Ontwikkelaar Undead Labs werkt hard aan de sequel van State of Decay. Bij de E3 krijgen we ongetwijfeld meer informatie over de game, maar in een blog post wil oprichter Jeff Strain alvast aan ons kwijt.
Strain laat weten dat er bij de lancering van het spel drie maps aanwezig zijn, waarbij iedere map in grootte ongeveer gelijk is aan de originele game. Ieder van de maps lenen zich voor verschillende strategieën en missies:
quote: “[We made this desicison] primarily because it makes the game more fun. It really feels like you’re moving from one small town to another, and creates a tremendous sense of immersion. And perhaps counter-intuitively, it makes the world feel even bigger. You know how on one map (even one three times the size as the original game’s) the longer you play, the more you start feeling deju vu with every mission? That’s less of an issue with separate maps…Oh, and one more detail – the multiple map set up makes it easy to expand the world down the line, if you know what I mean.”
Het lijkt er verder op dat het spel dit jaar uitgegeven zal worden, in de blog lezen we namelijk dat 2017 een spannend jaar zal worden voor State of Decay fans.
|