Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 Volgende
|
CengizMan |
Geplaatst: 31 Mei 2008 09:46 Onderwerp:
| |

|
Nog nooit gespeeld. Ik heb gehoord dat FF 3 (of 6) een mooie story line én sterke chars had. Bovendien heb ik ook gehoord dat FF 7 overrated was.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 31 Mei 2008 10:19 Onderwerp:
| |

|
Nou FF12 was wel een heel goede game. Vooral die mix tussen battle en gewoon rondlopen was goddelijk.
PS Tidus was echt wel de beste in Blitzbal (op voorwaarde dat je de "Jecht-shot" had natuurlijk, je weet wel die minigame op de boot) |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 31 Mei 2008 10:21 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Het is niet omdat jij suckt in Blitzball dat Tidus slecht is. Tidus heeft me een pak overwinningen opgeleverd, wat gezien 1 van die Sigils (iirc) een groot geluk was. Ik heb die Blitzball minigame op 1 dag uitgespeeld, dan weet je wel wie kan blitzballen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Snakesonic |
Geplaatst: 31 Mei 2008 12:19 Onderwerp:
| |

|
FF10 vond ik erg goed. Voice acting was erg tof.
FF12 daarentegen vind ik vrij saai, verhaal is niet persoonlijk genoeg zoals andere delen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Snakesonic |
Geplaatst: 31 Mei 2008 13:49 Onderwerp:
| |

|
Ja klopt, van FF6 vond ik het zeer knap, het is immers een 2d-spel en het kan me meer ontroeren dan FF12 |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 31 Mei 2008 14:52 Onderwerp:
| |

|
In FF:XII vond ik het nieuwe vecht systeen maar niks. Het was zeker wel een top game. |
|
Terug naar boven |
|
|
irq10 |
Geplaatst: 31 Mei 2008 21:15 Onderwerp:
| |
.jpg)
|
Idd, het vechtsysteem was het grootste minpunt, voor de rest gewoon TOP ! Mooi verhaal en geweldige graphics voor de Ps2. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 31 Mei 2008 22:20 Onderwerp:
| |

|
Ik heb "Final Fantasy XII" al in mijn bezit sinds de release van de game in Februari 2007. Ik heb het spel echter nog niet uitgespeeld... zit in het 52e uur.
Ik vind de game erg goed en ook ik vind dat de game underrated is. Echter heeft elke persoon zijn eigen mening en die moeten wij, als medemens respecteren.
Het verhaal vind ik erg aangrijpend, alhoewel de namen van sommige personages best moeilijk te onthouden waren.
Het "Licence Board"-onderdeel van het spel deed me echter wel sterk denken aan de "Sphere Grid" uit het oude (doch geweldige) "Final Fantasy X".
Ook Ashe deed me denken aan onze lieve Yuna.
Kortom, een geweldige game die ik nog steeds moet uitspelen.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Zanar |
Geplaatst: 01 Jun 2008 00:08 Onderwerp:
| |

|
Final Fantasy XII was een redelijk goeie Final Fantasy, maar beslist niet mijn favoriet. De verhaal lijn pakte mij niet echt en de characters waren niet bepaald interessant met uitzondering van Balthier. De battlesystem vond ik opzich wel cool, maar ik ben toch van mening dat de turnbased style van FFX-2, met chain attacks, nog steeds de beste is en het lekkerste speelt.
Voor mij is FFX nog steeds de beste voornamelijk om de diepe storyline, de gloomy atmosphere en de geweldige characters - Auron, Wakka en Rikku waren de beste  |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 01 Jun 2008 06:57 Onderwerp:
| |

|
Well storywise was het slecht in mijn ogen. Maar dat is het dan ook. De battlesysteem was oke maar daar mag wat aan gesleuteld worden.
Maar geen random encounters is voor mij de grootste pluspunt in dit spel, ik ben dat echt ZOOOOOOOOO BEUUUUUUUUUUUUUUUUUUu.
FFXII is ook wel heel geliefd door een deel van de gamers omdat net er weinig story was (weinig gezwans) en er geen random encounters waren.
Als FFXII nu gewoon geen FF game was dan zouden we hier threads hebben van ' he probeer die game eens het is echt goed'. Nu is het vaak van...FFXII de slechtste game, niet kopen!!
Krijg wel een beetje een Deja-Vu. FFVII was voor velen oude FF fans ook een teleurstelling terwijl voor sommigen die de serie als eerste keer speelden (en voor sommigen de eerste RPG) de beste FF is. En nu is dat zo'n beetje met FFXII...Oudere FF fans vinden er meestal niet veel aan terwijl voor de nieuwe FF gamers het juist weer een heel goeie is =p. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 02 Jun 2008 19:11 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Gelieve geen tweemaal achter elkaar te posten in drie minuten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Goof |
Geplaatst: 02 Jun 2008 21:10 Onderwerp:
| |

|
Ja, FF12 is zeker ondergewaardeerd. Ikzelf heb meer dan 300 uur aan het spel besteed en vond het echt een topspel. Bovendien vind ik het battlesysteem juist een heel goede en slimme innovatie en beter dan 'het oude' battlesysteem.
Verder vond ik het verhaal juist goed ook al was het niet heel indrukwekkend vergeleken met andere final fantasys. |
|
Terug naar boven |
|
|
konnichiwa |
Geplaatst: 02 Jun 2008 23:16 Onderwerp:
| |

|
300 uur aan FFXII huh wat deed je dan in die 300 uur?
In 75 uur was ik al level 100 en had ik bijna alle hunts gedaan =/. |
|
Terug naar boven |
|
|
skink79 |
Geplaatst: 03 Jun 2008 17:55 Onderwerp:
| |

|
meningen verschillen een beetje hier en daar over FFXII
vind zelf juist het vechtsysteem enorm goed gedaan, waardoor ik ook meer hunts, missies en level ups ga doen dan verder gaan met de main storyline. En inderdaad het verhaal vind ik ook erg tegenvallen in tegenstelling tot de andere FF delen.
Maar had ook wat gehoord / gelezen over de problemen tijdens de ontwikkeling van FFXII.
de (oorspronkelijke) maker van FFXII yasumi matsuno stond juist bekend om zijn "storytelling", zoals zijn werk ervoor (ogre battle, vagrant story, FF tactics). voor FFXII wilde hij het verhaal ook in "zijn" Ivalice (al zijn spellen spelen zich af in dit wereld...helaas is het nu eigendom van Squeenix geworden) vertellen en het verhaal nog dieper en groter maken dan zijn werk hiervoor.
ik weet niet of jullie het nog herinneren, maar FFX, FFXI en FFXII werden jaren geleden tegelijk aangekondigd..ofwel matsuno was al bezig met FFXII toen FFX in ontwikkeling was.
FFXII werd daarna ook diverse keren uitgesteld en daarna kwam er een bericht dat Matsuno vanwege "ziekte" ging opstappen. Geruchten waren dat Squeenix steeds meer kosten kreeg vanwege de langdurige ontwikkeling van Matsuno en hem heeft ontslagen. Een ander gerucht was ook dat Matsuno onenigheid heeft met SQ omdat Sakaguchi (bedenker van FF en degene die hem heeft aangenomen) is vertrokken. Zijn rol werd daarna overgenomen door de producer van de Romancing Saga series.
veel spelers merkten dat het spel naarmate je bij het einde speelt ook steeds minder verhaal krijgt. En het schijnt dus dat er een groot deel van Matsunos originele script eruit werd gehaald (waaronder over het Rosalia continent) om het spel eerder af te krijgen.
Laatst aangepast door skink79 op 03 Jun 2008 19:18; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 03 Jun 2008 18:04 Onderwerp:
| |

|
Wel... Ik had altijd het gevoel dat er iets miste. Vanaf de intro over de twee keizerrijken ging ik er automatisch dat we ze alle twee gingen aandoen. Ik was erg verrast toen het spel plots stopte. Maar nu je zegt dat ze dat deel geschrapt hebben begrijp ik het.
Wel spijtig, FF XII had zo groots kunnen worden...(zelfs groter dan VII) maar het ene ongeluk na het andere heeft het verhaal kapot gemaakt.
Maar toch ga ik XIII waarschijnlijk wel halen. De Final fantasy-reeks heeft voor mij nog niet afgedaan. |
|
Terug naar boven |
|
|
Goof |
Geplaatst: 03 Jun 2008 18:28 Onderwerp:
| |

|
konnichiwa schreef: | 300 uur aan FFXII huh wat deed je dan in die 300 uur?
In 75 uur was ik al level 100 en had ik bijna alle hunts gedaan =/. |
In 75 uur level 100? , het levelen bij FFX12 vond ik juist best langzaam gaan en ik ben zo'n type die alles uit een favoriete game wil halen.
EDIT: Maar, dan heb je waarschijnlijk al die lastige bazen niet verslagen, zoals Yiazmat, want die nemen zeer veel tijd in beslag, |
|
Terug naar boven |
|
|
skink79 |
Geplaatst: 03 Jun 2008 19:11 Onderwerp:
| |

|
Niels schreef: | Wel... Ik had altijd het gevoel dat er iets miste. Vanaf de intro over de twee keizerrijken ging ik er automatisch dat we ze alle twee gingen aandoen. Ik was erg verrast toen het spel plots stopte. Maar nu je zegt dat ze dat deel geschrapt hebben begrijp ik het.
Wel spijtig, FF XII had zo groots kunnen worden...(zelfs groter dan VII) maar het ene ongeluk na het andere heeft het verhaal kapot gemaakt.
Maar toch ga ik XIII waarschijnlijk wel halen. De Final fantasy-reeks heeft voor mij nog niet afgedaan. |
FFXIII zal wel goed komen denk ik...zelfs als een FF slecht is, kunnen we toch weer verlangen naar het volgende. nieuw verhaal, nieuwe systeem
maar vind het zelf ook erg jammer dat we FFXII niet in volle glorie kunnen beleven. vooral omdat dit matsunos laatste ivalice spel is
trouwens: over FFX, hoewel ik het spel zelf ook niet zo goed vond, vind ik wel dat ie een van de beste muziek + ending heeft van de serie  |
|
Terug naar boven |
|
|
Zanar |
Geplaatst: 03 Jun 2008 19:59 Onderwerp:
| |

|
Ventus schreef: | ff x
Voice acting is verneukt. Die Scene van Yuna En Tidus waar ze gaan lachen klinkt voor geen meter. De story gaat over een sukkel die opschept over zijn blitzball kunsten terwijl die niet beter is dan een gemiddelde speler zoals wakka. WTF???? Zelfs Vaan heeft een betere Backstory dan TIdus. Over dat die gepest werd door zijn vader ofzo :S. |
Hoezo slechte interpretatie van het verhaal.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 03 Jun 2008 21:29 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Maar natuurlijk draait Grand Theft Auto niet grotendeels rond zijn verhaal en Final Fantasy wel. Lees mijn vorige opmerking trouwens nogmaals. Nog éénmaal en je hebt een ban. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 04 Jun 2008 20:17 Onderwerp:
| |

|
Ik heb het spel na een aantal maanden weer eens uit de kast gepakt en in mijn PS3 gestoken.
Ik zal meteen weer helemaal in de FF-mode. Heb wat Hunts gedaan en wat side-quests (ik vind het vissen in de Estersands heel leuk).
Een ding vind ik dan wel weer grappig. Ik was in de 'Henne Mines' (wat trouwens de ergste locatie van de gehele game is, naar mijn mening) en daar was ik een beetje aan het vechten (was er voor een Hunt) toen ik ineens een dinosaurus tegenkwam. Ik kill dat beest in 4 slagen en dan komt er zo'n zwakke vleermuis op me afgevlogen. Euh... als ik die vleermuis was en ik zag een groep mensen een dino afslachten zou ik wel wegvliegen hoor!
Toch valt het me op hoe je op 4,7GB toch nog een dikke game als Final Fantasy XII kwijt kunt...
Zit nu in mijn 54 of 55e uur van spelen.
Bij mij is elk personage lvl. 38.
Moet nu naar de 'Golmore Jungle' waarna ik naar de 'Feywood' moet. Wat ik daar ga tegenkomen, zie ik nog wel...
Heeft iemand hier alle Espers (inclusief de verborgen Espers)? |
|
Terug naar boven |
|
|
Goof |
Geplaatst: 04 Jun 2008 20:41 Onderwerp:
| |

|
Lilyman schreef: | Ik heb het spel na een aantal maanden weer eens uit de kast gepakt en in mijn PS3 gestoken.
Ik zal meteen weer helemaal in de FF-mode. Heb wat Hunts gedaan en wat side-quests (ik vind het vissen in de Estersands heel leuk).
Een ding vind ik dan wel weer grappig. Ik was in de 'Henne Mines' (wat trouwens de ergste locatie van de gehele game is, naar mijn mening) en daar was ik een beetje aan het vechten (was er voor een Hunt) toen ik ineens een dinosaurus tegenkwam. Ik kill dat beest in 4 slagen en dan komt er zo'n zwakke vleermuis op me afgevlogen. Euh... als ik die vleermuis was en ik zag een groep mensen een dino afslachten zou ik wel wegvliegen hoor!
Toch valt het me op hoe je op 4,7GB toch nog een dikke game als Final Fantasy XII kwijt kunt...
Moet nu naar de 'Golmore Jungle' waarna ik naar de 'Feywood' moet. Wat ik daar ga tegenkomen, zie ik nog wel...
Jep, ik heb alle espers, .
Ook ik vind henne mines ook één van de stomste omgevingen inclusief die irritante vleermuizen (waarbij je vaak misslaat) en andere irritante monsters.
En gelukkig ben je niet zo snel in levelen als konnichiwa (ik dacht dat ik de enige was die langzaam levelt). |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 04 Jun 2008 20:55 Onderwerp:
| |

|
Goof schreef: | Lilyman schreef: | Ik heb het spel na een aantal maanden weer eens uit de kast gepakt en in mijn PS3 gestoken.
Jep, ik heb alle espers, .
Ook ik vind henne mines ook één van de stomste omgevingen inclusief die irritante vleermuizen (waarbij je vaak misslaat) en andere irritante monsters.
En gelukkig ben je niet zo snel in levelen als konnichiwa (ik dacht dat ik de enige was die langzaam levelt). |
Ik vind het leuk om de tijd te nemen voor een game. Daarom level ik ook niet zo snel...
Ik onderzoek ook alles en wil graag de beschikbare side-quests en Hunts doen. Ik moet toegeven dat de Hunts een goede toevoeging zijn voor de lengte van de game.
Hopelijk steken ze deze ook in Final Fantasy XIII.
Hoever zit jij met je Licence Board, Goof?
En hoeveel uur heb je al in de game gestoken?
En als laatste zou ik graag willen weten (zonder spoilers) waar je in het verhaal zit... |
|
Terug naar boven |
|
|
Moonblade |
Geplaatst: 08 Jun 2008 10:30 Onderwerp:
| |

|
Gezer schreef: | Ik heb in totaal 124 uur gespeeld, characters zijn gemiddeld level 60, damn, ik herinner me nog toen ik op zoek ging naar de Zodiark wapen, naart schijnt de sterkste wapen van het spel maar die vleermuizen waren zo sterk  |
de zodiac speer?
Raadpleeg een guide of gamefaqs, dat wapen steekt ergens in een chest in die ruins. Wel is het zo dat het wapen enkel verschijnt wanneer een 3- of 4-tal chests verspreid doorheen de game onaangeroerd zijn gelaten (ja ik weet het, het is lame). Mijn tweede optie zou masamune zijn. Doet minder damage als de zodiac spear maar heeft een fantastische combo rate gecombineerd met genji armor. |
|
Terug naar boven |
|
|
Moonblade |
Geplaatst: 08 Jun 2008 10:35 Onderwerp: Re: Final Fantasy 12 was en is ondergewaardeert.
| |

|
Ventus schreef: | Final Fantasy 12 wordt zwaar ondergewaardeert. Je hoort op verschillende forums enzo dat gasten ff 10 enzo beter vonden. Terwijl ff 12 gwn een hele goede game is en beter is dan zijn voorgangers. De verhaal is goed.
Wa vonden jullie van ff 12? |
FFXII heeft totaal andere sterktes en zwaktes dan FFX. Beide games schat ik op ongeveer dezelfde hoogte maar om totaal andere redenen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lachesis |
Geplaatst: 08 Jun 2008 17:16 Onderwerp:
| |

|
konnichiwa schreef: |
Maar geen random encounters is voor mij de grootste pluspunt in dit spel, ik ben dat echt ZOOOOOOOOO BEUUUUUUUUUUUUUUUUUUu.
|
²
Ik vind het battlesysteem eigenlijk wel zo goed als perfect voor mij.
Eerst vond ik het ook maar raar maar na een tijdje werden alle voordelen heel duidelijk.
Vaan irriteerde mij meer dan Tidus dus maar goed dat je zelf de characters kon kiezen.
FFXII vind ik een van de beste FF die ik gespeeld heb tot nu toe. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 Volgende |