Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
17 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
16 Mei 2025 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2025 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
14 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(2) 
(0) 
(0) 
13 Mei 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
12 Mei 2025 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
09 Mei 2025 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
08 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
07 Mei 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(4) 
(1) 
(2) 
(0) 
(1) 
05 Mei 2025 
(0) 
(11) 
04 Mei 2025 
(4) 
(1) 
(1) 
(0) 
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
Nintendo Switch 2 - De games
Nintendo Switch 2 - De console
Grand Theft Auto VI - De Locaties
Grand Theft Auto VI - De Personages
Nieuws:

Nikkei: 'Werksituatie Konami is toxisch.'


Door Joni Philips op 03-08-2015 om 10:38
Bron: NeoGAF

Het was als een donderslag bij helder hemel, de beslissing van Konami om hun bekendste naam Hideo Kojima samen met een groot deel van het Kojima Productions management op straat te zetten. Het is echter maar het topje van de ijsberg volgens de Japanse krant Nikkei.

Freelance vertaler Thomas Jane heeft de belangrijkste elementen van het artikel vertaald, waaruit blijkt dat de situatie duidelijk verder strekt dan Kojima Productions.
  • Het keerpunt voor Konami was de lancering van Dragon Collection in 2010, een smartphone game die ondanks een laag budget - minder dan $1 miljoen - gigantische winst opleverde. Oprichter Kagemasa Kozuki heeft sindsdien geen zin om meer te investeren in consolegames die steeds minder opbrengen. Het geschil met Kojima heeft een financiële basis. Kojima Productions zou al $80 miljoen hebben gekost, en dat is het cijfer van april. Kojima is echter niet de enige creatieveling die in de problemen is gekomen.
  • De maker van Momotaro Dentetsu werd plots ontslagen omwille van een geschil over de winstdeling. Konami heeft de volgende game uitbesteed aan Nintendo, zodat ze simpelweg de licentiekost opstrijken en ze geen kosten dragen. De bedenker van LovePlus heeft het bedrijf al even geleden verlaten. De ontwikkeling van de LovePlus, Tokimeki Memori en Suikoden series ligt volledig stil.
  • De werknemers worden sterk gecontroleerd, communicatie met externen verloopt bijvoorbeeld via e-mailadressen die regelmatig veranderen en de lunchtijd wordt nauwgezet geregistreerd. Als je te lang luncht, word je buitengewerkt. Ook nutteloze werknemers worden aangepakt, zij worden gedegradeerd. Ze moeten bijvoorbeeld de Konami fitnessclubs poetsen. Het gaat dan niet alleen om nieuwkomers of andere onbelangrijke werknemers. Zelfs producers en bedenkers van franchises werden al op deze manier gestraft.
  • Eén Konami medewerker meldde ooit via Facebook dat hij het bedrijf zou verlaten. Elke Konami medewerker die dat leuk vond, werd meteen overgeplaatst naar een andere functie. Het gaat hier zelfs om upper management met loyale aanhangers.
Kagemasa weigert commentaar te geven. Hij heeft zich grotendeels teruggetrokken. Hij praat zelfs niet meer met zijn vrienden van de oude garde bij SEGA, Nintendo en andere grote uitgevers.


15:27  Final Fantasy XII krijgt remake?
05:36  King's Quest - Episode 1
 Reacties (11)
 Pagina: 1
Gast (217.119.236.xxx) op 03-08-2015 om 11:06
Ernstig dit.

Nelus op 03-08-2015 om 11:37 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Lekker met z'n allen het bedrijf verlaten, fuck die gasten! Lijkt wel een strafkamp zo

Zuigertje op 03-08-2015 om 11:42 [Niv: 118 / Exp: 5884]
80 miljoen?... Dit is exclusief marketing kosten wat waarschijnlijk ook tientallen miljoenen zal kosten.
The Witcher 3 was ongeveer 35 miljoen op 3 platformen ipv 1. Gears of War games waren bijv maar 10 miljoen, en naast dat het bakken vol geld opleverde was het een goede promotor van UE4 engine.

Ik weet niet hoeveel van dit waar is, het zijn in ieder geval wel ernstige beschuldigingen, de fitnessruimte poetsen... Mijn god zeg...

Joni Philips (Eindredacteur) op 03-08-2015 om 11:45 [Niv: 1183 / Exp: 59168]
The Witcher 3 werd ontwikkeld in Polen, werknemers zijn er goedkoper. En dat zijn drie platformen met een engine die al af was. Dit zijn vijf platforms met een gloednieuwe engine. Als je dan kijkt naar MGS4, 70 miljoen voor een exclusieve game.

Gewijzigd door Joni Philips op 03-08-2015 om 11:46

Zuigertje op 03-08-2015 om 12:02 [Niv: 118 / Exp: 5884]
Het is een internationale markt lijkt mij. Net als de farmaceutische en financiele sector.

Zo ver ik het weet werkt cd projekt net als bij elk ander AAA game met een internationaal team. Zou anders wel heel impressive zijn als al die knappe koppen allemaal uit Polen komen.

MGS4 was ook onzettend duur idd.

dantekloon op 03-08-2015 om 12:16 [Niv: 189 / Exp: 9443]
weet je, ik verwacht toch geen gewledige games meer van Konami, sowieso al geen Suikoden, Silent Hill is verpest en nu is Hideo Kojima weg bij Konami en Metal Gear Solid games heb ik toch al niet veel zin meer in.

laat dat bedrijf lekker kapot vallen

Gast (82.170.214.xxx) op 03-08-2015 om 12:55
Jezus Christus wat een mongole boel daar bij Konami. Val dood Konami!

Gast (212.123.166.xxx) op 03-08-2015 om 15:22
Deze situatie mag dan Konami specifiek zijn, punt nummer een, de problemen rond hoge kosten voor console games, is een probleem waar meer gameproducenten op dit moment mee zitten.

Gast (87.210.101.xxx) op 03-08-2015 om 15:29
Game tak bij konami is maar een kleine hoekje ze halen groot geld binne via sportscholen etc..

Gast (212.123.166.xxx) op 03-08-2015 om 15:32
Gast (87.210.101.xxx): Your point being...?

Redneckerz (Redacteur) op 04-08-2015 om 01:59 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Zuigertje:

Gears of War heeft tot aan GOW 4 nooit UE4 gebruikt.

@ Kojima verhaal:

Verbaast mij niet dat het een financieel verhaal is. Dat is immers what makes the world go round: Money and power.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.