Voor de geschiedenis van Six Days in Fallujah moeten we terug naar 2009 en de aankondiging deed direct stof opwaaien. Het opnieuw beleven van een strijd in de Iraakse stad Fallujah was volgens velen een stap te ver en uiteindelijk werd het project in niemandsland gedumpt.
In 2010 leek het dan ook over en uit met de first-person shooter, tot we afgelopen februari leerden dat het project op was gestaan uit de dood door ontwikkelaar Highwire Games. Ze hadden direct ambitieuze plannen, het doel was namelijk om Six Days in Fallujah nog dit jaar uit te brengen op de PC en consoles. Toch was dit iets té ambitieus, de ontwikkelaar laat nu weten dat de release is doorgeschoven naar het vierde kwartaal van 2022.
Gelukkig is er ook goed nieuws, de CEO van uitgever Victura laat weten dat het team dat aan de game werkt twee keer zo groot zal worden.
quote: "Het werd duidelijk dat het opnieuw creëren van deze waargebeurde verhalen met een hoge kwaliteit meer mensen, kapitaal en tijd zou vergen dan we hadden. Ons team verdubbelen is slechts een van de vele dingen die we doen om ervoor te zorgen dat Six Days in Fallujah nieuwe soorten tactische en emotionele diepgang geeft aan militaire shooters."
|