Reggie Fils-Aime gaf tegenover News.com een interview weg waarin hij inging op verschillende zaken. De belangrijkste uitspraken hebben we op een rijtje gezet.
- Nintendo wil zichzelf met de Revolution een product neerzetten wat veel mensen aan zal spreken. In tegenstelling tot Microsoft met de Xbox 360 willen ze niet dat je diep in de buidel hoeft te graaien voordat je maar een game kunt spelen.
- De handhelds en consoles van Nintendo moeten zich concentreren op game ervaringen, en niet op het integreren van muziek en meer van dat soort zaken.
- De Revolution zal onder de 250 euro gaan launchen.
- De Nintendo DS biedt games die de doelgroep vergroten, in tegenstelling tot de PSP van Sony.
- Bedrijven als Electronic Arts, Ubisoft, Activision en THQ zullen gaan ontwikkelen voor de Revolution.
- In mei, tijdens de E3, wil Nintendo meerdere Revolution games laten zien.
- Reggie denkt dat de Revolution meer keer zal verkopen tijdens zijn launch dan de Xbox 360. Ook wijst Reggie erop dat de Gamecube in december 2005 al beter verkocht dan de Xbox 360, en hier zal de Revolution nog eens overheen gaan.
- Wereldwijd zijn er meer dan 10 miljoen connecties naar de Nintendo Wi-Fi Connection service gemaakt met de Nintendo DS. Dit is gedaan door zo'n 500.000 gamers binnen de eerste zeven weken. De Xbox deed destijds zes maanden voor een zelfde aantal.
Het zijn weinig opvallende uitspraken, enkel de prijs en het tonen van games op de E3 doen onze hartjes sneller kloppen.
|