Bij de E3 van 2017 kondigde Ubisoft een nieuwe game aan onder de naam Skull & Bones. Een piratengame waarbij we de woeste zeeën konden bedwingen, zo was het uitgangspunt. Toch lijken ze deze visie niet onder de knie te hebben als het gaat om het uitbrengen van een game.
Nadat het spel eerst werd uitgesteld naar 2019 en toen naar 2020 weten we inmiddels dat we het ook dit jaar niet hoeven te verwachten. Afgelopen juli was er zelfs een gerucht dat de ontwikkeling op de schop was gegooid en opnieuw zou worden gestart. Ubisoft reageerde hier destijds niet op, toch geven ze nu aan een nieuwe visie na te streven.
In een update laten ze weten dat ontwikkelaar Ubisoft Singapore drukdoende is met het uitwerken van deze nieuwe visie, waarbij ze het ook na de release blijven ondersteunen. Hoewel we graag wat meer hadden gehoord en/of gezien moeten we nog wel wat geduld opbrengen, zo geeft Ubisoft al aan dat de game niet naar voren zal worden geschoven tijdens hun Forward event dat gepland staat voor vanavond.
Voor de ontwikkeling krijgt Ubisoft Singapore ondersteuning van hun teams in Berlijn, Chengdu, Kiev, Parijs en de Filipijnen. Nieuwe updates worden pas in 2021 gegeven.
|