Batman, Game of Thrones, The Wolf Among Us en Minecraft; een kleine selectie uit de games die ontwikkelaar Telltale ons aan heeft geboden. Games waarin spelers het verhaal grotendeels bepalen terwijl ze zich tegelijkertijd veelal ergerden aan de technische achtergrond.
Hoewel Telltale namelijk een flinke schare fans heeft is het hun engine die toch vooral een zwakke factor vormde. Deze zogeheten Telltale Tool werd al jarenlang gebruikt en wist al tijden niet meer te imponeren en dit lijkt de studio zich nu ook te beseffen. In een artikel van de website Variety lezen we dat de het aankomende en tevens laatste seizoen van The Walking Dead nog op de oude engine zal draaien, waarna ze overstappen op Unity. De eerste games die hiervan moeten profiteren zijn het tweede seizoen van The Wolf Among Us en Stranger Things, echter heeft de studio wel langer de tijd nodig om aan Unity te wennen, hetgeen de vertraging van The Wolf Among Us mogelijk verklaard:
quote: "Multiple sources also tell Variety that the days are numbered for Telltale Tool, the company’s in-house game engine. The studio is shifting to Unity for its projects (both detailed by Variety’s source and referenced in job listings), with the final season of “The Walking Dead” the last to premiere on the old engine. “Stranger Things” is slated to be the first Unity engine project, according to multiple sources."
[...]
"Sources tell Variety that while the move away from Telltale Tool is long overdue, a new engine means growing pains. Developers are re-learning how to manage workflow as they adapt to the new engine. This is causing a longer process than Telltale is used to working."
|