Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
23 Juli 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
22 Juli 2019 
(3) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
21 Juli 2019 
(1) 
(4) 
(1) 
20 Juli 2019 
(0) 
(0) 
(8) 
(2) 
(2) 
19 Juli 2019 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
18 Juli 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
17 Juli 2019 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(4) 
(0) 
(0) 
16 Juli 2019 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 Juli 2019 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
(1) 
(1) 
14 Juli 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 Juli 2019 
(1) 
(2) 
12 Juli 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juli 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(23) 
10 Juli 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(3) 
(2) 
(2) 
(4) 
(17) 
(1) 
(1) 
(1) 
09 Juli 2019 
(1) 
(1) 
(4) 
(4) 
(1) 
(1) 
(1) 
(1) 
(2) 
08 Juli 2019 
(1) 
(1) 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Juli 2019 
(4) 
(0) 
06 Juli 2019 
(1) 
(5) 
(0) 
05 Juli 2019 
(0) 
(1) 
(0) 
(8) 
04 Juli 2019 
(43) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Juli 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Stranger Things 3: The Game
Bloodstained: Ritual of the Night
[E3] De vergeten platformen van de E3
The Sinking City
Preview:

Unravel


Door Rene Groen op 05-01-2016 om 07:16
Bron: Gamed

Electronic Arts is vaak verweten teveel op safe te spelen. Ze vertrouwen teveel op gevestigde namen als Battlefield, FIFA en Need for Speed, zonder enig risico te willen lopen. Gelukkig weten ze dit de laatste jaren steeds meer te doorbreken, waarbij ook Unravel een positieve uitzondering lijkt te vormen.

Het spel is in ontwikkeling bij Coldwood Interactive, een klein team van veertien medewerkers dat gevestigd is in Umeĺ, een noordelijke stad in Zweden. Hun idee achter Unravel is een nobele, ze zien games namelijk meer als simpelweg een afleiding van het dagelijks leven. Het is niet zo dat ze onze levens willen veranderen, wel willen ze ons na laten denken over hetgeen wat we in een game beleven. In het geval van hun eerste titel gaat het om een verhaal waarin we een gebroken band moeten herstellen, om precies te zijn die van een eenzame, oudere dame die alles in haar wereld verloren lijkt te hebben.


Degene die hiervoor moet zorgen is geen opgepompte spierbundel, noch een vrouw die haar angsten moet zien te overwinnen. In plaats daarvan bedacht het team Yarny, een rood karakter dat is ontstaan uit een bolletje wol. Dat hij zijn hart op de goede plaats heeft blijkt wel als hij een manier tracht te bedenken om de oude dame opnieuw in contact te brengen met haar familie, hetgeen echter niet makkelijk zal zijn omdat hij hiervoor vele obstakels moet zien te overwinnen. Sommigen zijn simpel, zoals over een afgrond geraken of van een boom abseilen, maar gaandeweg de game zullen deze steeds uitdagender worden en vereisen ze meer denkwerk. Net als in het echte leven, aldus de ontwikkelaar.

Omdat Yarny bestaat uit slechts een rode draad kan hij niet oneindig door blijven lopen, het zou immers betekenen dat hij simpelweg niet verder kan. Om dit te voorkomen zul je in de omgevingen op zoek moeten gaan naar nieuw draad om de afstand die je kunt afleggen – en daarmee je levensduur – te verlengen, hetgeen tevens dient als checkpoint. Mocht toch blijken dat je niet goed hebt opgelet, dan kun je altijd een stuk opnieuw spelen om ditmaal beter om te gaan met de obstakels. Het terugvinden van je weg is overigens niet al te moeilijk, Yarny laat altijd zijn sporen achter in de wereld omdat je de draad simpelweg terug kunt volgen.


Dat de ontwikkelaar uit Zweden komt moeten we ook terug kunnen zien in de omgevingen die je aan zult doen. De natuur vormt een belangrijk aspect uit het spel, waarbij Coldwood Interactive zich heeft laten inspireren op de gebieden uit de eigen streek. Het gaat om groene bossen, witte sneeuwgebieden en blauwe wateren die een setting moeten vormen waarin zowel het verleden als het heden een centrale rol vervullen. Het is overigens niet allemaal kleurrijk en vrolijk, ook binnenlocaties met machinerie en de gevaren van de natuur komen aan bod en zullen overwonnen moeten worden. Gedurende deze rit, die je vanaf 9 februari kunt ervaren op de PC, Xbox One en PlayStation 4, zul je verder geen dialogen tussen karakters en cutscenes tegen komen, in plaats daarvan vertellen ze het verhaal middels de flora en fauna die je aandoet en flarden uit diens geschiedenis. Wij kunnen alvast niet wachten.


14:56  Assassin's Creed in 2017 naar Egypte?
07:14  Trailer Terraria: Otherworld
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Lawliet op 05-01-2016 om 12:11 [Niv: 345 / Exp: 17263]
Nog een game waar ik zeer naar uit kijk in 2016.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Unravel
Type:
Game
Releasedatum:
09-02-2016
Ontwikkelaar:
Coldwood Interactive
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media