Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 September 2020 
(0) 
22 September 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
21 September 2020 
(7) 
(0) 
(28) 
(4) 
(0) 
20 September 2020 
(3) 
(8) 
(6) 
(0) 
19 September 2020 
(0) 
(0) 
(5) 
(3) 
(3) 
18 September 2020 
(6) 
(2) 
(3) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(8) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
17 September 2020 
(0) 
(2) 
(4) 
(17) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(4) 
16 September 2020 
(9) 
(1) 
(20) 
(0) 
(4) 
(4) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(3) 
(12) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
15 September 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(14) 
14 September 2020 
(0) 
(4) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(16) 
13 September 2020 
(12) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 September 2020 
(0) 
(0) 
(4) 
(11) 
(5) 
(0) 
(1) 
11 September 2020 
(2) 
(1) 
(6) 
(1) 
(9) 
(3) 
(0) 
(0) 
10 September 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(8) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(8) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 September 2020 
(0) 
(8) 
(3) 
(4) 
(5) 
(1) 
(2) 
(10) 
(0) 
(4) 
08 September 2020 
(8) 
(2) 
(0) 
(0) 
(21) 
(6) 
07 September 2020 
(4) 
(0) 
(4) 
(0) 
06 September 2020 
(19) 
(0) 
05 September 2020 
(7) 
(0) 
(0) 
04 September 2020 
(0) 
(0) 
(18) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 September 2020 
(0) 
Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning
Tony Hawk's Pro Skater 1+2
Realms Deep: Dag 2
NBA 2K21
Nieuws:

"Project Ragtag zou beste Star Wars game ooit worden"


Door Rene Groen op 15-08-2020 om 13:00

Soms verschijnen er games waarbij je je afvraagt hoe deze ooit uitgebracht hadden kunnen worden. Andersom is echter ook het geval, dan worden er games geannuleerd die een grootse potentie leken te hebben.

Eén van deze games is Project Ragtag, de werknaam van een Star Wars action/adventure die in ontwikkeling was bij Visceral Games. Tot het moment dat Electronic Arts in 2017 besloot om de studio te sluiten en daarmee het project te annuleren.

Voormalig Visceral Games producer Zach Mumbach, een man met titels als Dante's Inferno, Dead Space 2 & 3 en Battlefield Hardline op zijn CV, ging in de MinnMax Show in op zijn voormalig project. Volgens hem zou de studio de beste Star Wars game ooit hebben gemaakt, mocht Electronic Arts ze de kans hebben gegeven om het project af te ronden.
quote:
"Ik dacht, dit is f'ing Amy Hennig, we hebben hier de kans om de beste Star Wars game ooit te maken en een mogelijke Game of the Year kandidaat af te leveren. Ik denk echt dat we de beste Star Wars game ooit zouden maken. Dat zeg ik overigens niet om andere Star Wars games af te vallen. Het verhaal en de setup van het verhaal, het was de perfecte opzet voor succes maar om dit te bereiken zouden we wel tijd nodig hebben.

Ik denk dat zelfs het bedrijf in zag dat we een crazy good game aan het maken waren. Toen we dicht gingen bleef Patrick Söderlund (voormalig Chief Design Officer bij Electronic Arts) echter praten over PUBG en dat dit de nieuwe ervaringen moesten vormen.

Kijkend naar de game dan wilden we een ervaring van twaalf uur creëren. Een verbazingwekkend goede game. We hadden een setpiece die vrijwel afgewerkt was. Een te gek AT-ST moment die zeer cool was. Jij rende te voet weg terwijl hij je opjaagt maar jij was behndig en glipte tussen allerlei steegjes en doorkruiste de omgeving, gebruikmakend van de destructie van de Frostbite engine. We keken naar de Uncharted games om onze inspiratie uit te halen."

Mumbach werkt nu bij indie studio The Wandering Band, een studio die aan de city management/exploration game Airborne Kingdom werkt die later dit jaar exclusief naar de Epic Games Store komt.



09:12  Iron Harvest toont de factie van Saxony
12:23  Assassin's Creed Director ontslagen vanwege misdragingen, meer volgen?
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Star Wars [Visceral Games]
Type:
Game
Releasedatum:
Niet
Ontwikkelaar:
Visceral Games
Uitgever:
Electronic Arts
Media:
Geen media gevonden