@ Gast 192.99.32:
Ach ja, als je 20 uur per dag moet werken en in constante crunch tijd zit, ligt dat dan aan jou als ontwikkelaar of aan het management?
Let wel, wij gamers zien slechts de eindresultaten van het werk deze mensen doen. Tuurlijk is er kritiek over de technische kant van zaken, en de snelheid waarop episodes werden opgevolgd kon ook haast niet anders dan dat je op kwaliteit in te leveren, maar of de ontwikkelaars dat zelf zouden hebben gewild?
Een mooi stuk leesvoer is de ontwikkeling van de indie titel Brigador. Deze laat op een schrijnende wijze zien met wat voor valkuilen en ontluikende stress ontwikkelaars mee te maken krijgen. Zeker het lezen waard door de entertainende stijl van schrijven. -
https://imgur.com/gallery/bGLAQ
En dat is dan nog een indietitel zonder management die aan je benen zaagt. Kun je nagaan waar Telltale medewerkers mee hebben moeten dealen.
Persoonlijk doet dit wel wat met me, een Telltale game herken je uit duizenden en Clementine (En in mindere mate Lee en Kenny) zijn karakters waar je echt met ze mee kon leven na verloop van tijd.
En wellicht is dat ook wel waar Telltale de mist in is gegaan: Er werd zo vaak een nieuwe cast aan je voorgeschoteld dat het domweg niet loonde om je te associëren met de karakters, daar ze binnen de aankomende episode toch wel dood gingen.
In die zin is het domweg doodzonde dat een unieke ontwikkelaar, die zeker het ''narratieve'' genre met TWD S1 op de kaart zette en daarmee andere ontwikkelhuizen uitnodigde om ook dergelijke titels te maken, op deze manier zo het loodje moet leggen.
Puur omdat, nu blijkt, een bizar staaltje mis-management en egotripperij de studio de das om hebben gedaan. Een zwarte dag voor de game industrie.
Gewijzigd door Redneckerz op 22-09-2018 om 23:14