Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 25, 26, 27 Volgende
|
dantekloon |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 10:03 Onderwerp:
| |

|
Wazzim schreef: | dantekloon schreef: | Wazzim schreef: | Lawliet schreef: | Mijn algemene impressie tot nu:
-Ten eerste de game ziet er erg mooi uit. Alle personages zien er goed uit met vloeiende animatie.
-Het vechten is wel leuk, maar tot nu weinig diepgaand (ben nog maar in mijn eerste uur). Volgens de reviews komt er later wel meer strategie in het vechten
-Mooie muziek
-Camera werkt soms wel een beetje kut
-Jammer dat je maar een party member kan besturen en niet kan switchen tijdens het gevecht
-Dialogen soms een beetje vreemd en niet elke personage heeft een goede stem
-Tot nu geen gevoel voor vrijheid en verkennen (tot dat ik bij de open wereld ben) |
Je hebt geen vrijheid tot de laatste chapters ;D |
sorry Wazzim dan heb je de game niet gespeelt
in Gran Pulse(Calm Lands look a like)
heb je wel best veel vrijheid voorla met behulp van een
Chocobo kom je op plekken waar je niet zomaar kunt komen
je kunt allemaal Missions doen en de Titan's Trails halen als je wilt
dus dat is wel de enigste plek waar je wel behoorlijk veel vrijheid krijgt |
Ja maar Gran Pulse is toch niet in het begin van de game? Pas na 30 uur ofzo heb ik gehoord... |
ja ongeveer in het midden van de game |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 10:09 Onderwerp:
| |

|
[quote="Lawliet"]Mijn algemene impressie tot nu:
-Het vechten is wel leuk, maar tot nu weinig diepgaand (ben nog maar in mijn eerste uur). Volgens de reviews komt er later wel meer strategie in het vechten
quote]
ja er komt zeker nog wat bij kijken in het gevechten
in het begin en midden van de game hoef je niet veel te doen dan alleen maar Potions en Phoenix Downs te gebruiken en aanvallen met Commander en Ravager(mischien ook wel Medic)
later zul je elke Job hard nodig hebben in de Boss battles
zul je in ieder geval wel merken in de Final Boss battle en je moet ook snel zijn met switchen van andere Jobs en aavallen kiezen |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 12:35 Onderwerp:
| |

|
Yup, jobs verwisselen tijdens het spelen is best wel uniek en leuk. Er zit nu veel meer strategie in het spel.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 14:22 Onderwerp:
| |

|
Lawliet schreef: | Daarom pre order ik het bij Game Mania. Hun geven de game bijna altijd eerder uit.  |
De ophef van mij was om niets. Had hem gewoon over het hoofd gezien toen ik uit m'n werk kwam. Hij lag gewoon al op de kast.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 18:45 Onderwerp:
| |

|
'enemy ire'
Foutje?
 |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 19:14 Onderwerp:
| |

|
@Mr. Awesome
Dat vind ik nou echt interessant. Misschien moeten we daar een topic voormaken. Typfoutjes in games, dat zal iedereen ongelovelijk vet gaan vinden. -.-'
Dat komt wel vaker voor hoor... |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 19:24 Onderwerp:
| |

|
Maar alsnog is het slecht zo'n game wordt toch tig keer getest. |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 20:53 Onderwerp:
| |

|
D: schreef: | -Door geen xp én geen random encounters is de gameplay ongelovelijk saai.
.....nog meer gezever van D:
|
Nee je krijgt de eerste paar uur nog geen XP en het battlesysteem is ook nog niet erg diepgaand.
En trouwens Final Fantasy had al emotionele characters sinds deel 4, dat hoort nou eenmaal bij de serie.
Tip: voor de volgende keer als je een spel gaat halen bekijk eerst de reviews van de grote site`s en eventueel Invisible Walls dan WEET je wat je te wachten staat want al je argumenten over de game waren al bekend of zijn incorrect.
I.W:
http://www.gametrailers.com/video/episode-97-invisible-walls/62740
Nadat ik 15 uur in FFX heb gestoken en wat research heb gedaan weet ik zeker dat ik hem volgende maand in huis haal, ik vind het zelfs onterecht dat deze game geen 9 heeft gescoord op Gametrailers na de nieuwe ep van IW te hebben gezien, eker als je nagaat dat sloeberspellen zoals MW2 & RE5 wel AAA haalden.
^OMG een spelfoud... |
|
Terug naar boven |
|
|
Wazzim |
Geplaatst: 07 Mrt 2010 21:33 Onderwerp:
| |

|
Kurosaki01 schreef: | Maar alsnog is het slecht zo'n game wordt toch tig keer getest. |
Niet als hij 3 maanden na de JPN release uit moet komen ;D |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 00:04 Onderwerp:
| |

|
Ik heb hem vandaag een kleine acht uur gespeeld, maar vind het eerlijk gezegd een matige Final Fantasy tot nu toe. Gameplay is fucked up en lijkt veel te veel op dat van The Last Remnant (wat misschien verklaart dat de gameplay niet zo vet is). Het voelt gewoon niet aan als Final Fantasy (retries, HP replenishment, te linear).
De graphics daarentegen vind ik dan wel geweldig, vooral de character models zijn boven verwachting. Het verhaal moet ik nog maar zien, maar vind ik tot nu toe goed genoeg. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 00:16 Onderwerp:
| |

|
Het vechten vind ik wel oke, maar de vijanden die je tegenkomt voor de honderdste keer bied weinig variatie en verveelt. Alleen de boss fights en de grotere vijanden houden het meer interessant. Ik zit nu rond de 11 uur en nog steeds niet bij de open wereld.  |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 00:54 Onderwerp:
| |

|
Lawliet schreef: | Het vechten vind ik wel oke, maar de vijanden die je tegenkomt voor de honderdste keer bied weinig variatie en verveelt. Alleen de boss fights en de grotere vijanden houden het meer interessant. Ik zit nu rond de 11 uur en nog steeds niet bij de open wereld.  |
Ik zit 17 uur in Final Fantasy X en ik kom ook alleen maar dezelfde vijanden tegen (op het zelfde veldje dan) en ben ook nog niet bij de open wereld. (Is er wel een open gebied in FFX?)
Anders negeer je mijn vorige post waar je alles kan vinden over de game.. |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 00:56 Onderwerp:
| |

|
Lol FFX is linear.  |
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 01:01 Onderwerp:
| |

|
het blijft maar saai.. ik heb meerdere malen van verveling de tv aangezet.. en ik kijk anders zowat nooit tv, moet wel zeggen dat sinds lightning ook beestjes de lucht in mept voor de verandering het battlen wel ietsjepietsje leuker is geworden maar daar houd het dan ook meteen mee op.
Ik blij maar knarsentanden over het ontbreken van random encounters in combinatie met xp en een reden om potions te hebben. ZUCHT.
Het spel was een biljoen keer beter geweest met die 3 simpele final fantasy eigen features. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 17:26 Onderwerp:
| |

|
Final Fantasy X is de enige Final Fantasy-titel die ik ook heb uitgespeeld. De personages, de omgevingen, de verhaallijn, de vijanden en de verschillende wapens zijn gewoon precies wat ik vet vind. Heb me er heel veel uurtjes mee vermaakt (zo'n 50) en zou het spel zowaar nog eens uitspelen!
Final Fantasy XII is ook een game die ik heel veel heb gespeeld, en zelfs nu nog speel. Momenteel zit ik op zo'n 70 uur, en heb ik de verhaallijn nog niet eens uitgespeeld. Grote omgevingen, diversiteit, een compleet nieuw (geweldig) gevecht-systeem, diepgaande personages, aparte sferen, mooie GFX, een boeiende verhaallijn en een gros uur aan side-quests maken Final Fantasy XII tot misschien wel de meest complete Final Fantasy in de serie. Helaas jammer dat de game zo ondergewaardeerd is...
Final Fantasy XIII is, hoe gek het misschien ook klinkt voor sommigen hier, een erg geslaagde game. De lineariteit is misschien iets wat veel mensen af zou schrikken, maar je moet niet vergeten dat je wel naar iets toe werkt; een open wereld verderop in de game. Het feit dat de game geen echte steden bied, zoals andere titels in de serie dat wel deden, moet echter geen domper zijn. Het verhaal is wederom boeiend, de personages zijn divers qua persoonlijkheid en op gebied van GFX stelt de game ook zeker niet teleur. Over het aantal mogelijkheden qua uitrusting kan ik op het moment nog niet echt een oordeel vellen, aangezien ik zover nog niet gevorderd ben, maar ik heb er vertrouwen in dat ook deze Final Fantasy-titel me aan mijn spreekwoordelijke stoel, zal kluisteren. Niet zo negatief, mensen!  |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 17:33 Onderwerp:
| |

|
Citaat: | Final Fantasy XII is ook een game die ik heel veel heb gespeeld, en zelfs nu nog speel. Momenteel zit ik op zo'n 70 uur, en heb ik de verhaallijn nog niet eens uitgespeeld. Grote omgevingen, diversiteit, een compleet nieuw (geweldig) gevecht-systeem, diepgaande personages, aparte sferen, mooie GFX, een boeiende verhaallijn en een gros uur aan side-quests maken Final Fantasy XII tot misschien wel de meest complete Final Fantasy in de serie. Helaas jammer dat de game zo ondergewaardeerd is... |
Beste FF for sure op een veel grotere schaal. Characters, sidequesten, wereld en vecht systeem waren gevarieërd, talrijk, groot en erg goed. Hoewel turn based er niet voor onder doet. Verhaal was op zich erg goed, alleen de sfeer was niet die van VII en X. De andere FF games moet ik nog spelen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Brastin |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 18:01 Onderwerp:
| |

|
Vond FFXII juist 1 van de minste die er maar was zo zie je maar smaken verschillen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan Vogels |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 18:17 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Morgen maar eens Final Fantasy XIII aanschaffen dan, heb nog nooit een Final Fantasy game gespeeld dus de uitspraak 'vroegah was alles beter' gaat voor mij niet op. Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe ik die game ga vinden, voorlopig heb ik er wel zin in  |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 18:57 Onderwerp:
| |

|
Het is wel een gigantische mooie game imo. Je ziet amper het verschil tussen de CGI filmpjes en gameplay. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 19:13 Onderwerp:
| |

|
Ik vond XII een teleurstelling en de zwakste van de serie. Het is zeker een goede game, maar de voorgaande games waren veel beter. Wat ik vooral vet vond van de game waren de Judges.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 19:27 Onderwerp:
| |

|
XII was zeker een goede game, maar ik kon er niet echt Final Fantasy in terug vinden. Hetzelfde heb ik met FFXIII. Ik ben dus bang dat de Final Fantasy serie een beetje over is voor mij. |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 20:02 Onderwerp:
| |

|
Stefan van B schreef: | Morgen maar eens Final Fantasy XIII aanschaffen dan, heb nog nooit een Final Fantasy game gespeeld dus de uitspraak 'vroegah was alles beter' gaat voor mij niet op. Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe ik die game ga vinden, voorlopig heb ik er wel zin in  |
Als je het niets vind kun je hem altijd nog aan mij doorverkopen voor een mooi prijsje.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 20:24 Onderwerp:
| |

|
ninodude schreef: | Stefan van B schreef: | Morgen maar eens Final Fantasy XIII aanschaffen dan, heb nog nooit een Final Fantasy game gespeeld dus de uitspraak 'vroegah was alles beter' gaat voor mij niet op. Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe ik die game ga vinden, voorlopig heb ik er wel zin in  |
Als je het niets vind kun je hem altijd nog aan mij doorverkopen voor een mooi prijsje.  |
Of gewoon terugbrengen naar de winkel en omruilen voor een andere full-price game?  |
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 21:58 Onderwerp:
| |

|
Brastin schreef: | Vond FFXII juist 1 van de minste die er maar was zo zie je maar smaken verschillen. |
het was ook de minste, tig gaten in het verhaal (eigenlijk was het verhaal te dom voor woorden maar dan nog) en tig gaten in de gameplay, ik bedoel.. waar had je die summons ookweer voor nodig...? juist ja.
Ik kan wel weer een echo laten luiden hier van het lijstje waarom FF12 een stuk stront was maar daar heb ik geen zin meer in. Staat wel ergens in een ander topic weetikveel waar.
Iig ben ik echt helemaal klaar met FF na het uitspelen van dit deel, mijn hoop in de serie is compleet door de grond getrapt.
Ik zit nu in een stuk met de meest irritante muziek die ik in mijn hele leven heb gehoord en ik kan maar niet mijzelf ertoe brengen verder tegaan..
Een soort van combinatie van Jpop en dancetrance of whatever met een amerikaans wijf wat erdoorheen blért.
Pauze's van om de 2 minuten even tv kijken werkt ook niet, het spel blijft maar linear en dood en doodsaai qua gameplay en in combinatie met die herrie die erdoorheen gespeeld word terwijl ik van vijand naar vijand loop op rechttoe paadjes doet me echt zo fronzen dat ik pijn in mn neus krijg.
diepe, diepe zucht.
edit: wat stammetje zegt dus. Dit spel voelt absoluut niet aan als een final fantasy, final fantasy was voor mij altijd tot diep in de nacht doorspelen omdat ik constant wilde levelen en geheime plekjes wilde onderzoeken in de gebieden die ik bezocht, constant mijn characters developen en nieuwe dingen uitproberen die ik dan unlocked had.
Ik mag hopen dat al die 'rumors' waar zijn dat je in FF13 naar een 'open wereld' toewerkt, maar het gemis van random encounters dan wel op zn minst rondlopende vijanden en experience systeem is echt DE dooddoener voor de 'final fantasy' brand. |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 08 Mrt 2010 22:05 Onderwerp:
| |

|
D:
hoe nou je bek maar is over het afkreken van 1 van de beste RPG reeks
als jij het niks aanvindt moet je het zelf weten
er zijn genoeg mensen die de game echt geweldig vinden