Met een SSD harde schijf van 512GB is het natuurlijk de vraag of je ruimte niet snel vol zit op de Xbox Series S. Gelukkig heeft Microsoft goed nieuws.
Als we uit mogen gaan van hun woorden zullen de games dertig procent kleiner zijn als we kijken naar de installatieruimte. Dit komt omdat de games in 1440p worden afgespeeld in plaats van een 4K resolutie. Jason Ronald, Xbox Director of Program Management, laat weten:
quote: "Als je kijkt naar de grootte van een normaal gamepakket, dan is het grootste percentage van de inhoud dat op de lokale opslag wordt geïnstalleerd eigenlijk texture-gegevens. Dus door zich te richten op 1440p, kunnen ontwikkelaars niet hun hoogste MIP-niveaus verzenden, wat de grootste troeven zijn."
Natuurlijk had Microsoft ervoor kunnen kiezen om een grotere harde schijf in de Xbox Series S te stoppen, alleen hebben ze getracht een balans te vinden in prestatie en prijs.
quote: "Als je aan iemand in een digitaal ecosysteem denkt, bijvoorbeeld een Game Pass-abonnee, dan spelen ze een heleboel verschillende games met verschillende formaten, verschillende groottes en schalen. We proberen echt die balans te vinden tussen prestatiecapaciteit en het leveren van de console tegen de meest betaalbare prijs en zo zijn we beland op de schijfgrootte die we hebben bereikt."
De Xbox Series S en Xbox Series X worden wereldwijd op 10 november uitgebracht.
|