Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
28 Mei 2020 
(0) 
(12) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
27 Mei 2020 
(15) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
26 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(3) 
(14) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Mei 2020 
(0) 
(8) 
(2) 
(1) 
(10) 
24 Mei 2020 
(0) 
(14) 
23 Mei 2020 
(5) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2020 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
20 Mei 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(7) 
(3) 
19 Mei 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2020 
(6) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
17 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(4) 
16 Mei 2020 
(3) 
(12) 
(1) 
(2) 
(3) 
(0) 
15 Mei 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
14 Mei 2020 
(12) 
(1) 
(0) 
(3) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Mei 2020 
(0) 
(11) 
(5) 
(6) 
(2) 
(31) 
(3) 
(3) 
(2) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Mei 2020 
(5) 
Mafia II: Definitive Edition
Ghost Sweeper
Trials of Mana
Animal Crossing: New Horizons
First View:

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege


Door Joni Philips op 27-07-2014 om 10:31
Bron: Gamed

Ubisoft demonstreerde hun nieuwste creatie Tom Clancy's Rainbow Six Siege op de Electronic Entertainment Expo 2014 met een demonstratie van een veelbelovende multiplayermode waarin de speler een gijzelaar moet beschermen in matches met veel tactisch vernuft.

Deze multiplayer is een asymmetrische mode waaraan twee teams van vijf spelers deelnemen. De ploegen moeten afwisselend proberen om een gijzelaar te bevrijden of dit juist te verhinderen, zodat het objectief van beide teams steeds zeer duidelijk is. De mode kent dus een lichte gelijkenis met 'Capture the Flag' modes, maar de gijzelaar is meer dan een doods object dat geen impact kent op het verloop van het spel. Het doden van de gijzelaar betekent bijvoorbeeld een onmiddellijke nederlaag voor het schuldige team, het zorgt in combinatie met vriendelijk vuur voor potentieel gevaarlijke situaties. Je zou maar eens per ongeluk de gijzelaar of enkele van je teamgenoten uitschakelen. Deze gegijzelde persoon zal zich echter ook intelligent gedragen door te schuilen tijdens een vuurgevecht of zich steeds dicht bij de grond te begeven om de voorbijvliegende kogels te ontwijken. Je moet dus niet bang zijn dat de gijzelaar zichzelf zal 'opofferen' door recht voor jouw geweer te lopen.


Een match bestaat momenteel uit zes rondes, een aantal dat nog kan wijzigen, die elk maximaal drie tot vier minuten zullen duren. Het duurt dus iets meer dan twintig minuten om een volledige match uit te spelen. Elke ronde begint met een voorbereidende planningsfase die dertig seconden duurt. De verdedigers moeten bepalen waar ze de gijzelaar zullen verbergen, iets waarvoor ze samen moeten stemmen, waarna ze kunnen beginnen met het opzetten van barrières om de vijandelijke inval te bemoeilijken. Het is bijvoorbeeld mogelijk om bepaalde paden te verdedigen met prikkeldraad zodat de invallers traag moeten wandelen, bepaalde muren te verstevigen om te verhinderen dat ze vernietigd worden of cover te plaatsen om je te verbergen. De aanvallers krijgen dan weer de taak om te spioneren via drones met kleine onbemande camera's. Als ze dit onopgemerkt uitvoeren – drones kunnen vernietigd worden wanneer opgemerkt – krijgen ze een groot tactisch voordeel wanneer de actie echt begint.

Die actie start wanneer het aanvallende team kiest waarlangs ze hun aanval beginnen. Het is mogelijk om binnen te wandelen via de voordeur, maar het is evenzeer mogelijk een gat te blazen in het dak of in een zijmuur om zo de tegenstand te verrassen. De game draait rond maximale vernietiging dus je kunt alles opblazen dat niet verstevigd is door de verdedigers. Eens het aanvallende team binnen is, verhoogt de intensiteit. De vijand kan overal op de loer liggen en er liggen valstrikken over het hele huis verspreid. Eén domme beweging en het is gedaan voor jou, er is namelijk slechts één kogel nodig om je te doen sterven. Dood is ook echt dood in deze game, iedereen van de vijandelijke ploeg doden is dan ook de kortste weg naar de overwinning. Het kan ook tot uitermate spannende situaties leiden waarbij jij de laatste overlever van je team bent, de allerlaatste kans op de overwinning.


Het gevaar in Tom Clancy's Rainbow Six Siege kan ook echt van elke kant komen. Je hebt explosieven om muren op te blazen, maar je wapens zorgen ook voor massieve vernietiging. Elk wapen kan namelijk gaten maken in muren. Als je weet dat er een vijand verborgen is achter een muur, kun je simpelweg je shotgun gebruiken en hem door de muur dodelijk treffen. Als je iets meer voor stealth gaat, kun je simpelweg een klein gaatje schieten in een muur om zo de omgeving in de gaten te houden. Je bent dus niet eens veilig als je in een lege kamer staat. Voor je het weet word je neergeschoten door de muur dankzij dat kleine gat in de muur dat je nog niet eens opgemerkt had. Het duidt meteen aan wat voor intense ervaring deze mode lijkt te worden, waarbij dat iets is dat we voorlopig toch ontbreken in de shooter-wereld.

Ubisoft concentreert hun mediacampagne momenteel op deze multiplayermode, maar die mode is simpelweg het topje van de ijsberg. Het bedrijf heeft zelfs maar een klein deel van deze mode getoond, er werd één omgeving gedemonstreerd, een klein huisje dat maar enkele kamers heeft. De game bevat eveneens andere competitieve multiplayermodes, een coöperatieve campagne en een singleplayermode, maar het bedrijf wil hierover voorlopig geen informatie geven. Men belooft simpelweg dat het 'Siege' aspect van de multiplayer overal een grote rol zal spelen, wat doet vermoeden dat de singleplayer eveneens draait rond het bevrijden van gijzelaars en het binnenvallen van kleine, verstevigde terroristische hoofdkwartieren. We moeten dus nog veel ontdekken over Tom Clancy's Rainbow Six Siege de komende maanden en/of jaren, maar het spel lijkt alvast een interessante ervaring te worden. Het geeft een nieuwe draai aan het Rainbow Six concept, mede dankzij de extra kracht die de nieuwe generatie platforms hen biedt.


Ik wachtte persoonlijk jarenlang op Tom Clancy's Rainbow Six: Patriots. Het concept dat moraliteit een grote rol zou spelen tijdens de missies van het Rainbow Six team interesseerde mij persoonlijk zeer sterk. Je speelt nu eenmaal een groep soldaten die niet noodzakelijk geconfronteerd worden met kwaadaardige terroristen, er zijn gijzelnemers die een gijzeling uitvoeren om meer grijze redenen. Het aspect moraliteit lijkt compleet verdwenen binnen Tom Clancy's Rainbow Six Siege waar het vijandelijke team schijnbaar kortweg wordt neergezet als simpele terroristen. De game ziet er tegelijkertijd wel leuk uit, het concept van totale vernietiging kan een grote toegevoegde waarde zijn voor de franchise. Het zorgt voor een gigantische tactische waarde aan elke opstelling, maar het is de vraag hoe dit verenigd kan worden met het doel van de oudere Rainbow Six games waarin je gijzelaars vaak onopgemerkt moest bevrijden. Het minste geluid betekende vaak het einde van de missie. Ubisoft heeft echter nog genoeg tijd om me blij te verrassen.


08:41  Trophies Metro Redux
10:31  Packshot Sunday - Deel 136
 Reacties (3)
 Pagina: 1
MaartenL (Redacteur) op 27-07-2014 om 11:34 [Niv: 472 / Exp: 23597]
Heb nog m'n twijfels over de game...

In ieder geval is deze al interessanter dan BF Hardline.

Rene Groen (Eindredacteur) op 27-07-2014 om 11:43 [Niv: 717 / Exp: 35863]
Ik deel de mening van Joni: het is - vooralsnog - geen Rainbow Six en het is jammer dat ze Patriots (onder druk?) overboord hebben gegooid. Neemt echter niet weg dat de game me erg interessant lijkt, maar ik heb nog enige scepsis.

Gast (62.140.132.xxx) op 28-07-2014 om 11:44
Ik vraag mij sterk af of dit gaat werken. Online werkt haast niemand samen, en dat is nu essentieel. We gaan het zien.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Tom Clancy's Rainbow Six: Siege
Type:
Game
Releasedatum:
01-12-2015
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media