Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 25, 26, 27  Volgende  
No'tje BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 12:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Gezer schreef:
Citaat:
Ik vind niks van FFXIII want ik heb de game niet gespeeld.

Wat ik wel vind is dat je niet zomaar kunt zeggen: game X is 5 jaar in ontwikkeling dus het wordt een goede game. Zo gaat dat niet. Pas NA het spelen kun je zien wat een game je doet, niet ervoor, dan zit je puur met voorgevoelens.

Ook al heb ik de game niet gespeeld, ik ben er zeker van dat de game meer dan een 5/10 waard is, gemiddeld scoort de game rond de 80 dus kan ik Edge niet serieus nemen, ze willen weeral opvallen met hun bizarre score. God of War 3 gaat ook boven de 90 eindigen op metacritics, en GoW3 gaat zeker één van de beste zoniet de beste game worden van 2010, ben er zeker van.

Citaat:
Bij mijn weten moet SE de 360 versies nog uitzenden en dan zal menig site er wel degelijk op in gaan.

Nee alle grote sites gaven maar 1 algemeen review voor beide versies wat biased is want ze deden altijd hetzelfde met andere multiplatformgames. De 360 versie is minder scherp, heeft een resolutie van 576p, cutscenes zijn ook gedowngrade.

QFT, ik vind het onzin dat je niets kan vinden van een game die nog gereleased moet worden, je kan toch wel zien aan de gameplay video`s/reviews of je het leuk vind of niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roderick BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 12:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Een cijfer komt heel precies en zomaar zeggen dat je het stom vindt is kortzichtig. Je kunt echter altijd zeggen of een game je ding is of niet. Een voorbeeld zou zijn: 'ik vind alle FF games vet dus zal me ook wel vermaken met deel 13'. Da's iets heel anders dan schreeuwen: 'EDGE is kut want FFXIII verdient een 9!". Als je een game zelf speelt kun je zeggen wat er wel en niet goed aan is. Tot nu toe kun je over FFXIII zeggen dat ie mooie tussenfilmpjes heeft en mooie graphics. Verder niet. Het battlesysteem, de ontwikkeling daarvan, het verhaal (en de ontwikkeling daarvan), de omgevingen, het kan gedurende de game tergend saai of juist superspannend worden. De flow van een game kun je nooit beoordelen zonder te spelen en tis imo 1 van de belangrijkste dingen.

Als je de digital foundry vergelijking bekijkt vallen de verschillen met de 360 versie reuze mee. Hij is wat minder scherp en de filmpjes zijn wat blokkerig, maar 360 gebruikers kampen iig niet met een slechte framerate oid, dat zou de ervaring imo echt in de weg zitten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Mafusto BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 13:44    Onderwerp: Reageren met citaat

@ GEzer ik doelde ook op die quote
Geen zin om de hele tekst daarvoor door te lezen

SE had allebei de versies even goed moeten maken of het een ps3clusive laten blijven. Nu heb je een goeie versie en een minderwaardige versie.
Terug naar boven
mercy0001 BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 14:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Gezer schreef:
Het is heel grappig dat FFXIII maar 1 algemene review krijgt telkens. De PS3 en 360 versies zouden apart moeten gereviewd worden omdat er verschillen zijn tussen beide versies. Dat deed de media ook met de reviews van sommige andere games waarbij de PS3 versie voor een of andere reden 0.5 score minder kreeg. Dus waarom blijven ze nu stil?

Nouja, de media is biased, vooral Edge. 4 jaar ontwikkeling en dan krijgt de game een 5/10? GTFO. FFXIII mag dan niet de beste FF zijn, de game is zeker meer dan 5/10 waard.

Verschillen? Enkel grafische verschillen en meerdere discs. Qua gameplay zijn de versies identiek;

En wie ze nog niet gezien heeft:

Alle nieuwe screens tot nu toe: http://the13thcrystal.com/2010/03/04/final-fantasy-xiii-screenshot-summary-march-4-march-9/

En alle reviews op een rijtje:
http://the13thcrystal.com/2010/03/06/ffxiii-reviews-round-up/

Sorry, dat ik dit thread pas zo laat ontdekte, maar ik zal hier wel even blijven hangen. Heb de Japanse versie gespeelt en kan niet wachten op de Engelse. Ik vraag me af of Free Record Shop het spel maandag al zal verkopen, vroeger hebben die ook al eens street breaks gedaan...
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 15:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Yes ik heb de FF XIII CE binnen! Gelijk beginnen met spelen.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 15:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Mafusto schreef:
@ GEzer ik doelde ook op die quote
Geen zin om de hele tekst daarvoor door te lezen

SE had allebei de versies even goed moeten maken of het een ps3clusive laten blijven. Nu heb je een goeie versie en een minderwaardige versie.

Als je de tekst verder leest zie je o.a. dat de Xbox 360 versie een betere framerate heeft en dat de verschillen eigenlijk minimaal zijn als je TV de game upscalled naar 720 of 1080p. In het begin zeggen ze dat de Xbox 360 versie een teleurstelling is omdat hij zóveel beter zou kunnen zijn!
Terug naar boven
Mafusto BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 15:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Christian Vuye schreef:

Als je de tekst verder leest zie je o.a. dat de Xbox 360 versie een betere framerate heeft en dat de verschillen eigenlijk minimaal zijn als je TV de game upscalled naar 720 of 1080p. In het begin zeggen ze dat de Xbox 360 versie een teleurstelling is omdat hij zóveel beter zou kunnen zijn!

Ik had de tekst daarvoor al doorgelezen maar had geen zin om dat zinnetje op te zoeken...

Natuurlijk heb ik de tekst gelezen voor ik erover praat.
Citaat:
While acknowledging that the most important thing - that game itself is the same (of course) - and that in some instances cinematic sequences are better than expected, in many other areas the 360 version "isn't anywhere near as impressive as it is on PlayStation 3".

Making things worse is DF's assertion that it didn't have to be this way; that much of the 360 version's (relatively) poor performance in CGI sequences is down to "amateurish" video encoding on the part of Square Enix, with around 1GB of storage space left unused on two of the game's three discs that could have been put to work improving the look of the game's cutscenes.
Ik bedoelde met mn 2de gedeelte dat SE voor de X360 versie een simpele cash in port gemaakt is ipv hem te optimaliseren en dus gewoon of de versie goed had moeten uitwerken of niet uit moeten brengen.
Terug naar boven
konnichiwa BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 16:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe Edge hun RPG's scoort:

Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 16:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Lawliet schreef:
Yes ik heb de FF XIII CE binnen! Gelijk beginnen met spelen.

I hate you!!

Damm zelf loop ik nu achter de feiten aan moet hem nog preorderen.
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 16:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn algemene impressie tot nu:

-Ten eerste de game ziet er erg mooi uit. Alle personages zien er goed uit met vloeiende animatie.
-Het vechten is wel leuk, maar tot nu weinig diepgaand (ben nog maar in mijn eerste uur). Volgens de reviews komt er later wel meer strategie in het vechten
-Mooie muziek
-Camera werkt soms wel een beetje kut
-Jammer dat je maar een party member kan besturen en niet kan switchen tijdens het gevecht
-Dialogen soms een beetje vreemd en niet elke personage heeft een goede stem
-Tot nu geen gevoel voor vrijheid en verkennen (tot dat ik bij de open wereld ben)
Terug naar boven
Wazzim BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 16:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Lawliet schreef:

-Ten eerste de game ziet er erg mooi uit. Alle personages zien er goed uit met vloeiende animatie.
-Het vechten is wel leuk, maar tot nu weinig diepgaand (ben nog maar in mijn eerste uur). Volgens de reviews komt er later wel meer strategie in het vechten
-Mooie muziek
-Jammer dat je maar een party member kan besturen en niet kan switchen tijdens het gevecht
-Tot nu geen gevoel voor vrijheid en verkennen (tot dat ik bij de open wereld ben)

Je hebt geen vrijheid tot de laatste chapters ;D
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 17:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Net de CE versie besteld 60,00 Nederlandse site.

Weliswaar 1 tot 3 dagen naar de release dag, maar dat boeit niet voor die prijs en mijn schoolwerk is dat beter.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 17:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Had em in de handen bij de Free Record Shop. Toen maar weer teruggelegd 55 euro voor een game is me teveel.
Terug naar boven
dantekloon BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 17:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Wazzim schreef:
Lawliet schreef:

-Mooie muziek

sorry Wazzim dan heb je de game niet gespeelt
in Gran Pulse(Calm Lands look a like)
heb je wel best veel vrijheid voorla met behulp van een
Chocobo kom je op plekken waar je niet zomaar kunt komen
je kunt allemaal Missions doen en de Titan's Trails halen als je wilt

dus dat is wel de enigste plek waar je wel behoorlijk veel vrijheid krijgt
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 17:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Benieuwd of ze je meer vrijheid zullen bieden in Versus en Agito XIII.
Terug naar boven
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 17:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Dus als ik het goed begrijp ligt ie nu gewoon in de winkels? Aaargh, ik pre-order 's wat.
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 19:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Daarom pre order ik het bij Game Mania. Hun geven de game bijna altijd eerder uit.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 19:21    Onderwerp: Reageren met citaat

In ieder geval, trek je niets aan van Edge. Het magazine gaf een prachtige RPG zoals Final Fantasy X maar een 6 op 10.
Terug naar boven
Lawliet BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 20:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu ik wat verder ben is het vechten een stuk leuker geworden.
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 21:03    Onderwerp: Reageren met citaat

"If you've waited years for FINAL FANTASY XIII, don't let its streamlined approach scare you away."
Terug naar boven
Wazzim BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2010 23:25    Onderwerp: Reageren met citaat

dantekloon schreef:
Wazzim schreef:
Lawliet schreef:

-Mooie muziek

sorry Wazzim dan heb je de game niet gespeelt
in Gran Pulse(Calm Lands look a like)
heb je wel best veel vrijheid voorla met behulp van een
Chocobo kom je op plekken waar je niet zomaar kunt komen
je kunt allemaal Missions doen en de Titan's Trails halen als je wilt

dus dat is wel de enigste plek waar je wel behoorlijk veel vrijheid krijgt

Ja maar Gran Pulse is toch niet in het begin van de game? Pas na 30 uur ofzo heb ik gehoord...
Terug naar boven
D: BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2010 02:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Lawliet schreef:

-Mooie muziek

Aangezien ik em ook heb ga ik ook even mijn minpunten geven:

-Door geen xp én geen random encounters is de gameplay ongelovelijk saai.
-De battles zijn niet anders dan de meeste final fantasy's je drukt niet meer dan 2 of 3 knopjes en alles valt of dood of jij gaat dood binnen 2 seconden.
-Omdat vijanden niet vrij rondlopen maar op vaste open plekken in de 100% lineare weggetjes heen en weer wandelen en nieteens opmerken dat je teammaten er als complete rukdebielen langs rennen tot ik erbij in de buurt kom...
-Omdat vanilla een crackhoofd is die van het ene op het andere moment manisch word en staat te jengelen alsof ze net van een keukentrap is gekinkelt.
-Dat mens met blauw gewaad aan heeft een zwaar engels accent, laat ik daar nu net een schurft hekel aan hebben, maw ik zal dat mens dus nooit van mijn leven gewillig in mijn team proppen.
-Het grid waarmee je ala FF10 je characters kunt uitbreiden is net zo linear en saai als de weggetjes, je kunt vaak niet verder omdat je eerst verder in het spel moet om meer te kunnen unlocken dus grinden is ook 100% doelloos in het spel. Dit zal dus ook werkelijk de eerste en enige FF zijn die ik maar 1 x ga uitspelen en daarna naast de verzameling wegzet, zelfs FF12 heb ik 3x doorgespeeld.. bedoel maar.
-Het kan nog erger, je zal denken het kan niet erger D: maar D: zegt van wel want een van de teammaten is een 'iedereen verlaat mij boehoehoe' typetje puberjongentje en hij zal je geheid je controller steviger laten vastpakken, in een soort van wurghouding.
-Na het gevecht je hp weer terug, je kunt dit spel zowaar met je ogen dicht spelen want je hoeft nooit meer te doen dan naar voren lopen en de auto-combat X knop indrukken. (want ja, retry bestaat ook nog.. lees maar verder)
-dat stompzinnige battlesysteem dus he, ik ben meerdere keren (en dat is voor het eerst in alle final fantasys die ik heb gespeeld) bij dezelfde obstakelende monsters doodgegaan met een record van wel 9x achtereen retry doen (een paar van die vliegende rotdingen die een of andere thunderkick doen dat insta killed, en dat áltijd op je team leader met zn allen tegelijk, wat mij bij het laatste punt van extreme irritatie brengt: Je zit de hele tijd te switchen tussen healen en attacken, met zo'n tempo dat je er bijna misselijk van wordt want wee de gebeente als je partyleader even onderuit gaat, die phoenix downs moet ze zeker in dr gat stoppen want die heb je toch niet nodig, alsof met potions die je HELE TEAM in 1x vol healen je uberhaupt je teammaten moet ressurecten, waarom zou de AI uberhaupt op je teammaten focussen.

Gelukkig (jaja) zijn er ook wat positieve punten:

+Ongelovelijk mooie omgevingen en het verhaal is ook vloeiend, en met wat bibliotheekgedrag in de optieschermen snap je het ook wel redelijk snel.
+De muziek is in tegenstelling tot mijn grote angst wel goed, heb nog geen nummer gehoord dat me irriteerde.
+Afgezien van vanilla en dat blauwe wijf hebben de characters fatsoenlijke voice acting gekregen, niet dat ik geen jap va meer hoef, die wil ik nogsteeds maar het is iig te verdragen zo.
+Best wel originele wapens, nouja op dat zwaard van raiden na dan behalve dat het inklapt oid. (ja ik verdom het om haar lightning te noemen, dat klinkt gewoon niet)
+chocobo in het haar van de neger.

tja.
Ik blijf erbij dat final fantasy echt dood is nu zonder xp, random encounters, open map, vrij partysysteem en een fatsoenlijke grid.

Het heeft gewoon geen enkele nut om kistjes neer te plempen in zo'n lege omgeving overal, het was de moeite geweest ze op te zoeken als het gevaar van random encounters loerde en je op zn minst je potions ergens voor nodig had.

Geen dank voor deze prachtige review van final fantasy 13 voor jullie mijn grote vriendjes.
Terug naar boven
RoaringMdog BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2010 02:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb ff een vraag, ik heb de game nog lang niet uitgespeeld maar ik zou tog willen weten of ik nadat ik klaar ben met het verhaal nog gewoon side quests af kan maken enzo?( i.v.m achievments) pleeeease geen spoilers
Terug naar boven
mercy0001 BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2010 02:43    Onderwerp: Reageren met citaat

RoaringMdog schreef:
Ik heb ff een vraag, ik heb de game nog lang niet uitgespeeld maar ik zou tog willen weten of ik nadat ik klaar ben met het verhaal nog gewoon side quests af kan maken enzo?( i.v.m achievments) pleeeease geen spoilers

Ja, dat kan. Na het verhaal kan je nog alle locaties van Pulse bezoeken en sidequests doen.
Terug naar boven
Paul_jambers BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2010 05:48    Onderwerp: Reageren met citaat

tot nu toe mijn grootste minpunt is de jas van snow als je rondloos is die wit en als je vecht staan er opeens tekens op...............

en idd waarom als party leader dood is is iedereen dood ik bedoel WTF!!!! waarom dan phoenixjes geven leven we in het jaar 0 ofzo?

en ja gamen wordt steeds meer casual dus makkelijker dus slechter...
ik verlang steeds meer terug naar de tijd van de Snes
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 25, 26, 27  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 10 van 27

Ga naar: