Star Wars: Battlefront werd door velen enthousiast ontvangen, tegelijkertijd was er echter teleurstelling dat het spel geen singleplayer bevatte. Uitgever Electronic Arts geeft vandaag uitleg waarom dit was.
Gedurende een recent gesprek met investeerders geeft EA Studio's executive vice president Patrick Soderlund aan dat het een bewuste keuze was om het spel geen singleplayer te geven. De reden hiervoor lag bij Star Wars: The Force Awakens, ze wilden het spel namelijk tegelijkertijd met de film lanceren.
Hoewel Soderlund tevreden is over de game en het brede publiek dat ze ermee hebben weten te bereiken is hij niet gelukkig met de 75 Metacritic rating. Toch werden er veertien miljoen exemplaren van de game verscheept, waarvan vijftien procent van de gamers nieuw was in het ecosysteem van Electronic Arts.
Eerder kondigde Electronic Arts al aan dat er volgend jaar een sequel zal verschijnen en dat er ook andere Star Wars titels in de planning staan, waaronder een third-person action adventure van Titanfall studio Respawn en Battlefield Hardline ontwikkelaar Visceral.
|