Het aantal Sonic games is vrijwel niet meer te tellen en je moet dan ook goed je best doen om vernieuwingen te introduceren. Het aankomende Sonic Frontiers doet precies dat door open gebieden te introduceren waar we doorheen kunnen razen.
In gesprek met Game Informer gaan Sonic Team creative officer Takashi Iizuka en game director Moria Kishimito dieper in op de game en daaruit leren we het volgende:
- Ian Flynn, de man die de comics van Sonic the Hedgehog schreef voor Archie Comics en IDW Publishing, maakte indruk op Iizuka en daarom werd hij aangetrokken om aan Sonic Frontiers te werken. Een belangrijke reden was dat hij de karakters goed kent en verbeteringen wist aan te brengen in hun emoties en dialogen.
- Flynn noemt zichzelf een Sonic nerd en hij heeft getracht om interactiviteit tussen de voorgaande delen en deze nieuwe game aan te brengen. Tegelijkertijd is het niet zo dat nieuwe fans achter worden gelaten, het is simpelweg net genoeg om de fans aan te spreken die al langer fan zijn.
- De iconische schurk Dr. Eggman keert terug en zal een belangrijke rol spelen. Al vroeg bij het schrijven van het verhaal was het duidelijk dat hij weer aanwezig zou zijn, alleen wilden ze niet het klassieke scenario 'goed versus slecht' nastreven. Het doel is om hem te portretteren als een mens van vlees en bloed.
- Op het eerste gezicht is het verhaal gemakkelijk om van te kunnen genieten, toch wil Flynn zichzelf ook uitdagen om een drama te creëren waar op een dieper niveau over nagedacht kan worden. Hij noemt het een zeldzaam type ervaring in het actiegamegenre en iets wat van cruciaal belang is binnen het open-zone-format.
Sonic Frontiers is in ontwikkeling voor de PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series en Nintendo Switch. Een releasedatum is vooralsnog niet bekend.
|