Na de publicatie van de financiële resultaten is Shigeru Miyamoto in een Q&A sessie ingegaan op het ontwikkelen van 3D Mario games. Hij ziet Super Mario Odyssey hierin als een belangrijke stap en blikt ook vooruit.
Volgens Miyamoto is het succes van Super Mario Odyssey een teken dat Nintendo erin geslaagd is om een 3D Mario te ontwikkelen voor een groter publiek. Op de vraag wat het verschil vormt tussen een 2D en 3D Mario is dat de 2D games vooral toegankelijk waren voor een breed publiek met verschillende ervaringsniveaus terwijl dit bij de 3D games lang niet altijd het geval was.
Om zijn woorden kracht bij te zetten vertelt hij wat meer over de achtergrond van de ontwikkeling van New Super Mario Bros Wii die in 2009 werd uitgebracht. Destijds voelde het alsof elke keer dat ze een nieuw deel in de Super Mario-serie maakten – die tegen die tijd was uitgebreid naar 3D – het ingewikkelder werd.
quote: “Na de release van Super Mario Galaxy in 2007 was het doel om een toegankelijker 3D Super Mario-spel te ontwikkelen, en het resultaat was New Super Mario Bros Wii, een eenvoudig side-scrolling Super Mario-spel dat zelfs nieuwe spelers gemakkelijk kunnen spelen. Dat leidde later tot de release van het nog eenvoudigere Super Mario Run-spel (een mobiele applicatie die in 2016 werd uitgebracht).
Wanneer we software ontwikkelen, streven we ernaar om nieuwe elementen op te nemen, maar tegelijkertijd willen we het zelfs voor beginnende spelers gemakkelijk maken om plezier te hebben. Onlangs hebben mensen van alle generaties genoten van de 3D Mario-game Super Mario Odyssey (uitgebracht in 2017), dus voor de toekomst van 3D Mario willen we proberen om op nieuwe manieren verder uit te breiden.”
Super Mario Odyssey is met 22 miljoen veruit de best verkochte 3D Mario game, gevolgd door Super Mario Galaxy met 12,8 miljoen exemplaren.
|