Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Maart 2024 
(0) 
(0) 
16 Maart 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(2) 
13 Maart 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
09 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(9) 
03 Maart 2024 
(2) 
02 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
01 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
29 Februari 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
28 Februari 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
27 Februari 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
26 Februari 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 Februari 2024 
(0) 
(0) 
Skull and Bones
Final Fantasy VII Rebirth
Gamed Gamekalender Maart 2024
Banishers: Ghosts of New Eden
Nieuws:

[Update] Halo Infinite multiplayer is free-to-play en draait op 120fps


Door Rene Groen op 01-08-2020 om 10:31

Er gaan al enige tijd geruchten over de multiplayer van Halo Infinite. Eén van deze geruchten was dat de multiplayer pas later zou verschijnen dan de singleplayer, iets wat de ontwikkelaar inmiddels ontkracht heeft. Toch is dit niet het enige gerucht over deze mode.

[Update:] Inmiddels heeft Microsoft een update een bevestiging gegeven. De multiplayer is gratis te spelen en heeft ondersteuning voor 120 frames per seconde. Meer details volgen op een later moment.


[Eerdere berichtgeving:] Al enige tijd vermelden bronnen dat de multiplayer gratis zal worden aangeboden, een zogeheten free-to-play titel. Hoewel de studio hier nog geen uitspraken over heeft gedaan helpt het natuurlijk niet als een Europese retailer dit nog even herhaald op haar website en eraan toegevoegd dat het al draaien in 120 FPS, zo lezen we:
quote:
“The legendary Halo series returns with the most expansive Master Chief campaign yet and a groundbreaking free-to-play multiplayer experience. Enjoy up to 120 FPS and greatly reduced load times creating seamless gameplay with Xbox Series X.”

Wellicht dat de retailer op de vingers getikt is aangezien de tekst korte tijd later weer werd weggehaald.

Gesproken over Halo Infinite, ontwikkelaar 343 Industries is in een vragensessie in gegaan op diverse onderwerpen rondom de game, waaronder ook de kritiek op de graphics. Veelgehoorde commentaren waren dat de karakters en omgevingen er niet goed uit zagen, sprake was van pop-in en de belichting simplistisch was.

De studio, bij monde van Halo community manager John Junyszek, zegt de kritieken en de analyse van Digital Foundry gezien te hebben en legt uit dat de graphics het resultaat van de artistieke richting zijn en dat ze er nog altijd aan werken:
quote:
"Op basis van onze lessen uit Halo 4, Halo 5 en Halo Wars 2 - samen met sterke feedback van de gemeenschap - hebben we besloten terug te gaan naar de legacy-esthetiek die de oorspronkelijke trilogie definieerde. Met Halo Infinite keren we terug naar een meer 'klassieke' artstijl wat een kernboodschap was die teruggaat tot de allereerste onthulling die enthousiaste en positieve reacties oogstte. Dit vertaalt zich in een levendiger palet, 'schonere' modellen en objecten met minder 'ruis', maar dat betekent niet minder detail. Hoewel we beseffen dat dit niet ieders persoonlijke voorkeur is, staan we achter deze beslissing en zijn we blij dat het resoneert met zoveel fans over de hele wereld."

Junyszek voegt toe dat de getoonde demo enkele weken oud was en dat er inmiddels diverse grafische verbeteringen zijn doorgevoerd en in-game systemen zijn aangepast. Sommige feedback was het team zich al van bewust en daar werkten ze al aan, tegelijkertijd zijn er nieuwe punten aangewezen waar ze momenteel aan werken.
quote:
"We hebben nog geen definitieve antwoorden of resultaten om te delen, maar het team werkt zo snel mogelijk aan plannen om een deel van de feedback rond details, duidelijkheid en algehele trouw aan te pakken. Het team is toegewijd en gefocust om ervoor te zorgen dat we een mooie wereld hebben die spelers kunnen ontdekken wanneer we starten."

Enkele andere details die de studio naar voren bracht:
  • Nicolas Roye (de stem van Octane in Apex Legends) vertolkt de piloot en Darin De Paul (J. Jonah Jameson in Marvel's Spider-Man en Ardyn in Final Fantasy XV) speelt The Banished War Chief Escharum.
  • Het verhaal speelt zich ruime tijd na Halo 5 af.
  • De demo van de campaign liet een meer open-wereld structuur zien en volgens de ontwikkelaar kun je naar vrijwel alles toe wat je in de wereld ziet.
  • De Battle Rifle keert terug en zal worden vergezeld door een nieuw pistool (MK50 "Sidekick") en shotgun (CQS48 "Bulldog"). De klassieke Magnum en Tactical Shotgun zitten niet in de game.
  • De Easy, Normal, Heroic en Legendary moeilijkheidsgraden zijn ook nu aanwezig.
  • In de demo zagen we de Grappleshot, een nieuwe grijphaak voor de Master Chief. We zullen deze ook terugzien in de multiplayer als een item dat je op kunt pakken in de map.
  • Spelers die enthousiast waren over de aanpassingsopties van de armor in Halo reach zullen zeer gelukkig zijn met Infinite.
  • Mocht je Spartan Rank 152 in Halo 5 hebben gehaald dan krijg je een blijk van waardering in Infinite.
  • Er zijn geen betaalde loot boxes aanwezig.
  • Halo Infinite zal op de PC te spelen zijn via Xbox Game Pass voor PC, de Microsoft Store en Steam.
  • Het doel is om de game in een 4K resolutie en op 60 frames per seconde te laten draaien op de Xbox Series X. PC spelers krijgen meer settings om mee te spelen.
  • Gareth Coker, componist achter Ori and the Blind Forest en Ori and the Will of the Wisps, is één van de drie nieuwe namen achter de soundtrack van de game.


12:10  2K mag gelijkenissen van NFL spelers in games gebruiken
08:13  Peaky Blinders: Mastermind komt 20 augustus
 Reacties (9)
 Pagina: 1
Gast (83.82.241.xxx) op 01-08-2020 om 11:15
Met die graphics, kan het op een 486 met 120 frames
Draaien

Rene Groen (Eindredacteur) op 01-08-2020 om 11:24 [Niv: 746 / Exp: 37322]
Want je hebt de multiplayer al gezien?

Gast (92.108.244.xxx) op 01-08-2020 om 11:44
120 FPS:Gaat op de huidge 4k schermen nog niet gebeuren of je moet naar een monitor.

Rene Groen (Eindredacteur) op 01-08-2020 om 11:48 [Niv: 746 / Exp: 37322]
Met HDMI 2.1 kun je 120fps draaien, maar denk inderdaad niet dat veel gamers al zo'n TV thuis hebben staan.

Gast (85.144.67.xxx) op 01-08-2020 om 11:56
Waarom lieten ze de 360 versie zien en niet de oneX?

laraishond op 01-08-2020 om 12:14 [Niv: 154 / Exp: 7700]
Ik snap de fans niet helemaal... Van de demo leek het me duidelijk dat het meer terug gaat naar de sfeer van de origineele trilogie, iets wat ik alleen maar kan toejuichen. Kan mij het schelen dat characters niet overdreven veel textures hebben.

Gewijzigd door laraishond op 01-08-2020 om 12:14

Gast (82.176.7.xxx) op 02-08-2020 om 07:50
120 FPS in de kleinere velden met weinig spelers

Gast (107.161.23.xxx) op 02-08-2020 om 13:22
@laraishond. Art stijl is het probleem ook niet, het is het lighting model wat alles extreem flets doet aantonen. DF heeft daar een mooie video over gemaakt. IMO, hadden ze moeten wachten met tonen tot de raytracing renderer klaar was.

Gast (51.89.178.xxx) op 02-08-2020 om 17:18
Leuk, maar ze hadden moeten wachten met hun aankondiging want die slechte eerste indruk is nu een probleem. First impressions last.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Halo Infinite
Type:
Game
Releasedatum:
08-12-2021
Ontwikkelaar:
343 Industries
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media