Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
27 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
20 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Maart 2024 
(0) 
(2) 
16 Maart 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(2) 
13 Maart 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
09 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
Rise of the Ronin
Skull and Bones
Final Fantasy VII Rebirth
Gamed Gamekalender Maart 2024
First View:

Middle-Earth: Shadow of Mordor


Door Joni Philips op 08-02-2014 om 09:25
Bron: Gamed

Onder leiding van Warner Bros. Interactive ontwikkelt Guardians of Middle-earth ontwikkelaar Monolith Productions momenteel Middle-earth: Shadows of Mordor, een actie-RPG voor PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One.

Shadow of Mordor is een nieuw verhaal dat zich afspeelt tussen de gebeurtenissen van The Hobbit en The Lord of the Rings trilogieën. De game volgt het verhaal van Talion, een bewaker van het koninkrijk Gondor. Het koninkrijk wordt op een nacht onverwacht aangevallen door een grote horde Orcs die trouw zijn aan Sauron, waarbij de aanwezige bewakers de inval niet kunnen afstoppen. De Orcs vermoorden zijn volledige familie en vele van zijn vrienden en hij wordt zelf halfdood achtergelaten. De geest van een Wraith verlost hem echter van een zekere dood, en geeft hem een nieuwe set krachten. Hij besluit op avontuur te trekken naar Mordor in de hoop wraak te kunnen nemen op de aanwezige troepen en te leren wat de plannen van Sauron zijn. Het verhaal werd geschreven door Red Dead Redemption schrijver Christian Cantamessa, waarbij Monolith Productions nauw samenwerkt met Middle-earth Enterprises, Peter Jackson en de artiesten van Weta Workshop zodat de game effectief past tussen de gebeurtenissen van beide filmtrilogieën.

Middle-Earth: Shadow of Mordor wordt een ambitieuze Action Role Playing Game die zich afspeelt in een open wereld, waarbij Monolith Productions zich liet inspireren door het succes van de Batman: Arkham serie, een serie die ontwikkeld wordt door hun Warner Bros. collega's van Rocksteady. Ze willen geen typische filmgame ontwikkelen, maar een eigen draai geven aan het concept terwijl ze een hoge kwaliteit verzekeren. De Batman Arkham games waren eveneens de inspiratie voor het vechtsysteem waarbij het freeflow systeem is overgenomen. Gevechten laten Talion vrij te wisselen tussen verschillende vijanden in een groep met als bedoeling om lange comboaanvallen op te zetten, wat hem toegang geeft tot speciale aanvallen en power-ups. Het vechten draait dus vooral rond correcte timing en vlotte beweging. In tegenstelling tot Batman heeft Talion echter geen problemen met het doden van vijanden, iets wat hij zeer gemakkelijk doet met behulp van zijn zwaard. Naarmate de game vordert, kun je ook ervaringspunten investeren in deze vaardigheden om nieuwe combo's en mogelijkheden vrij te spelen.


De ranger vaardigheden van Talion beperken zich echter niet tot het vechten. Als ranger is hij ook een uitstekende scout, iets wat zeer belangrijk is voor het verkennen van de open wereld. Het land Mordor wordt in de films afgebeeld als een land dat compleet vernietigd is door de assen van Mount Doom, maar in de game zal er veel variatie zijn. Je krijgt onder andere de kans om de flora en fauna van Mordor te zien, waarbij er effectief interactie met de planten en dieren mogelijk is. Een goede ranger kan bijvoorbeeld planten gebruiken om zichzelf te genezen, bomen om zichzelf te verbergen en grote dieren manipuleren om Orcs aan te vallen. Je staat er dus niet alleen voor in je strijd. Talion is ook een goede klimmer zodat hij gebouwen kan beklimmen, en hij kan vijanden van bovenaf aanvallen. De mogelijkheden zijn hierbij sterk vergelijkbaar met de mogelijkheden die je hebt in de Assassin's Creed spellen. De Batman Arkham serie was dus niet de enige inspiratiebron voor Monolith.

Talion beschikt eveneens over Wraith-mogelijkheden die onafhankelijk van de ranger vaardigheden dienen ontwikkeld te worden. Als je deze krachten activeert, dan belandt Talion in dezelfde wereld als die waarin Bilbo en Frodo belanden als ze de ring dragen. Talion kan onopgemerkt vijanden observeren terwijl hij hier is. Hij beweegt ook sneller, kan teleporteren en boogschieten, en heeft verhoogde krachten. Het gebruik van die krachten laat je ook toe om zwakke plekken bij de vijand te herkennen. Je zult dan ook goed moeten wisselen tussen beide krachten om de vijanden optimaal aan te pakken. De Wraith-krachten maken Talion ook deels onsterfelijk. Als hij verslagen wordt, zal hij terugkeren in een nabije geneesplaats. Jouw dood motiveert de Orc troepen wel waardoor je taak moeilijker wordt, je moet dan ook strategisch beslissen of je de strijd wel wil aangaan. Een nederlaag te veel zou je missie namelijk in gevaar kunnen brengen.


Het verslaan van de Orcs is gemakkelijk in kleine dosissen, maar Talion wil het volledige leger van Sauron uitschakelen. Dat is natuurlijk onmogelijk op zijn eentje. Hij wil dan ook niet elke Orc doden, maar simpelweg voldoende chaos creëren om het leger uit elkaar te laten vallen. Het is dan ook belangrijk om strategisch toe te slaan in de verschillende zones van Mordor. Het uitschakelen van de bevelhebbers van het Orc leger zorgt voor paniek in hun rangen, waardoor Sauron zeer snel de controle kan verliezen over bepaalde zones. Het is echter beter om de aanwezige leiders niet meteen te doden. Je kunt hen namelijk ook ondervragen om meer informatie te krijgen over de andere leiders. Het is zelfs mogelijk om bepaalde kapiteins en luitenanten te overtuigen om voor jou te werken in spionagemissies. Op deze manier wordt het bijvoorbeeld mogelijk om toegang te krijgen tot een hogergeplaatste vijand die normaal onbereikbaar is, en het zorgt ervoor dat je niet alleen staat in jouw strijd tegen hem.

Je moet echter goed kiezen wie je laat leven, en ervoor zorgen dat je niemand ongewild laat ontsnappen. Het 'Nemesis' systeem zorgt ervoor dat vijanden die je vergeet te doden, later kunnen terugkomen om wraak te nemen. Stel dat je alle troepen van een kapitein afmaakt, maar hem zelf per ongeluk laat leven. Dan bestaat de kans dat hij begint met het rekruteren van andere troepen om jou later mee aan te vallen, of dat hij vallen begint te plaatsen om een nieuwe confrontatie te overleven. De ontsnapte troepen kunnen ook hun vechtstijl aanpassen zodat ze nu minder snel verliezen, en een serieuze uitdaging kunnen worden. Simpelweg van buiten leren welke vijand je kunt gebruiken en welke een gevaar vormen, is ook niet mogelijk. De belangrijkste vijanden zullen willekeurig aangemaakt worden inclusief vechtstijl, achtergrond, kennis en karakter. Dit betekent dat elke playthrough anders verloopt. Het betekent ook dat sommige kapiteins je geen informatie zullen kunnen geven wanneer je ze ondervraagt.

Het moet ervoor zorgen dat de speler eigenlijk zijn eigen vijanden maakt, en dat klinkt ons zeer interessant in de oren. Middle-earth: Shadow of Mordor lijkt een uitermate interessante game te worden, waarbij die game zich toevallig afspeelt in hetzelfde universum als The Lord of the Rings. Of de game de hoge verwachtingen weet in te lossen, ontdekken we in 2014. Er is nog geen releasedatum, maar die zal ongetwijfeld in de buurt liggen van de release van The Hobbit 3: There And Back Again aan het einde van 2014.


14:21  Watch Dogs Wii U op Ubisoft releaselijst
09:25  MGS V: Ground Zeroes krijgt vergelijkingsvideo
 Reacties (5)
 Pagina: 1
AltairJack op 08-02-2014 om 09:59 [Niv: 55 / Exp: 2767]
Sowieso hebben. Eerste keer dat ik het idee heb dat we te maken hebben met een vette lotr game. Vooral qua sfeer lijkt het me eindelijk eens goed. De films zijn echt een visuele spektakels, dat waren vorige games niet imo.

Nelus op 08-02-2014 om 10:03 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ja, lijkt mij ook zeker vet!

Rene Groen (Eindredacteur) op 08-02-2014 om 10:36 [Niv: 747 / Exp: 37330]
Ga ik zeker halen, de Assassins Creed vibe in LOTR, bring it!

Gast (82.199.70.xxx) op 08-02-2014 om 10:37
Battle for Middle Earth was redelijk goed. Deze word beter :-) _O_

Gast (84.27.81.xxx) op 08-02-2014 om 13:20
Wat een raar artikel!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Middle-earth: Shadow of Mordor
Type:
Game
Releasedatum:
03-10-2014
Ontwikkelaar:
Monolith Productions
Uitgever:
Warner Bros.
Media:








Meer media