was bij de juiste mensen zou je een grotere kans hebben om in de credits opgenomen te worden. Dit staat haaks op de regels van het International Game Developers Association, hierin is opgenomen dat een ieder die dertig dagen aan een game werkt moet worden opgenomen in de credits.
Ontwikkelaar Striking Distance heeft nog geen reactie gegeven op de beschuldigingen.
|