Hoewel DOOM Eternal nog niet eens is verschenen heeft ontwikkelaar id Software al genoeg plannen om de game ook na diens lancering interessant te houden, zo heeft executive producer Marty Stratton in een interview laten weten.
In gesprek met Official Xbox Magazine blikt hij terug op DOOM uit 2016, een game die honderden en zelfs duizenden gamers bleven spelen en waar ze meer van wilden, een oproep waar de studio geen gehoor aan kon geven:
quote: "Ze vroegen om meer DLC, meer manieren om de game te spelen, en eerlijk gezegd zijn we direct verder gegaan met de ontwikkeling van DOOM Eternal en hebben ze daardoor niets kunnen geven."
DOOM werd weliswaar ondersteund door die betaalde multiplayer DLC packs en enkele updates, toch blijkt dit voor de studio niet genoeg geweest te zijn. Voor DOOM Eternal willen ze spelers meer geven en Stratton licht alvast een tipje van de sluier op:
quote: "Ik ben zeer enthousiast over dingen als Master Levels en de DLC die we hebben, nieuwe uitdagingen die we op maandelijkse en wekelijkse basis aan zullen bieden. We blijven ondersteuning bieden aan de Battle Mode, mede door Invasion toe te voegen. Er is simpelweg zoveel dat we na de lancering willen doen, dingen aan spelers geven die erom vragen, die terugkomen om meer uit de game te halen en ze enige variëteit te geven in de ervaring."
Eerder leerden we al dat er geen in-game store of microtransacties zullen zijn en dat je alle cosmetische items vrij te spelen zijn middels verdiende ervaringspunten. Creative Director Hugo Martin liet destijds optekenen: "DOOM Eternal is een game van zestig Euro, geen free-to-play of mobile game. We geven een complete ervaring zonder een Store, zoals je mag verwachten."
DOOM Eternal komt 20 maart naar de PC, PlayStation 4 en Xbox One.
|