Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Preview:

The Legend of Korra


Door Joni Philips op 05-09-2014 om 08:58
Bron: Gamed

De animatieserie The Legend of Korra is momenteel één van de populairste animatieseries op Nickelodeon, maar er verscheen verrassend genoeg nog geen enkele game op basis van dit Avatar: The Last Airbender vervolg. Uitgever Activision wil hierin verandering brengen.

Uitgevers besteedden games op basis van tekenfilms in het verleden vaak uit aan kleinere studio's met een weinig overtuigende palmares. Het waren minderwaardige studio's die een laag budget kregen met de verwachting dat het spel alsnog winstgevend zou zijn. Het leidde steeds tot slechte games, zodat deze spellen bij voorbaat een slechte naam kregen. De games begonnen hierdoor minder te verkopen, wat logischerwijs leidde tot een achteruitgang van het aantal tekenfilmgames. Activision gelooft dat de markt rijp is voor nieuwe successen, maar ze willen tegelijkertijd de oude problematiek vermijden en een succesvolle The Legend of Korra game ontwikkelen. Het leidde hen naar Platinum Games, een bedrijf dat gespecialiseerd is in uitstekende, opwindende actiegames met een unieke visuele stijl. Spellen als Bayonetta en Vanquish verkochten misschien slecht, maar het maakte hen de ideale studio voor The Legend of Korra. De combinatie van hun vaardigheid met de populaire The Legend of Korra licentie zou wel voor goede verkoopcijfers zorgen. De uitgever vertaalde zelfs speciaal enkele afleveringen van The Legend of Korra – een serie die niet wordt uitgezonden in Japan – om de studio te overtuigen. Platinum Games werd gemakkelijk overtuigd zodat de ontwikkelaar nu werkt aan een digitaal downloadbare Korra game voor PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One.

Activision, Platinum Games en Nickelodeon willen ervoor zorgen dat 'The Legend of Korra' een succes wordt in tegenstelling tot de oude Avatar: The Last Airbender spellen, zodat de bedrijven nauw samenwerken om de game zo goed mogelijk te maken. Men vroeg in de eerste plaats hulp aan één van de scriptschrijvers van de serie, namelijk Tim Hedrick, om het verhaal te schrijven. Hij werkte samen met Korra bedenkers Bryan Konietzko en Michael Dante DiMartino om een plot te bedenken. De game krijgt namelijk een nieuwe verhaallijn die losstaat van Korra's avonturen uit de serie. Het verhaal, dat zich afspeelt tussen het tweede en het derde seizoen van de serie, confronteert Korra met een nieuwe krachtige vijand die haar krachten blokkeert. Korra moet aan de slag om zo snel mogelijk haar krachten terug te krijgen terwijl ze moet afrekenen met vele vijanden en op zoek gaat naar de mysterieuze tegenstander die haar krachten stal. Het gaat hierbij vooral om vijanden die al verschijningen maakten in de serie, maar er zullen ook enkele nieuwkomers zijn. Het verhaal zal ongeveer vier uur duren, maar de aanwezigheid van een New Game+ Optie in combinatie met meerdere moeilijkheidsgraden moet ervoor zorgen dat de reële speeltijd verder zal oplopen tot twaalf tot vijftien uur.


Protagonist Korra zal opnieuw moeten vechten om het spel te overleven, maar dat is geen probleem voor deze kleine vechtersbaas. Ze is namelijk een expert in kungfu en kan iedereen met gemak aan. Het vechtsysteem kent een eenvoudige en logische opbouw. Je hebt zwakke en sterke aanvallen die je kunt combineren tot de vijand uitgeput is. Je kunt op dat moment een 'finisher' lanceren om definitief af te rekenen met deze vijand. Er zijn ook defensieve mogelijkheden, inclusief een countersysteem, maar Platinum Games hoopt dat de spelers dit systeem gaan negeren. Het spel zou namelijk het leukst zijn wanneer de speler zelf in de aanval gaat. Korra kan, mits goede prestaties, ook transformeren in de Avatar, een speciale vorm waarin ze extra schade doet. Het jonge meisje begint het spel wel zonder haar 'Bending' krachten die haar controle geven over de elementen Water, Vuur, Wind en Aarde; maar dat is een staat die niet lang zal duren. Korra krijgt haar krachten snel terug waarna je via de schouderknoppen zeer snel kunt wisselen tussen de vier. Het is hierdoor mogelijk om een combinatieaanval te starten met een windaanval en daarna de drie andere krachten te gebruiken nog voor de aanval echt is afgelopen. Je voelt je dus net als in de serie.

Het zal echter even duren alvorens je alle vaardigheden van Korra kunt gebruiken. Ze beschikt aan het begin van het spel alleen over een basisversie van haar vaardigheden, waarna ze haar sterkste aanvallen opnieuw moet verdienen. Er is hiervoor een klein RPG systeem aanwezig dat je sterker maakt, hoe vaker je een bepaalde stijl gebruikt. Je verdient op deze manier namelijk nieuwe lichte aanvallen om je combo langer te maken. Je kunt eveneens nieuwe zware aanvallen en finishers kopen met het geld dat je verdient door vijanden te verslaan. Je kunt door deze opzet kiezen om je te specialiseren in één stijl, maar de game belooft het leukst te worden wanneer je juist afwisselt tussen de vier verschillende stijlen. Ze hebben namelijk allemaal hun eigen specialiteit. Wateraanvallen werken het beste op lange afstand, terwijl vuur juist het beste van dichtbij werkt. Vuur is ook een zeer snelle aanvalstechniek, terwijl aarde beschikt over krachtigere, maar trage aanvallen. De windspecialiteit is dan weer een meer algemene techniek met een mix van lange en korte afstandsaanvallen. Je moet deze zo goed mogelijk mengen om de krachtigste vijanden te kunnen verslaan. Leden van Platinum Games kwamen op deze manier tot aanvallen die bijna één minuut duurden en die alle elementen gebruikten voor maximale schade.


Er is dus veel aandacht besteed aan het vechtsysteem, maar de game draait niet exclusief rond het vechten. Je moet de omgevingen waarin je vecht ook grondig verkennen, iets waarvoor je vaak enkele platformstukken moet doorkruisen. Je kunt in deze gebieden ook vaak schatkisten vinden, maar er zit een twist aan het systeem. Er zijn namelijk kisten die je alleen kunt openen met één van de specifieke elementen. Het is echter niet alleen het element dat telt, maar eveneens de kracht van de aanval. Als je een vuurkist opent met een krachtige aanval, zou je wel eens een beter voorwerp kunnen krijgen dan wanneer je een zwakke gebruikt. The Legend of Korra heeft eveneens tussenmissies waarin je op de rug van de hond Naga door een level loopt en zoveel mogelijk muntjes moet verzamelen zonder te sterven. Er is daarnaast ook een ProBending League mode aanwezig om de spelduur verder te verlengen. Dit is een speciale mode waarin de speler met Korra, Mako en Bolin vecht tegen computergestuurde teams van drie 'Benders'. Het unieke is dat Korra hierin maar één kracht mag gebruiken, die ze zo efficiënt mogelijk moet benutten om de tegenstand uit de ring te duwen. Je kunt hierin dus echt voluit gaan met je favoriete kracht.

Het vechtsysteem lijkt indrukwekkend te worden, maar het is tegelijkertijd onwaarschijnlijk dat Platinum Games ooit een actiegame zal maken zonder een interessant en vlot vechtsysteem. De ervaring loopt eveneens op zestig frames per seconde zodat die vlotheid ook echt tot zijn recht komt. Platinum Games besteedt echter ook uitgebreide aandacht aan de audiovisuele opbouw. De werknemers hadden nog nooit een aflevering van de serie gezien, maar ze lijken nu overtuigd om een game te maken die de stijl perfect weet te vatten. De personages worden weergegeven in een cellshaded stijl met handgetekende omgevingen om de animatie van de show zo goed mogelijk te benaderen. Het resultaat is zo overtuigend volgens Platinum Games dat je amper het verschil kunt zien tussen een screenshot van het spel en eentje van de serie. Het bedrijf belooft tegelijkertijd dezelfde toewijding voor de soundtrack. De stemacteurs zijn natuurlijk allen teruggekeerd om hun personages tot leven te brengen, maar men heeft daarnaast ook de muziek en de geluidseffecten van de show gebruikt. Het spel moet dus aanvoelen als een interactieve episode in plaats van een videospel. Platinum Games lijkt dus een tekenfilmgame te maken met veel respect voor het bronmateriaal. Het is afwachten tot 22 oktober om te kijken of het een succesvol eindresultaat betreft.


08:58  Naruto: Raiga Arc
08:57  Eerste screenshots Disgaea 5
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Nelus op 05-09-2014 om 09:17 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Tot nu toe ziet alles er wel vet uit. Niet zoals een echte full-fledged fighting game, maar zeker een stap in de goede richting!

PwnStrike op 05-09-2014 om 09:48 [Niv: 27 / Exp: 1374]
Hier heb ik nou écht zin in! Boek 3 was ongelofelijk vet. Hopelijk wordt dit minstens zo goed . Hoge verwachtingen

Gast (86.89.2.xxx) op 05-09-2014 om 13:22
mag wel eerlijk zeggen dat ik wel zin heb in een legende of korra game :D

Gast (195.169.216.xxx) op 05-09-2014 om 16:02
Dit ziet er hoopvol uit. Als ie aardige reviews krijgt, haal ik hem!

da bom op 05-09-2014 om 16:05 [Niv: 89 / Exp: 4472]
Eerst maar eens de serie afkijken

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Legend of Korra
Type:
Game
Releasedatum:
22-10-2014
Ontwikkelaar:
Platinum Games
Uitgever:
Activision Blizzard
Media:






Meer media