De Gamescom was voor veel ontwikkelaars het ideale podium om hun nieuwe games te presenteren, ook ontwikkelaar Bloober Team sloot hierbij aan en kondigen Scopopobia aan.
In deze nieuwe titel, te verschijnen voor de PC en current-gen consoles, draait alles om het ongezien blijven. Wat is namelijk het geval: het karakter is hulpeloos tegenover de gevaren om hem heen.
Scopophobia is een downloadable titel die draait om twee losstaande ervaringen. In de ene ervaring spelen we als de monsterlijke creaturen, de Basilisks genaamd, en in de andere als hulpeloze kinderen. Ieder hebben hun eigen unieke skills en laten zich spelen vanuit een first-person perspectief in een Victoriaanse setting. Het basisidee is dat de monsters de kinderen dienen te vermoorden, terwijl deze kinderen onopgemerkt moeten blijven. Dit laatste doen ze onder andere door zich in kleine ruimtes te verstoppen en in de schaduwen te blijven.
Naast de singleplayer ervaring is er tevens online gameplay, waarbij de twee kampen wederom terugkeren. Momenteel werkt de ontwikkelaar aan diverse maps, waarbij ze tegelijkertijd de community niet willen vergeten. Scopophobia verschijnt later dit jaar en bij diens realisatie hebben ze lering getrokken uit de ontwikkeling van Basement Crawl.
|