Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende  
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 08 Jun 2008 23:17    Onderwerp: Reageren met citaat

ik vond die random encounters helemaal niet slecht. Zowel Final Fantasy X als XII heb ik niet uitgespeeld, maar bij X ben ik nog tot het einde gekomen. Moest enkel de hoofdbaas verslaan, maar wou de sphere vol hebben en was het beu om te levellen.

Waar ik wel naar verlangde in X, is dat je mannetjes automatisch aanvallen en automatisch switchen zodat iedereen experience pakt. Op zich vond ik daarom het systeem van FF XII zo goed, maar probleem daar was dat er een minder persoonlijk sfeertje was. Bij deel 7 tem 10 voelde je altijd verbonden met een van de personages (of meerdere). Om het even overdreven te stellen, daar had je echt het gevoel van "dit zijn mijn bondgenoten/vrienden". Bij FF XII heb je meer het gevoel dat je naar een verhaal kijkt, dat je die mensen niet kent en daarom vond ik deel 12 minder leuk om te spelen. Je hebt gewoon minder voeling met de personages.

Al wie dat zegt dat FF 7 overrated is, ...mmm laat maar, moet me gedragen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
skink79 BerichtGeplaatst: 09 Jun 2008 14:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Gezer schreef:
FF12 is echt een stom spel, het heeft geen verhaal enzo, en de personages hebben geen diepgang enzo, FF X is veel beter, FF X ownt elke spel oke mss FF7 niet...

VENTUS LOGICA

lol
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 09 Jun 2008 19:38    Onderwerp: Reageren met citaat

skink79 schreef:
Gezer schreef:
FF12 is echt een stom spel, het heeft geen verhaal enzo, en de personages hebben geen diepgang enzo, FF X is veel beter, FF X ownt elke spel oke mss FF7 niet...

VENTUS LOGICA

lol

Duidelijk geen kenner...
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 09 Jun 2008 19:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Lilyman schreef:
skink79 schreef:
Gezer schreef:

VENTUS LOGICA

lol

Duidelijk geen kenner...

Juist wel een kenner want hij noemt dingen op die een game FF maakt...Geen diepgang, bijna geen verhaal;. FFXII is helemaal anders dan de andere FF's...En daarbij wil ik nog wel bij vermelden dat de muziek ook niet zo bijzonder was; Ik kan gerust themes van andere FF's neuriën omdat ze ofwel zo goed waren of zo emotievol maar bij FFXII echt niks;.
Terug naar boven
Moonblade BerichtGeplaatst: 09 Jun 2008 22:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Gezer schreef:

VENTUS LOGICA

zijn er nog andere games die ge graag speelt buiten rpg's?
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 06 Jul 2008 16:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Ventus schreef:
ik raad iedereen aan ff x overnieuw te spelen. ff 12 is in ongeveer elk punt beter.

Ik krijg hem binnekort samen met FFX en X-2 dan laat ik wel weten wat ik ervan vindt.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 06 Jul 2008 20:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo te zien is 12 dus een heel vet spel. Kan niet wachten tot het te spelen. Nog een paar dagen to een kleine week neemt mijn broertje zijn PS2 mee.
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 06 Jul 2008 21:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik moet eerlijk zeggen dat, in mijn mening, Final Fantasy X een beter spel is dan Final Fantasy XII.

Het verhaal en de sfeer van X spreekt me ook veel meer aan dan dat van XII. Dit maakt XII echter geen slecht spel.

Je moet ze gewoon allemaal spelen (X, X-2 en XII). Je zult ze allemaal vet vinden!

En eerlijk, Final Fantasy X heeft niet voor niets een direct vervolg gekregen.
Terug naar boven
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 08 Jul 2008 19:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is zo. De eerste keer dat ik het speelde vond ik deel X zo slecht, jaren later opnieuw gekocht voor tien euro, omdat ik nood had aan een RPG en ik vond de game echt waanzinnig goed. Hoe kon ik die game ooit slecht vinden, vroeg ik mezelf af.

Final Fantasy XII had eindelijk dat automatisch aanvallen, wat ik geweldig vond, maar helaas trok het me allemaal niet aan. Vaan vond ik niet zo sympathiek, en de anderen ook niet. alleen dat katachtig mens en Bash vond ik leuk, als ik me goed herinner.
Terug naar boven
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 08 Jul 2008 20:05    Onderwerp: Reageren met citaat

De delen IX en X zijn in mijn ogen nog het beste, X-2 heb ik me ook zeker mee vermaakt. Maar de richting die ze ingeslagen zijn met XII slaat echt nergens op.

FFXII mag dan een goede game zijn, maar de echte FF-fans zullen hem nooit zo goed vinden als alle voorgaande delen.
Terug naar boven
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 10 Jul 2008 15:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Mij voelt FFXII teveel aan als een MMO, door camerastandpunten en gameplay. Niet dat daar iets mis mee is, maar als ik FF speel wil ik turnbased gevechten en een meesterlijk verhaal en dat mis ik allebei in FFXII. Dus ik ben eerlijk gezegd van mening dat FFXII overrated is door de ogen van FF-fans en underrated door de ogen van de gemiddelde gamer.
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 10 Jul 2008 16:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
FF 12 SCOORDE IN DE FAMITSU EEN 40/40. EN DAT DEED FF 10 NIET.

Brawl scoorde in Famitsu 40/40, terwijl Melee 37/40 scoorde. Nu ik echter Brawl (eindelijk) een keer heb gespeeld, vind ik Brawl helemaal niet beter dan Melee.

De clou van het verhaal: gebruik cijfers niet als argumenten om een mening te vormen.
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 10 Jul 2008 23:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Brawl is eigenlijk gewoon Melee met heel wat extra's. Ik zie niet goed in hoe je Melee dan beter kunt vinden ^^''.

Nou ja Famitsu pff.

Final Fantasy XII zoals al een paar keer eerder gezegd is een goede RPG maar eigenlijk een slechte Final Fantasy RPG. FF staat bekend voor hun JRPG's met hun sterke verhalen, hun kwaliteit aan muziek, etc... en daar was FFXII heel zwak in.
Terug naar boven
Devilly BerichtGeplaatst: 11 Jul 2008 08:19    Onderwerp: Reageren met citaat

konnichiwa schreef:
Brawl is eigenlijk gewoon Melee met heel wat extra's. Ik zie niet goed in hoe je Melee dan beter kunt vinden ^^''.

I know, daarom zei ik ook en ik citeer mezelf:
Citaat:
..., vind ik Brawl helemaal niet beter dan Melee.

Wie heeft het erover dat ik Melee beter vind dan Brawl? Ik zeg alleen dat ik Brawl niet beter vind dan Melee.
Terug naar boven
FloriX BerichtGeplaatst: 13 Jul 2008 14:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Ventus schreef:
FF 12 is gewoon de beste game van de vorige generatie. Denkt iemand dat er een andere betere lastgen game is dan dit?
RE4, mgs 3 waren goed maar niet zo goed als ff 12.

Ik weet dat het lastig voor je is om te begrijpen, maar:

SMAKEN VERSCHILLEN

Het hangt allemal af van jouw favoriete genre, voorkeuren, percepties etc....
Terug naar boven
FloriX BerichtGeplaatst: 13 Jul 2008 16:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Weet je wat? Ik ga deze discussie niet aan. Iedereen heeft favoriete genres, en voor de een is een FPS weer vet, voor de ander een MMORPG, en voor een ander weer een JRPG. FF12 is hardstikke vet voor mensen die heel erg van JRPG's houden. Er zijn meerdere aspecten aan een game en er zijn games waar sommige aspecten beter zijn dan FF12 en FF12 is in bepaalde aspecten weer beter dan andere games.
Terug naar boven
Shino D BerichtGeplaatst: 13 Jul 2008 17:06    Onderwerp: Reageren met citaat

konnichiwa schreef:

Melee is in veel opzichten beter dan Brawl maar dat weet je alleen als je Smash 'serieus' speelt.
Terug naar boven
Nash BerichtGeplaatst: 13 Jul 2008 17:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Ventus schreef:
FLorix kom dat met suggesties met betere games.

Onee die ken je niet XD.

Jij je gedraagt je echt als een klein kind imho. Het lijkt net alsof je in een doos leeft en niet verder kijkt dan wat jij in je doos hebt. Is er iets niet in je doos, dan is het automatisch slecht. Zo kom je nu over bij mij (NOFI).

Daarnaast ben je volgens mij ook selectief blind. Een spel krijgt een 40/40 in Famitsu, volgens jouw beredenatie is het dan direct de beste game ooit ongeacht de scores uit andere bladen. Dit probeer je - zoals ik het zie - ook op te dringen bij mensen, dit is niet goed.

Om maar even een paar titels op te noemen die in de vorige generatie beter waren dan FF X12: GoW (1 en 2), GTA 3 (VC en SA), SotC, ICO, etc.

Oh ter verduidelijking: Ik vond en vind FF X12 een bagger spel.

Ik denk dat je aandacht te kort komt.
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 13 Jul 2008 17:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Ventus schreef:

Onee die ken je niet XD.

Dit is je eerste en meteen laatste waarschuwing. Je bent vervelend bezig op dit forum, mede doordat je mensen niet in hun waarde laat. Stop ermee of aanvaard de consequenties.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Djierod BerichtGeplaatst: 13 Jul 2008 17:45    Onderwerp: Reageren met citaat

@ ventus, de beste game van last gen vond ik MGS3, dit mede door dat je de vrijheid had om door bepaalde levels heen te kruipen. Ook vond ik de camouflage methode om je onzichtbaar te maken een geweldig iets. Daarnaast waren de graphics zeker niet slecht voor 2004/2005. Ohja check die eindbazen dan nog eens, wat een mooi gevecht was het met the boss. die bladeren die door je gezicht heen gingen en dan het prachtige muziekje, het was gewoon bijna om van te janken.
Terug naar boven
Boombastic BerichtGeplaatst: 11 Aug 2008 10:01    Onderwerp: Reageren met citaat

So much FF12 hate, speel Final fantasy tactics uit en dan praten we verder.
Bepaalde dingen maken meer sense als je TTA hebt gespeeld *zucht*
Terug naar boven
AlieNiZeD BerichtGeplaatst: 11 Aug 2008 10:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Ventus schreef:

Onee die ken je niet XD.

MGS3 was wel beter dan FFXII, wat een puberverhaal dat je in FFXII had, nen kleuter die ten eerste al verliefd is op nen volwassene. De missies dat je moest doen, amai, boring, telkens hetzelfde bijna, de moeilijkheidsgraad was ook al zo laag.

Nog een paar games: ICO, Shadow of the Colossus, zelfs Socom 2 online.:p
Terug naar boven
AlieNiZeD BerichtGeplaatst: 11 Aug 2008 10:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Ventus schreef:
Jep mgs 3 was leuk snel ff door lvls rennen met auto lock bosses afmaken. Yep

Maarja ff12 ownt wrm denk jullie dat ze de ivalice alliance hebben bedacht omdat dat hun beste game was die ze gemaakt hebben samen met tactics en vagrant story.

Ja dat heeft Square Enix ook zelf gezegd hoor

Tis niet omdat jij op Easy de bazen met Auto Lock gaat neerschieten, dat niemand anders tactieken gebruikt.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 11 Aug 2008 13:07    Onderwerp: Reageren met citaat

FFXII vindt ik een heel goed spel. Ben bezig om hem uitespelen ook al zit ik nog maar ergens in het begin. En ik vindt het eerlijk gezeged nu al een stukje beter dan FFX. Alleen het level up systeem was bij X veel en veel beter.

Op jullie dicussie ga ik verder niet in, want ik heb geen MGS3 gespeeld.

Vaan > Tidus
Yuna > Penelo

Daar staan ze een beetje gelijk mee.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 11 Aug 2008 14:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
de OST van FFXII was echt zwak, heb geen enkel themesong van die spel op mijn ipod.

Nu neem jij mij de woorden uit de mond.

Enkele voorbeelden van X:

http://nl.youtube.com/watch?v=Naza5eQszt4&feature=related

http://nl.youtube.com/watch?v=GEDUnucXVvA&feature=related
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 5

Ga naar: