Dat ontwikkelaar Valve niet tot drie kan tellen bewijst het recent verschenen Half-Life: Alyx. Maar hoe zit dat met Left 4 Dead? De titel leek in 2014 een derde deel te krijgen, maar het liep anders.
Destijds bleek er al een screenshot rond te waren van de game, maar tot een echte aankondiging kwam het niet. Recentelijk liet Valve na nieuwe geruchten dan ook luid en duidelijk weten: Er wordt niet aan L4D3 gewerkt.
Vandaag leggen twee medewerkers van Valve, Chris Remo en Robin Walker uit wat het 2014 screenshot nu eigenlijk betekende:
quote: “We gebruikten delen van een Left 4 Dead map als het eerste stukje level geometrie om te bouwen in de Source 2 engine, en dat kwam uit. Het was in wezen meer een rendering test, en mensen dachten dat we daarom bezig waren aan een nieuwe Left 4 Dead.
We hebben veel verschillende dingen gebouwd als onderdeel van het ontwikkelen van technologie in Source 2... er waren groepen die een bepaald product in gedachten hadden als een doel om te draaien in de nieuwe engine, en daar zaten dus L4D-gerelateerde dingen tussen.
Niets hiervan bereikte echter het punt dat we dachten: ''Dit product team heeft iets waar we een groot product omheen kunnen bouwen.'' Het waren meer een soort gereedschappen om Source 2 vooruit te stuwen.”
Zodoende ontstond dus het gerucht van Left 4 Dead 3. Valve benadrukt echter dat zij op dit moment niet aan nieuwe titel in het universum werken.
|