Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
FloriX |
Geplaatst: 03 Jul 2008 02:10 Onderwerp: 2.40 sloopt consoles!!??
| |

|
Zoals op vele fora te horen, Firmware 2.40 is momenteel offline gehaald. De update zorgt ervoor dat de PS3 niet meer opstart, of in een onbruikbare staat verkeerd (bvb, zeer traag)
Wat vinden jullie hiervan? Ik bedoel Sony gaf PS3 gamers eindelijk dat wat de 360 al jaren had, en dan gebeurt dit weer! Ik begin echt een beetje moe te worden van sony. (Het trophy systeem zag er best leuk uit)
Kwam toevallig wel een geniale opmerking tegen op het Gamefaqs 360 forum:
On topic, as foretold by our great potentate "OG THE CLEVER" the PS3's attempt to emulate the 360 results in its self destruction, some things are just too powerful to match. |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 03 Jul 2008 03:30 Onderwerp:
| |

|
Het rare is dat ik er niet veel ken die er last van hebben.. Die mensen hebben dan wel bijna allemaal 40 GB PS3's weet niet of dat er iets mee te maken heeft. |
|
Terug naar boven |
|
|
Devilly |
Geplaatst: 03 Jul 2008 07:33 Onderwerp:
| |
![]()
|
Ik zeg hier hetzelfde op als toen er allerlei berichten waren van crashende 360's: testen ze die updates niet?! |
|
Terug naar boven |
|
|
marino |
Geplaatst: 03 Jul 2008 08:59 Onderwerp:
| |

|
nou ik word er niet echt bepaald boos over ofzo, als ze een fout hebben ontdekt en het zo snel mogelijk hebben teruggedraaid vind ik wel dat ze goed gehandeld hebben |
|
Terug naar boven |
|
|
commjoen2k7 |
Geplaatst: 03 Jul 2008 10:01 Onderwerp:
| |

|
Die van mij werkt prima  |
|
Terug naar boven |
|
|
degrotevan |
Geplaatst: 03 Jul 2008 11:06 Onderwerp:
| |

|
Gewoon voor de zekerheid al mijn savegames kopiëren en op een memory stick plaatsen. Als mijn ps3 daarna nog crasht koop ik gewoon gelijk een grotere harde schijf. Dan is alles weer bij het oude  |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 03 Jul 2008 11:20 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
ja nou, ze gaven de PS3 wat de 360 al jaren had ... misschien is de RRoD toen meegeglipt?  |
|
Terug naar boven |
|
|
Djierod |
Geplaatst: 03 Jul 2008 11:26 Onderwerp:
| |

|
sloopt helemaal geen consoles, ik heb iig geen last van  |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 03 Jul 2008 12:11 Onderwerp:
| |

|
GekooktEi schreef: | ja nou, ze gaven de PS3 wat de 360 al jaren had ... misschien is de RRoD toen meegeglipt?  |
Haha! Misschien wel... Ik heb er in elk geval geen last van... |
|
Terug naar boven |
|
|
Crankeye- |
Geplaatst: 03 Jul 2008 15:32 Onderwerp:
| |

|
Ik vind dit een beetje overdreven, want zo'n update zal de PS3 niet slopen ofzo. Heb je problemen downgrade je PS3 dan gewoon en loop hij nog soepel (zoals bij mij) dan kan je er nog lekker van genieten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 03 Jul 2008 15:32 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Downgraden van de PS3 gaat niet, legaal toch niet? |
|
Terug naar boven |
|
|
Crankeye- |
Geplaatst: 03 Jul 2008 15:35 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Downgraden van de PS3 gaat niet, legaal toch niet? | Als een update je PS3 defect maakt zal Sony heus wel iets als een downgrader downloadbaar zetten.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 03 Jul 2008 15:36 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Als je PS3 momenteel nog werkt, gaat hij niet meer kapot. Het is tijdens het booten dat hij eraan gaat, dan ga ik ervan uit dat hij kapot moet gaan op het moment dat je hem een eerste maal boot. Dan kun je hem ook niet downgraden. Natuurlijk beschikt Sony zelf over een manier om de firmware te wissen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Crankeye- |
Geplaatst: 03 Jul 2008 15:41 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Als je PS3 momenteel nog werkt, gaat hij niet meer kapot. Het is tijdens het booten dat hij eraan gaat, dan ga ik ervan uit dat hij kapot moet gaan op het moment dat je hem een eerste maal boot. Dan kun je hem ook niet downgraden. Natuurlijk beschikt Sony zelf over een manier om de firmware te wissen. | Zullen ze niet gewoon je hardeschijf eruit halen en vervangen? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 03 Jul 2008 15:42 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Firmware staat ergens anders dan op de harde schijf. De console moet eerst geflasht worden lijkt me |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 03 Jul 2008 20:14 Onderwerp:
| |

|
Wat een onzin, dat gesloop.
Ik heb 2.40 meteen gedownload en ik ben erg erg blij mee. Het werkt uitstekend!
Ook las ik veel posts met het bericht dat de PS3 maf doet tijdens het spelen van "METAL GEAR SOLID 4: GUNS OF THE PATRIOTS". Ik kan jullie eerlijk vertellen; ik heb er geen enkele moeite mee gehad. Alles werkt gewoon voor de volle 100 procent!
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je met je PS3 omgaat... |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 04 Jul 2008 00:14 Onderwerp:
| |

|
Als honderden mensen klagen, ligt dat niet aan hun maar de firmware. Het downloaden van deze firmware gaat automatisch en heeft niets te maken met de manier waarop je met je ps3 omgaat  |
|
Terug naar boven |
|
|
consolegamert |
Geplaatst: 04 Jul 2008 07:34 Onderwerp:
| |

|
Luister eens: Niemand in dit topic heeft problemen met de nieuwste update, daarnaast betreft het enkele honderden mensen die misschien de firmware niet op een goede manier installeerden (geen idee wat je daar fout aan kan doen eigenlijk). Dat zijn er niet veel op die miljoenen mensen die een PS3 hebben. Ik heb ook geen problemen op mijn 60GB. Waarom opent deze gast nou weer een topic om de 360 te promoten, terwijl daar veel meer problemen waren met software updates. En geeft toe, welke console wordt er nou het meest gewrecked? |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 04 Jul 2008 19:23 Onderwerp:
| |

|
FloriX schreef: | Als honderden mensen klagen, ligt dat niet aan hun maar de firmware. Het downloaden van deze firmware gaat automatisch en heeft niets te maken met de manier waarop je met je ps3 omgaat  |
Jawel, als je bijvoorbeeld homebrew probeert te draaien... da's slecht voor het apparaat. Dan word je PS3 ziek... is net vergif  |
|
Terug naar boven |
|
|
irq10 |
Geplaatst: 04 Jul 2008 21:30 Onderwerp:
| |
.jpg)
|
Geen problemen met de firmware, draait hier perfect !
Lijkt wel als of het aangedikt wordt op 360 fora`s as usual !
Het was een beveiligings lek. Nothing more.
Niemand hoeft zijn Ps3 terug te brengen/opsturen etc.
Allemaal kletskoek. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nash |
Geplaatst: 05 Jul 2008 01:38 Onderwerp:
| |

|
Als een bedrijf regelmatig updates vrij geeft die door de consument zelf geinstalleerd dienen te worden kan je altijd verwachten dat er iets fout gaat aangezien je niet kan verwachten dat alle consumenten zo slim zijn om exact te volgen wat er op het scherm staat tijdens en voor de update.
Als er dan iets fout gaat is het altijd de schuld van de fabrikant terwijl er toch netjes staat beschreven hoe en wat er gedaan moet worden.
Voor de rest zie ik niet hoe een update bij twee identieke ps3's op de ene wel goed werkt en op de andere niet. Bij de 360 was het nog te verklaren maar volgens mij is dit bij de Ps3 niet het geval. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lachesis |
Geplaatst: 05 Jul 2008 09:34 Onderwerp:
| |

|
Sony zegt dat er niets fout is met de fw update op zich. Dus de mensen die 2.4 al hebben en geen problemen hebben moeten niets vrezen.
Wat er wel fout is gegaan is dat de installatie van de update bij sommigen niet 100% volledig verlopen is waardoor door het missen van een bestand, de settings niet juist geladen worden. Nu staat de fw 2.4 update normaal gezien terug online. |
|
Terug naar boven |
|
|
kletske |
Geplaatst: 05 Jul 2008 16:41 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Firmware staat ergens anders dan op de harde schijf. De console moet eerst geflasht worden lijkt me |
Is er bij de "intellingen" onder "syteeminstellingen" niet de optie "PS3-systeem herstellen" of is dit iets anders?
ik heb firmware 2.40 en alles werkt prima, heb mijn PS3 sinds de launch  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 05 Jul 2008 16:44 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Ik heb het nog niet bekeken, maar zet je de PS3 daarmee niet terug naar fabrieksinstellingen? (Alles terug op standaard zetten behalve de firmware.) |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 05 Jul 2008 17:53 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
kletske schreef: | Joni Philips schreef: | Firmware staat ergens anders dan op de harde schijf. De console moet eerst geflasht worden lijkt me |
Is er bij de "intellingen" onder "syteeminstellingen" niet de optie "PS3-systeem herstellen" of is dit iets anders?
ik heb firmware 2.40 en alles werkt prima, heb mijn PS3 sinds de launch  |
Volgens mij is dat idd zoals Joni al zegt de optie om de fabrieksinstellingen terug te zetten, maar al zou het kunnen via Instellingen -> Systeeminstellingen, hoe wilde je dat doen als je PS3 niet meer opstart?  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |