|
Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4 Volgende
|
Nelus |
Geplaatst: 08 Okt 2008 16:55 Onderwerp:
| |

|
Ik vind GTA IV meer dan een stap terug. Juist omdat ze op de next-gen ontwikkelen verwacht je toch wat meer qua gameplay ook. Ik vind de graphics gewoon goed voor het spel, al helemaal voor zo'n groot spel maar de gameplay zuigt gewoon in vergelijking met de vorige delen. Ze willen veels te veel serieus doen.
Geen tanks, minder wapens, weinig natuur (geen bos om in te crossen ofzo), weinig interactie met de gehele stad, fucking weinig kleren, geen auto-tuning, nutteloze friend-systeem waar je totaal niks aan hebt behalve de specialties waar je ook helemaal niks aan hebt, geen firetruck missions, geen pizza missions, kortom....alle ingredienten die de vorige games wel hadden standaard zijn er opeens niet meer, dat is gewoon echt fucking dom! |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 08 Okt 2008 18:24 Onderwerp:
| |

|
vinnie13 schreef: | Daar kan Rockstrar toch niks aan doen? Dan zou de volgende gta deel op de current gen consoles veel slechter geworden zijn met matige cijfers zoals de ps2 versies van gta Stories.
LEES!! Anders was hij te goed geworden en kon hij geen goede vervolg veroorloven op deze gen. Het was hun eigen dood geweest. |
Wow. wat een fantastische logica  |
|
Terug naar boven |
|
|
Kim0 |
Geplaatst: 08 Okt 2008 21:42 Onderwerp:
| |

|
vinnie13 schreef: | En sowieso de meesten van jullie hebben een 360. Als GTA IV beter was, dan zou het vervolg nooit op de 360 uitgekomen zijn, of de reviewcijfers gingen kelderen. Ze hebben die dingen expres gedaan, anders konden ze gewoon geen betere vervolg maken op de 360. Als je Auto Tunen, Kleren Kopen, Co-OP, Vliegen had wat moest er dan in de nieuwe GTA komen? Die Houser zei zelf ook nog eens GTA V is niet mogelijk op de 360. |
@Vinnie, first things first. Ik heb respect voor iedereens mening. Maar ik snap niet waarom alles van GTA IV minimaal een 9 moet hebben. Want als de game een geheel nieuwe naam had mee gekregen, dan had je je nooit ge ergerd. En ja,ik vind het belangrijk in een free roaming game dat er vele te doen is,en niet alleen de missies waarmee je met een auto agter eeng ast aanrijd en hem afknalt.
En eh? Sinds wanner is 81% slecht? Onder de 40% (Edit:P),dat is slecht. Ik kijk misschien wat kritischer,en dat doen er misschien meer. Ag,iedereen zn mening,k vond t wel vet om ff een reviewtje neer te zetten hier
Laatst aangepast door Kim0 op 09 Okt 2008 12:26; in totaal 2 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 08 Okt 2008 22:24 Onderwerp:
| |

|
Onder de 70 is ook niet slecht. Nu doe je hetzelfde als Vinnie. Een cijfer is een indicatie, dat als je van dat genre houdt, dan is het spel top, of bagger (top=80-100 bagger=1-4) en bij de overige cijfers (5-7) zal het wat meer persoonlijk zijn. Dit is ook alleen maar mijn mening natuurlijk, maar er zijn vast games die lage reviews krijgen waar jij je beter mee kan vermaken dan een overhypte game met 9ens en 10en  |
|
Terug naar boven |
|
|
Kim0 |
Geplaatst: 09 Okt 2008 08:21 Onderwerp:
| |

|
Ja oke,daar heb je ook wer gelijk in:P Ik schrijf vandaag denk ik nog een reviewtje, kheb stage maar kmag de hele dag niksen...
@Vinnie.. Waar slaat het nou op dat als hij te goed was geworden geen vervolg had kunnen krijgen op deze gen? GTA III op de PS2 en Xbox was toch ook zonder de opties vliegen en zwemmen ensow,maar San Andreas dan weer wel.. En dat was dezelfde 'gen' |
|
Terug naar boven |
|
|
Kim0 |
Geplaatst: 09 Okt 2008 12:19 Onderwerp:
| |

|
[msn taal] k ga voor de afwisseling gewoon ff een Eyes-on doen [/msn taal]
EYES ON: Halo Wars (X360)
Voordat ik wil beginnen, moet ik even bekennen dat ik een zwak heb voor RTS games, en dan vooral voor de Age of Empires serie. Ook heb ik een zwak voor shooters, en dan vooral voor shooters als het verslavende Halo. Nou, laten we het net over een RTS hebben, van de makers van Age of Empires, die zich in het Halo universum afspeelt : Halo Wars
Geweldige combi wat mij betreft, alleen tot nu toe heeft nog geen enkele RTS zich echt bewezen op de console. Natuurlijk waren C&C: Tiberium Wars en Lord of The Rings goede games, maar het ging allemaal wat stroever dan op de PC. Ikzelf heb het gevoel dat dat komt omdat de games ook op de PC uitkwamen, en daarom dus gewoon simpelweg geport zijn van de vertrouwde muis naar een simpele analogstick. Ontwikkelaar Ensemble Studios doet dit anders. Halo Wars verschijnt namelijk exclusief op de Xbox 360, en daarom wordt de game dus speciaal ontwikkeld voor dit platform. De vele opties in de game zijn dus keurig ondergebracht onder shortcuts. Dit betekend dat je met één druk op de knop bijvoorbeeld meteen bij je voertuigen kan zijn. Ik heb er vertrouwen in, maar ik moet het zeker eerst gespeeld hebben voordat ik daar nog verdere uitlatingen over kan doen.
Grafisch ziet de game er niet denderend uit, ik heb daar zelf niet zo'n groot probleem mee, maar toch is het jammer. Natuurlijk ziet de game er 'gewoon' goed uit, maar ik had toch iets spectaculairders verwacht. Zeker omdat dit de laatste game is die Ensemble Studio's ontwikkeld en de eerste en laatste die ze ontwikkelen voor de console. Jammer.
Daarintegen vind ik de cutscénes, die je welleens in de trailers voorbij ziet komen, er geweldig uit zien. Ik schat dat op moment van schrijven er vorige week een trailer uitkwam, die mij wegblies. Het mindere hiervan, is dat het natuurlijk CGI is, en dus zeker niet in-game.
Dan vergeet ik bijna iets, ik vergeet namelijk door mijn gezeik over RTS'en op de console en grafisch gejank dat het hier wel om Halo gaat. Halo Wars speelt zich 20 jaar af voor de Original Xbox game Halo: Combat Evolved. Er zijn dus veel meer Spartans dan in de shooters van Halo. Het interessante en mooie hieraan is, is dat een echte Halo fan (ik geef het bij deze toe) dat erg interessant vind, en dat deze game dus wat puzzelstukjes op de juiste plek neerlegt.
Na tijden van uitstellen komt Halo Wars dan eindelijk uit, in februari 2009 om precies te zijn. Slimme zet dacht ik zo, want games als Gears of War 2 en Fable 2 hadden deze game zwaar overlapt. Wat mij betreft onterecht, want ik denk dat deze game kwalitatief gezien wel mee kan, mits de controls goed zijn uitgewerkt. En dat, zien we in februari 2009. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nibor |
Geplaatst: 04 Dec 2008 16:05 Onderwerp:
| |
|
Misschien handig om member reviews een eigen plaatsje te geven zoals bij gamingonly?
Goede eyes on  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 04 Dec 2008 16:24 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ze hebben een eigen plaatsje, op het forum. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nibor |
Geplaatst: 04 Dec 2008 20:24 Onderwerp:
| |
|
Ja maar ik bedoel zeg maar dat er een soort lijstje komt op de homepage en als je dan op een member review klikt dat je die dan alleen op een pagina hebt in plaats van comments er doorheen enzo.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Kim0 |
Geplaatst: 23 Dec 2008 23:17 Onderwerp:
| |

|
REVIEW: GEARS OF WAR 2
17 november 2006, misschien wel één van de beste en vernieuwende dagen in de gamesindustrie. Waar de plaatselijke Amsterdamse gekken op TMF met mislukte special effects een review deden van de game in een 'Gears of War' studio kon menig gamer ook een gat in de luchtspringen. Natuurlijk heb ik het over niets maar dan ook niets minder dan Gears of War. Maar, is 7 november 2008 ook zo groots?
Epic heeft 2 jaar geleden een nieuw standaard neergezet voor Third-Person Shooters. Laat dat even duidelijk zijn. Zo kwam er nog een Gears of War ripp-off genaamd Dark Sector, met als enige toevoeging een heel raar zwaard. Aan Epic dus de taak om deze afschuwelijke game weer te overtreffen met het 2e deel van Gears of War.
Hoewel de graphics van deel 1 nog mee kunnen in deze tijd, heeft Epic maar weer eens laten zien wat het in huis heeft qua grafisch ontwerpers. Echt waar, de Unreal Engine 3 lijkt gemaakt voor games als Gears of War.
Ook is er een nieuwe modus, genaamd Horde. Hierin vecht je in 50 waves met 5 vrienden (als je het goed doet) tegen verschillende Locust. Met de wave worden ze sterker, en dat moet je maar weer eens kunnen volhouden.
O, de meeste mensen die een review schrijven beginnen met de campaign toch? Aan de ene kant leef je erg mee met Dom, die zijn vrouw zoekt. Aan de andere kant... nee, speel het zelf maar. Als je het al hebt gespeeld weet je misschien wel waar ik het over heb.
Dan nog, als laatste puntje. Het online gedeelte. Wat een gedoe, ongelovelijk. Op het moment dat je op Start Matchmaking drukt nadat je de modus heb gevonden die je wilt spelen, kun je nog rustig wat bijslapen. Nou begrijp ik wel dat dit grotendeels is opgelost met patches, maar had dit nou vanaf het begin goed gedaan Epic. Je bent namelijk veel online spelers verloren.
Conclusie: Gears of War 2 is een puikegame geworden, met wat minpuntjes hier en daar. Maar je kunt nooit DE perfecte game maken toch? Wel jammer is dat er totaal geen vernieuwing in zit, alleen in de vorm van wat nieuwe online modes waaronder de Horde.
gameplay: 90%
sound: 96%
graphics: 89%
replay: 77%
Totaal: 88%
Bedankt voor jullie complimenten trouwens van de vorige keren, ik weet het deze is misschien wat minder. Ik ga de volgende wat beter me best doen,en proberne wat langer te maken. Over een paar dagen schrijf ik wat over Fallout nummertje 3 |
|
Terug naar boven |
|
|
Jelle Havermans |
Geplaatst: 24 Dec 2008 12:01 Onderwerp:
| |

|
Review: Far Cry 2
[i] Voor de zekerheid kijk ik nog even of mijn net verworven rocketlauncher geladen is. Kruipend klim ik de gigantische klif op, en eenmaal boven kijk ik spiedend uit over een armzalige krottenwijk tientallen meters benenden me. Midden in de wijk staat een gastank. Mijn missie, mijn target, mijn rode stip op de kaart.
Langzaam kruip ik nog iets verder, en kijk even of the snipers in de wachttorens mij nog niet in de gaten hebben. Nee, de kust is veilig.
Ik sta snel op, richt met mijn versgeladen rocketlauncher precies op de gastank, en zie hoe de raket langzaam zijn weg vervolgt naar de gastank. Eenmaal aangekomen, volgt een gigantische ontploffing en binnen een minuut kijk ik trots toe hoe mijn raket het hele miezerige dorp in de hens heeft gezet. Dankzij de wind likt het vuur steeds verder en elk zielig mannetje wordt levend verbrand, zonder dat ze me uberhaupt een keer hebben beschoten. 'Mission completed' verschijnt er boven in beeld.
Far cry 2; goed weet ik nog hoe de de eerste persconfrontaties met de game zeer negatief waren. Veel gamers vonden het maar niks, dat Afrika. Ze waren de prachtige groene bossen van Far cry 1 gewend, en wilden niks liever. Maar als je de tijd neemt voor de prachtige natuur in Far cry 2, prachtig weergegeven savannes, woestijnen, maar ook de bekende weelderige jungles, ben je de graphics van Far cry 1 alweer snel vergeten. De prachtige natuur in de game wordt nog mooier door het collectionsysteem, een realtime weer-en lichtsysteem, waarmee het verschil tussen dag en nacht, en zelfs verschillende uren zeer realistisch worden neergezet.
Met de graphics van Far cry 2 zit het dus wel snor, nu nog de gameplay, het belangrijkste aspect in elke game.
Het verhaal van far cry 2 is interresant maar pakt niet helemaal super uit. Je bent een huurling die wordt gevraagd een wapenhandelaar koud te maken die 2 afrikaanse facties opjut en van wapens voorziet. Er komt alleen ook nog bij dat je al vrij snel malaria oploopt, waardoor je ook nog medicijnen zal moeten vinden om je ziekte de kop in te drukken.
Je kunt naar eigen wil missies aannemen van beide facties, welke je kiest en op welke manier je ze oplost, heeft gevolgen op het verhaal.
Helaas worden de missies een beetje overhaast opgedragen en blijft het verhaal dus niet lang boeien. Erg zonde, want het concept is zeer aardig.
Ook zijn er nog de Buddy's, een soort collega's die jou makkelijkere missie's kunnen bieden of uit de brand helpen als je het verpest in een missie. Je kunt ook missies van ze aannemen, waarbij je safehouses worden verbeterd als beloning. Safehouses zijn een soort kleine hutjes waar je kunt saven, die je unlockt door een 2tal mannetjes die de post bewaken, koud te maken. Die Safehouses zijn zeer handige hulpmiddelen in de game, omdat het aantal safepoints zeer gering is, en je, zeker op de wat hogere moeilijkheidsgraden zeer vaak het loodje zal leggen.
Als je eenmaal een missie bent begonnen begint de pret pas echt. Je zult vaak een zeer lang eind moeten reizen, dit is het handigst met de auto, die je in verschillende maten zult tegenkomen(een jeep, buggy en assaultcar bijv), maar dat wordt na een uurtje spelen al snel erg vervelend, al dat eindeloze gerij. Je kunt ook nog met de bus, waarbij je in een keer tussen vijf centrale punten op de kaart kunt reizen.
Maar als je eenmaal bij je doel bent aangekomen, wat meestal betekent dat je een bepaald persoon moet omleggen of een convoy moet opblazen, kan je dan ook eindelijk gaan schieten. En laat dit nou het beste deel uit Far cry 2 zijn. Met een gigantische hoeveelheid wapens,( die je met verkregen geld kan kopen/upgraden bij de wapenhandelaar die zich verspreid over de enorme wereld bevindt), kan de pret niet op.
De makers hebben voor een uiterst realistische weergave van wapens gekozen, en de meeste wapens geven je dan ook het gevoel echt te schieten, vooral snipers en wapens met explosieven en vuur voelen erg realistisch aan, mede door het eerder geschetste vuur, wat eng realistisch beweegt en reageert op wind en dergelijke. Oude wapens kunnen nog wel eens vastlopen, meestal net als je een verse vijand in je loop hebt.
Het levensbalkje van Far Cry 2 is eveneens zeer leuk gevonden. Je hebt vijf levensblokjes, die opraken naarmate je vaak geraakt wordt, met de oude bekende medikits kun je die vullen, maar als je laatste blokje bereikt is, kun je jezelf ook redden door in een uiterst groffe en smerige animatie bijv. een glassplinter of een kogel uit je lichaam te pulken. Hierna zal je balkje zich weer tot 2 blokjes vullen. Gezegd moet worden dat dit best moeilijk is aangezien je wel moet kunnen schuilen achter bijv. een auto, en dat niet altijd lukt.
De A.I van vijanden is helaas erg wisselend, van superrealistisch naar dom en raar.
Zo kruipen vijanden echt weg naar een veilige plek als je ze in hun been hebt geraakt en roepen ze versterking of doen ze alsof ze dood zijn, maar willen ze soms nog wel eens een dom rondje gaan rijden in hun auto, of stoppen ze ineens met op je te schieten als je het water in springt.
Conclusie:
Far cry 2 is een uiterst harde, maar erg vermakelijke game, die vooral qua wapens, het rondrijden, en de open wereld uitblinkt, waar het verhaal helaas wat aan onder doet.
Alsnog een zeer vermakelijke shooter met prachtige graphics die helaas wat kleine minpuntjes kent, waarbij de multiplayer eigenlijk meer als klein extraatje te noemen is, maar de singleplayer en map-editor de hoofdacts vormen.
GRAPHICS: 92
GAMEPLAY: 90
REPLAY: 70
SOUND: 80
TOTAAL: 87 (geen gemiddelde)
[/img]
Laatst aangepast door Jelle Havermans op 24 Dec 2008 14:10; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Kim0 |
Geplaatst: 24 Dec 2008 13:29 Onderwerp:
| |

|
Goede review, het enige wat er aan schoort is dat er wat spelling en grammatica foutjes inzitten |
|
Terug naar boven |
|
|
Jelle Havermans |
Geplaatst: 24 Dec 2008 13:58 Onderwerp:
| |

|
at kImo,
thanx,ben idd niet zo'n ster in NEderlands, maarja kan het nog wel is aanpassen.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Jelle Havermans |
Geplaatst: 24 Dec 2008 14:11 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
MarcianoNL |
Geplaatst: 30 Dec 2008 23:56 Onderwerp:
| |

|
Saints Row 2
Aan het eind van Saints Row 1 wordt je op een pijnlijke manier verraden door je mede gang leden, je komt hierdoor in een coma te liggen van maar liefst 5 jaar. En wat doe je als je wakker wordt uit die coma? Juist je wilt wraak nemen op de persoon die dit je aan deed en de stad weer overnemen op welke manier dan ook.
Het spel begint dan ook bij de ziekenhuisafdeling in de gevangenis van Stillwater, je bent echter erg verminkt geraakt en zult dus een nieuw lichaam en hoofd moeten uitkiezen. Het customization van je personage is heel erg uitgebreid denk aan het geslacht, een boogje in je wenkbrauw, de grote van je neus en deze keer ook een stem. Na ongeveer 20 minuten was Duke Nukem klaar voor zijn comeback en wraak. Je maakt al snel kennis met Carlos een jonger broertje van een oud ganglid van je, die zichzelf heeft laten neersteken om jou te kunnen helpen te ontsnappen uit de gevangenis van Stillwater.
Al gauw merk je dat de controls vertrouwd aan voelen en sla je zonder moeite een rolstoel tegen de dokter aan die jouw net heeft geopereerd. Je ontsnapt via een boot naar het vaste land van Stillwater. Eenmaal aangekomen merk je dat de stad erg veel verandert is in de 5 jaar dat jij in coma lag. De 3rd Street Saints bestaan niet meer en de stad is grotendeels overgenomen door het bedrijf Ultor en 3 nieuwe gangs namelijk de Ronin, de Brotherhood en de Sons of Samedi. Het is aan jouw om te zorgen dat je de 3 gangs uitschakelt en Ultor klein maakt.
Vanaf dit moment ligt de complete stad voor je en kan je doen wat je wilt. Het meest logische is om andere kleren te kopen want je wilt natuurlijk niet dat iedereen ziet dat je net bent ontsnapt uit de gevangenis. Je rent naar de dichtstbijzijnde auto die je kan vinden sleurt de bestuurder over de straat heen. Eenmaal aan het rijden merk je dat de besturing erg arcade is en de auto heel gewichtloos aan voelt, het past bij de game maar iets meer gewicht in de auto zou een stuk fijner rijden zijn geweest. Een groot voordeel aan het rijden in Saints Row 2 is de mogelijkheid om Cruise Control te gebruiken, dit werkt met een druk op de toets en laat je een stuk beter mikken met je geweer. Je kan kiezen tussen 11 radiostations(1 minder dan het origineel) welke allemaal erg goed zijn, ééntje die zeker genoemd mag worden is The Mix 107.77 welke jaren 80 muziek draait met classics als ''The Final Countdown'' en ''Out of Touch'' je kan zelfs je eigen radio station maken door de nummers te kopen bij de dichtstbijzijnde Scrath That winkel.
Als je dan eindelijk bent aangekomen bij de klerenwinkel krijg je weer een grootse keuze uit kledingstukken en kleuren, het veranderen van je personage is dan ook erg belangrijk in Saints Row II om te zorgen dat je respect verdient van de mensen op straat en van je gangleden. Wanneer je eenmaal een huis hebt en een aardige zak vol geld kun je ook je huis inrichten. Welke leider van een gang wilt nou geen strip paal midden in zijn woonkamer hebben staan? Ook het pimpen van je auto's is weer helemaal terug en deze keer nog uitgebreider. Je kunt nu kiezen om meerdere kleuren op je auto te doen en je hebt nu nog meer keuzes voor oa. je wielen, motorkap en dak.
Waar je in Saints Row 1 enkel auto's kon gebruiken heb je in dit deel ook de keuze uit motoren, vliegtuigen, helikopters en verschillende boten. Nou klinkt dat er leuk maar het is grotendeels slecht uitgewerkt. Met de besturing van de vliegtuigen en de boten zit het wel snor maar die van de motoren en helikopters zijn niet al te best. Om te beginnen met de helikopters, wanneer je de lucht in gaat wiebelt heel je helikopter alle kanten op en heb je vaak niet goed zicht op de grond zodat je niet weet hoe hoog je nou precies zit, en mocht je tegen een muur aan botsen dan is het ook meteen over. Je helikopter flipt hem dan helemaal en knalt tegen alles aan wat die ziet of draait zich vrolijk om en vliegt op de grond af, hierdoor heb ik meerdere activiteiten opnieuw moeten doen wat erg frustrerend was. Wat het grootste probleem is met de motoren is dat ze alle kanten op kunnen draaien. Wanneer je dus in de lucht zit kan je hem platleggen, dit klinkt leuk maar werkt voor geen meter omdat je de motor niet recht kan trekken als je in de lucht zit waardoor je (dood)valt.
Ben je dan eindelijk klaar met de eentonige hoofdmissies of ben je ze zat en wil je graag wat anders doen? Dan kan dat overal wel in Saints Row II zo kan je op auto's surfen, tippelen met de vrouwtjes, de standaard ambulance, taxi en brandweer missies en natuurlijk de verschillende activiteiten. Denk hierbij aan stront spuiten op gebouwen, hoeren af jatten van pimps en rijden op een brandende ATV voor punten. Alle activiteiten zijn leuk gekozen zitten vol humor, elke activiteit(op racen na) telt 6 levels en om de 3 levels kun je weer een leuke verassing verwachten zoals een nieuw wapen, korting op je favoriete winkel of geen schade meer oplopen door te vallen.
Tot nu toe ben ik erg positief geweest over de game maar hij kent ook veel slechte kanten en dan vooral op technisch vlak.Over het algemeen ziet de game er goed uit maar iets wat veel opvalt is de hoeveelheid pop-up, dit wilt zeggen dat er opeens uit het niets texture's gaan laden of objecten voor je neus tevoorschijn komen te staan. Iets wat ook erg irritant is zijn de hoeveelheid framedrops waardoor de game voor een bepaalde periode langzamer afspeelt dan normaal. Ga dus niet de camera ronddraaien als je een auto ziet die je wel wilt hebben want dan is de kans groot dat hij verdwijnt, dit kan overigens ook voorkomen zonder dat je de camera draait wat er erg raar uitziet.
Al met al kan ik zeggen dat ik persoonlijk erg heb genoten van Saints Row 2, het doet wat het moet doen en dat is zorgen dat de speler veel plezier beleeft tijdens het spelen, ik zou dan ook nog veel meer kunnen schrijven over de game maar dat zou de spelervaring bederven voor de mensen die hem nog willen spelen want Saints Row II is een game die je zelf moet ervaren om er goed van te kunnen genieten. De game neemt zich dan ook niet serieus en zit boordevol humor en onrealistische acties. Hou je daar van dan is Saints Row 2 zeker iets voor jou, hou je meer van de realistische aanpak dan zul je verder moeten zoeken.
Gameplay: 90%
Het speelt heerlijk en vertrouwd enkel jammer van de kleine fouten in de animaties.
Sound: 80%
Geluid valt soms iets tegen maar over het algemeen is de sound erg goed, de Nederlandse ondertiteling doet het ook erg goed alleen soms hier en der een fout.
Graphics: 80%
Over het algemeen is die grafisch uitstekend maar door de slordige foutjes laat het steken vallen
Replay: 95%
Stillwater is groot en er valt genoeg te doen voor de komende maanden.
Totaal: 86%
Saints Row II is een aanrader voor iedereen die dit jaar een game wilt spelen die zich compleet focust op fun
Dit is de eerste keer dat ik een review schrijf dus hopelijk krijg ik wat feedback over wat goed en fout is aan me review. 
Laatst aangepast door MarcianoNL op 31 Dec 2008 00:46; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 31 Dec 2008 00:16 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
De punten die bij mij naar boven komen als ik de review lees:
- In de eerste zin geef je meteen een grote spoiler over het eerste deel. Je kunt dit weghalen door de zin te herschrijven, maar tegelijkertijd zijn waarde en doel te laten behouden.
- Lees, nadat je review is geschreven, hem eens hardop aan jezelf voor. Dan zul je zien dat er af en toe ergens een komma tussen moet omdat een zin te lang doorloopt, of dat je zelfs een hele nieuwe zin moet beginnen. Een makkelijk trucje om de interpunctie binnen je review te verbeteren.
- Je review leest prettig, maar je maakt er (en dat is een persoonlijk ding) teveel een verhaaltje van. Je tracht elementen te beschrijven door in je gedachten deze elementen weer langs te gaan, oftewel: de gevangenis, de aankomst in de stad, de rit naar de kledingzaak, etc. Hierdoor lijkt het meer alsof ik een boek aan het lezen ben, dan dat ik een review lees. Tracht hier een volgende keer wat variatie in aan te brengen, maar hier krijg je meer vaardigheid in als je meer reviews schrijft.
- Je gebruikt een aparte alinea om je minpunten naar voren te brengen, echter kun je deze ook in de review verwerken. Een minpunt is bijvoorbeeld de camera in de auto, terwijl je eerder ook al ingaat op de auto. Dit minpunt kun je dus meer in de review betrekken.
- Ik mis nog of er ook Xbox Live opties zijn in de game.
Al met al een zeer goede eerste review, wellicht kun je nog wat met bovenstaande puntjes  |
|
Terug naar boven |
|
|
MarcianoNL |
Geplaatst: 31 Dec 2008 00:24 Onderwerp:
| |

|
Goeie punten, ik zal me volgende review hardop voorlezen alleen ziet het er nogal raar uit als ik uit het niets een review ga voorlezen midden in de woonkamer en bovendien weten mijn ouders niet eens dat ik dingen als dit schrijf.
De kans is ook groot dat dit als een verhaal leest aangezien ik nooit een echte review heb geschreven maar wel verschillende boekverslagen voor school. Komma's zetten vindt ik persoonlijk erg lastig omdat ik dit niet goed uitgelegd krijg op me school maar ik zou het altijd aan me neef kunnen vragen. De Xbox Live punten kan ik eventueel nog wel toevoegen alleen vond ik het niet lekker overkomen om daarover te schrijven zonder ze gespeeld te hebben, ik had natuurlijk wel kunnen neerzetten dat er online coop in zat en je kon knallen over Xbox Live.
Bedankt met je feedback. Ik zal eraan denken wanneer ik een andere review schrijf.  |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 31 Dec 2008 01:10 Onderwerp:
| |

|
[REVIEW]Midnightclub Los Angeles
Aan racegames hebben we dit jaar niet echt een tekort gehad. Titels als Burnout Paradise, Racedriver GRID en Motorstorm 2 konden we allemaal goed smaken en enkele maanden geleden kwam Rockstar met Midnight Club LA. Tussen al die goede games die dit najaar uitkwamen heb ik nog een gaatje gevonden om de game is uitgebreid te spelen. Het is echter jammer dat er niet veel aandacht is besteed aan de marketing. Deze game verdient veel meer aandacht!
Je komt aan in LA als een jochie dat hoopt het te maken in het illegale straatrace circuit en je kan jezelf al een goedkoop stukje schroot aanschaffen. Je kan kiezen tussen een 1983 Golfje, een 1998 240SX nissan, een oude Datsun 280Z uit het jaar 1975 ofwel een 1988 VW Scirocco. Met het racen krijg je respect en geld. Aan het respectmetertje is dan ook een rangsysteem verbonden en hoe hoger je rang, hoe meer geld je kunt verdienen. Met allerlei verschillende moeilijkheidsgraden kun je dan nog meer geld bemachtigen op voorwaarde dat je ook perfect kunt racen, want als je op medium maar 1 foutje maakt, kun je naar je broodnodige centjes fluiten.
Er zijn 5 verschillende soorten wagens:
Tuners, Muscle cars, Motoren, Luxury cars, en Exotic cars. Je speelt nieuwe wagens vrij die verdeelt zijn in 4 groepen (groep 1 zijn de beginwagens, groep 4 de duurste en snelste)
Wat mij wel een beetje stoort op het einde van het spel, als je met je tuner tegen een vette exotic als de Saleen S7 gaat racen, kan je het dus wel schudden. Verwacht ook niet dat ze elke race direct kunt winnen. Op easy is het dus ook geen makkelijke klus om de game uit te spelen. Ook politie kan af en toe eens langskomen om wat roet in het eten te gooien, want ze reageren onmiddelijk als er weer iemand gebeld heeft dat iemand de filmstudio aan het verbouwen is. Verwacht niet dat je ze van de weg ramt zoals Need for Speed ons de laatste jaren heeft geleerd. Want dan sta je al snel aan de kant met een flinke bekeuring.
Online is er veel te doen. Er is een cruise mode, capture the flag, het showen van je wagens aan de rest van de wereld zodat ze er punten op kunnen geven en je kan foto's die in het spel zijn genomen direct uploaden naar Rockstar Games Social Club waar je deze kunt bekijken en delen met vrienden.
Echter doet de capture mode in het spel soms wat raar (waarom schrijft hij over mijn andere foto's? Waarom duurt het zolang? Waarom reageert mijn Xbox niet meer?)
Dan zijn er nog de Special Abilities die bestaan uit: ZONE, AGRO, ROAR en mijn persoonlijke favoriet de EMP. Met Zone kan je vergelijken met Slow motion zodat je wt meer tijd hebt om te reageren op je omgeving, je krijgt hier ook wat betere controle over je vehikel. AGRO maakt van je wagen een soort tank op EPO die overal door kan rammen zonder dat deze zelf schade oploopt. Met ROAR ontstaat er een geluidsgolf die alle wagens in je buurt uit de weg duwt en met EMP schakel je de wagens van je tijdelijk tegenstanders uit.
Het racen zelf loopt erg lekker, guluid is niet slecht maar is al beter gedaan in games als TDU, lichteffecten zijn zeer goed gedaan (neon, eat your hart out EA!) en deze game heeft veel ruimte gekregen om zich verder te ontwikkelen. Ja, FREE CONTENT! Er komt een extra deel waar je naar hartenlust kunt scheuren (1/3 van de oorspronkelijke wereld!) en er komt ook een betaalpakket met nieuwe voertuigen (met o.a SUV's).
Beoordeling:
Gameplay: 54/60
Graphics: 18/20
Geluid: 16/20
Totaal: 88%
Zeg me wat er mis is gelopen. Ik word gek!! Ik wil er nog een gaan schrijven over Fable 2 en ik wil niet dezelfde fouten maken.
Orgineel met plaatjes kan je hier vinden. |
|
Terug naar boven |
|
|
MarcianoNL |
Geplaatst: 31 Dec 2008 17:52 Onderwerp:
| |

|
Erg goeie review van de game.
Ik miste jammer genoeg wel een paar dingen in je review zoals:
- Wat voor soort racer is het precies?
- Hoe werkt de besturing van de auto's.
- Plaatjes (Hoewel ze te vinden zijn in je originele review miste ik ze hier een beetje)
- Ik zie een paar spelling fouten in je review staan zoals guluid.
Ik vond de marketing van de game nog aardig goed, op tv zag je vaak de reclames langskomen en programma's werden gesponsord door Midnight Club.
Kijk alvast uit naar je Fable II review en ik hoop dat Member Reviews wat meer aandacht zullen krijgen op Gamed in de loop van de tijd.
Ik zal zelf proberen een review te schrijven over Fallout 3 hoewel ik daar moeite mee ga krijgen omdat ik zo'n grote en uitgebreide wereld in het kort moet samenvatten. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 01 Jan 2009 03:11 Onderwerp:
| |

|
Wat jij een spellingsfout noemt . Zal volgende keer nog een keer extra nakijken. Die plaatjes waren al gebrandmerkt door een andere site voor ik ze hier kon posten dus heb ik die, wegens reclame, maar weggehaald. (chek je inbox even wil je?)
Tevens had ik je nog willen bedanken voor je feedback en hoop ik nog van een van de moderators nog even de moeite wilt nemen om ook hun +'jes en minnetjes op te sommen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nibor |
Geplaatst: 01 Jan 2009 15:35 Onderwerp:
| |
|
Ik vind je review kort maar krachtig en dan vooral de nadruk op krachtig, eigenlijk vind ik de review te kort voor een game als Midnight Club. Alles wordt even kort uit de doeken gedaan maar ik kan niet goed ontdekken of je de game nou echt goed of slecht vind want dan las ik pas in de score. Misschien moet je wat meer persoonlijkheid in je review leggen, voor de rest een goede review hoor.
Ik lees graag je review over fable II |
|
Terug naar boven |
|
|
Kim0 |
Geplaatst: 01 Jan 2009 16:34 Onderwerp:
| |

|
Terugblik 2008 en vooruitblik 2009
Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar ik wil dit toch wel even doen. 2008 was een goed jaar, laat dat even duidelijk wezen. Ondanks de kredietcrisis zijn er veel goede games uitgekomen, die ook op zijn beurt 'gewoon' goed verkochten, met als hoogtepunten qua verkoopcijfers; GTA IV,Gears 2, Fifa 09 en de 2 Call of Duty's. Top toch? of dat waar is ga ik even in grote lijnen aan jullie uitleggen
We begonnen 2008 best redelijk. De kredietcrisis was iets voor Amerika, en was dus ook hier nog lang niet voelbaar. Wat wel voelbaar was, was de game Grand Theft Auto IV. De game verkocht in zijn eerste dag 3,5 miljoen exemplaren, en brook daarmee enkele records. Onterecht wat mij betreft, want als de game Toeki Tori IV had geheten en dezelfde gameplay had, had de game amper 3,5 exemplaren verkocht. Oke, dat gaat misschien wat ver. Maar ik vond de game niet zo revolutionair als beloofd en dus best wel een teleurstelling (zie 81% in een eerdere review van mij)
Toen gingen we verder, de komkommer tijd brook aan in de zomer, en dus speelde iedereen dus nog gewoon zijn games uit 2007. Call of Duty 4, Halo 3 en Grand Theft Auto IV zijn daarbij de meest gespeelde games op de Xbox 360 en de Playstation 3.
Misschien een mooie overstap om te kijken naar de Wii. De Wii begon het jaar goed, met Wii Fit en Mario Kart Wii. Ik zelf vond Wii Fitt maar niks, maar Mario Kart kan er bij mij altijd in. De game is tevens de meest verkochte game van 2008 hier, in het Koninkrijk der Nederlanden. Misschien niet helemaal terecht, maargoed. Het is een leuke game.
Terug naar het verhaal van de komkommers, namelijk de komkommer tijd. In juni vond namelijk een hele lekkere, volgens sommige mensen dode komkommer plaats. Namelijk de E3 in LA. Vele games werden daar gepresenteert en aankondigd, met voor mij als hoogtepunt dat FFXIII naar de Xbox 360 komt. Voor mij geweldig, ik heb alleen een 360 voorlopig (ik had een Wii) en ik was op de GBA,DS en PS2 altijd groot fan van Final Fantasy.
Toen, was de komkommer tijd afgelopen. Er kwamen weer wat games uit,waaronder Saints Row 2 (ik heb het over Augustus/September) en in Augustus vond ook de Leipzig Games Convention plaats. Niet bepaald spectaculair vond ik zo, er was immers al genoeg gepresenteerd op de dode maar toch levende E3.
Dan op naar het einde van het jaar, Gears of War 2, Fallout 3, Fable 2, FarCry 2 en weet ik het wat nog meer kwam allemaal kort achterelkaar uit. Wat mij betreft zijn sommige games niet helemaal geslaagd, waaronder de laatste 2 genoemde. FarCry is zowieso niet helemaal mijn ding, en ik vond Fable 2 wat kort, en ja. Het kon denk ik gewoon beter.
En toen was het opeens 1 januari 2009, we beginnen weer van voor af aan en de eerste verwachte goede game die eraan zit te komen is Halo Wars. Op dit moment zit iedereen lekker een nieuwjaarsborreltje te houden, misschien wat de gamen op deze eerste zondagse donderdag van de week. Ik verwacht zelf veel van 2009, terwijl iedereen zeikt dat er niks aankomt. Maar mensen, wacht maar. Het jaar is nog niet eens 24 uur onderweg  |
|
Terug naar boven |
|
|
Nibor |
Geplaatst: 01 Jan 2009 16:36 Onderwerp:
| |
|
Citaat: | Toen gingen we verder, de komkommer tijd brook aan in de zomer |
Brak aan moet het zijn, voor de rest een leuk stukje, zelf vind ik dat we dit jaar teveel sequels hebben gekregen en dat de nieuwe concepten zijn verwaarloosd. Ik verwacht meer originele games in 2009  |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 01 Jan 2009 17:08 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Inderdaad Nibor, true.
Ik zou hier binnenkort ook wel een review willen plaatsen, moet ik wel even een game bedenken . |
|
Terug naar boven |
|
|
Rene Groen |
Geplaatst: 01 Jan 2009 17:57 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Review van JasperCLA
- Je maakt gebruik van korte alinea's. Tracht wat langere alinea's te maken, waardoor je witregels weg vallen.
- Je hebt nogal de neiging om van de hak op de tak te springen. Hierdoor lezen alinea's niet als een geheel, maar als losstaande zinnen. Tracht iedere alinea een samenvattend verhaaltje te maken waarbij regels samen komen die over een zelfde onderwerp gaan.
- Het ontbreken van plaatjes maakt dat de review minder goed aandoet, één lap tekst is immers minder leuk lezen dan wanneer er wat plaatjes bij staan. Je gaf echter de reden hiervoor al aan.
- De ene keer spreek je de later aan in het algemeen ('Aan racegames hebben we dit jaar niet echt een tekort gehad.') en de andere keer weer in de enkele persoon ('Je komt aan in LA...). Dit is op zich niet fout, maar tracht er soms iets meer eenheid in aan te brengen.
- In je review staan soms verwijzingen die lastig te volgen zijn, neem bijvoorbeeld: 'Verwacht ook niet dat ze...'. Grote vraag is alleen wie je met 'ze' bedoelt?
- De spelling in je review is niet overal goed, woorden die je simpel zelf kunt zien als je de review nog eens rustig naleest, neem bijvoorbeeld 'guluid'.
- Werk nooit met afkortingen. Je gebruikt bijvoorbeeld 'TDU', maar een lezer die niet zo thuis is in het genre weet niet dat het hier om Test Drive Unlimited gaat.
- Waarom verdeel je de graphics naar 60 punten en de overige naar 20? Beter is het om dit gewoon gelijk te trekken, bijvoorbeeld alles naar 100.
Hopelijk kun je er wat mee  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4 Volgende |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|