Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
28 Juni 2017 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(8) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Juni 2017 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(8) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Juni 2017 
(22) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
25 Juni 2017 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Juni 2017 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 Juni 2017 
(18) 
(5) 
(9) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(5) 
(1) 
(10) 
(1) 
(0) 
22 Juni 2017 
(9) 
(7) 
(1) 
(0) 
(0) 
(8) 
(0) 
21 Juni 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
20 Juni 2017 
(8) 
(0) 
(3) 
(0) 
(9) 
19 Juni 2017 
(8) 
(2) 
(4) 
(1) 
(1) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(4) 
(0) 
18 Juni 2017 
(5) 
(6) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 Juni 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(4) 
(1) 
(1) 
Over de nutteloosheid van 4K en teraflops
Packshot Sunday - Deel 209
The Elder Scrolls Online: Morrowind
Packshot Sunday - Deel 208
Nieuws:

Spencer gaat in op Scorpio; onthulling bij E3


Door Rene Groen op 14-04-2017 om 11:48
Bron: Dual Shockers

Vorige week mocht Digital Foundry de technische aspecten van de Scorpio onthullen alvorens de nieuwe hardware eind dit jaar in de schappen moet liggen. Het hoofd van de Xbox divisie, Phil Spencer, gaat in een interview dieper in op wat komen gaat.

Door het interview met Gamasutra komen we het volgende te weten:
  • De Scorpio is onderdeel van de Xbox One familie en zal dan ook iedere game en applicatie ondersteunen.
  • Ontwikkelaars mogen zelf beslissen of ze gebruik willen maken van de kracht die Scorpio ze geeft. De enige eis die ze hebben is dat een game moet werken binnen de gehele Xbox One familie, het verschil is dat de Scorpio de games simpelweg beter draait dan de Xbox One, zelfs als de ontwikkelaar niet specifiek gebruik maakt van de voordelen die het systeem ze weet te bieden.
  • Microsoft heeft de regel gesteld dat een game niet specifiek voor de Scorpio gemaakt mag worden. Wel zullen we zien dat de beste versie van een spel op de Scorpio te vinden is. Dit komt mede door de PC waar velen al een 4K render target hebben in een engine en hier kan de nieuwe console van profiteren.
  • Het doel van de Scorpio was om een console uit te brengen die games die voorheen 1080p en 30fps waren nu konden draaien in 4K op 30fps. Anders gezegd; de framerate moest minimaal gelijk blijven terwijl de resolutie beter werd. Door dit designdoel kon de Scorpio niet al in 2016 worden uitgebracht, hadden ze dit wel gedaan dan hadden ze hun belofte niet na kunnen komen. Dit komt door een combinatie van de prijs en de capaciteiten van de hardware partners.
Uiteraard willen we de Scorpio graag in actie zien en hopen we ook snel een releasedatum en prijs en de E3 lijkt hier het ideale podium voor. Zoals verwacht zal Microsoft dit podium ook aangrijpen voor het geven van verdere details, zo hebben ze aangegeven. De Xbox E3 media briefing staat gepland voor zondag 11 juni om 23:00 Nederlandse tijd.


11:48  Rayman Legends met exclusive modi
18:54  Porsche en Microsoft werken samen
 Reacties (15)
 Pagina: 1
Gast (145.88.209.xxx) op 14-04-2017 om 12:56
Ik verwacht toch wel een target van 60fps al kan ik begrijpen dat niet elke game dat aankan. Zeg dan ten minste we target 4k60fps

Redneckerz (Redacteur) op 14-04-2017 om 13:07 [Niv: 180 / Exp: 9003]
@ Gast 145.88.209:
Is 4K60 niet een onrealistische performance target? 4K rendering doe je echt niet zomaar.

Gast (62.72.193.xxx) op 14-04-2017 om 13:59
Waarom gaan ze dan ook voor 4k, 60 fps is zo veel beter. Persoonlijk vind ik 60 gps beter dan 4k en mede omdat dat bijna niet haalbaar is, zeker op een console... en of je nou een GPS of een Third person game speelt. Het is veel vloeiender animaties zien er beter uit en speelt rustiger voor je ogen :s

Gast (62.72.193.xxx) op 14-04-2017 om 14:00
Gps moet Fps zijn, maar dat moge duidelijk zijn hoop ik haha

Gast (143.166.226.xxx) op 14-04-2017 om 14:24
ja ik snap niet dat ie 4k 30 zegt? scorpio moet toch minimal 4k 60 aankunnen , vooral I nde oudere games , en ik vind eigenlijk ook in de nieuwere games.

De witcher 3 , game van alweer 2 jaar oud moet toch echt op native 4k @ 60 fps draaien op een scorpio anders is deze console redelijk overbodig

Gast (83.84.132.xxx) op 14-04-2017 om 14:46
LOL, native 4K60? Dat krijg je zelfs op een hele dure PC niet zomaar mee, net wat Red zegt. Ik weet niet wat voor verwachtingen jullie hebben, maar 4K60 wordt voor vele nieuwe games met checkerboarding op de Scorpio. Vele oudere Xbox One games zullen dat misschien native kunnen halen, maar dat wordt afwachten. Sowieso wordt het stukken beter dan de PS4 Pro.

Rene Groen (Eindredacteur) op 14-04-2017 om 15:09 [Niv: 673 / Exp: 33639]
Niet voor niets zegt Spencer dat ze minimaal 4K30fps nastreven. Als je zegt dat je target 4K60fps is zal hij weer worden afgerekend op zijn uitspraken als games het niet blijken te halen.

Redneckerz (Redacteur) op 14-04-2017 om 15:41 [Niv: 180 / Exp: 9003]
@ Gast 143.166.226:

Sinds wanneer ''moet'' Scorpio 4K60 aankunnen? Heeft niemand hier dan door hoe groot de performance penalty is op dergelijke resoluties? Heck, we zijn pas net (op consoles dan he) gewend aan Full HD resoluties.

Ik zie 4K60 wel haalbaar op lagere settings, wellicht low, en dan ziet het er alsnog prima uit, maar alles daarboven is gewoon wishful thinking. Het is al heel wat dat je nu voor 400 euro een console kan aanschaffen die dergelijke resoluties relatief (PS4 Pro) tot goed (Scorpio) zal aankunnen.

En dan verwacht jij Witcher 3, DE Witcher 3, op 4K60 op een console van 400/500 euro? Ik wil graag drinken wat jij op dit moment nu drinkt want dat spul werkt echt geweldig voor je perceptie zo te zien

@ Gast 83.84.132:

''Vele oudere Xbox One games zullen dat misschien native kunnen halen, maar dat wordt afwachten.''

En dat is eigenlijk niet verkeerd als je puur naar visuals kijkt

''Sowieso wordt het stukken beter dan de PS4 Pro.''

Twijfelachtig. Ik denk, net zoals bij PS4/XBO, dat het weer op nuances aan gaat komen, ook al is het ene platform een stukje sterker dan de ander. Ik moet nog maar eens zien of Scorpio alle tot nu toe gereleasede games zal gaan boosten.

Gast (83.84.132.xxx) op 14-04-2017 om 15:59
Ik had hetzelfde gezegd als de console dit keer dezelfde geheugengrootte en ongeveer gelijkwaardige effectieve bandbreedte hadden gehad. Dat is hier niet echt het geval. De geheugenpoel is groter dan de PS4 Pro voor games en de bandbreedte is significant hoger dus kunnen makkelijker hogere kwaliteit textures en modellen gebruikt worden.
De vraag blijft dan hoezeer ontwikkelaars dit gaan gebruiken aangezien er 30-35 miljoen Xbox One consoles zijn die dat niet kunnen weergeven. Het is aan MS om dat te laten zien met hun first party projecten. Als dat aanslaat, zullen third parties waarschijnlijk wel volgen.

Gast (84.241.202.xxx) op 14-04-2017 om 16:48
Ik bedoelde te zeggen dat het geen goede marketing is. Als bedrijf zeg je toch the Scorpio can handle up Until 4k@60fps
Dat zeggen ze toch ook met bv batterijduur gaat tot blabla uur mee terwijl dat echt niet altijd waar is. Als je als Microsoft goede verkoopcijfers wilt halen moet je gewoon goed marketen en dat doen ze nu dus echt niet

Gast (88.159.254.xxx) op 14-04-2017 om 17:31
Kom eerst maar eens met 1080p 60fps, zelfs dat lukt nog niet. Bullshit

Redneckerz (Redacteur) op 14-04-2017 om 20:41 [Niv: 180 / Exp: 9003]
@ Gast 83.84.132:

En dat lijkt mij niet zo waarschijnlijk daar de Scorpio net als de PS4 Pro een mid-gen refresh is. Microsoft is echter wel wat vager als het gaat om Scorpio only titels, maar er is geen reden om dit aan te nemen vooralsnog.

Zegt MS dat Scorpio 4K60 doet? Nee. Wel dat het 4K30 is. Daarbij lijken ze niet te hinten op checkerboarding en dat het dus eerder een native 4K signaal is. 4K30 voor de XBO titels vind ik geen slecht iets voor een console van pakweg 400 euro.

@ Gast 88.159.254:

Best wel wat titels die dat wel doen, wil je ze opnoemen? Dan snijdt je punt wat meer hout dan de splinters die je ons nu voorschotelt.

Gast (83.84.132.xxx) op 14-04-2017 om 21:38
Vind ik ook zeker niet slecht.
4K30 zal zeker native zijn, dat geloof ik wel, maar als er games zijn die dat met 60fps willen halen, dan zit er niks anders op dan dat soort truukjes te gaan gebruiken of we moeten het hebben over simpele indie games.

Gast (78.21.5.xxx) op 15-04-2017 om 10:38
Ja Redneckerz het verschil tussen de ps4 pro en Scorpio zal een peulenschil blijken. Man,man,man uw reacties, echt ongelooflijk. Als men van een fanboy spreekt. Een groter voorbeeld dan jezelf bestaat haast niet. Neem je roze vr brilletje eens af. Neem eens even de tijd, en kijk eens hoeveel keer je reageert, en alles uit de kast haalt om Sony te verdedigen als men slecht spreekt over Sony topics, en vergelijk ze eens met het aantal reacties van jezelf als men negatief spreekt over Xbox topics. Misschien beter dat je redacteur word op een Sony only site, in plaats van een zogenaamde multiplatform game site.

Redneckerz (Redacteur) op 15-04-2017 om 13:34 [Niv: 180 / Exp: 9003]
@ Gast 83.84.132:

Ook simpele indietitels kunnen best veeleisend zijn but i get your point En ja, dat ligt in de lijn der verwachting.

@ Gast 78.21.5:

Heb je mijn reacties wel juist gelezen?

''Ja Redneckerz het verschil tussen de ps4 pro en Scorpio zal een peulenschil blijken.''

Toch knap dat je tot die conclusie komt terwijl ik dat niet hebt gezegd Ik heb gezegd dat, net zoals het nu tussen PS4/XBO is, het wederom op nuances aan gaat komen. De rollen zijn echter nu omgedraaid, waarbij MS de krachtigste console heeft en zeker TOV de XBO een veel completer pakket voor gamers in ontwikkeling heeft (Play Anywhere, UWP, W10, betere multimedia support). Dat zal lastig voor Sony zijn om daar iets tegen in te brengen. Ze hebben weliswaar VR, maar dat is vooralsnog geen succes. Ze zullen dus met iets moeten komen om de strijd aan te gaan met MS. Een pricecut voor de PS4 Pro is daarbij een snelle oplossing. Ook nog meer inzetten op exclusives is een punt van Sony waar Microsoft op dit vlak minder in is.

Als je dit zo leest, ben ik dan zo pro-Sony? Lijkt mij niet. Ik juich de Scorpio juist erg veel toe. Ik stel voor dat je wat meer leest en wat minder losse woorden cherry picked om een bepaalde invalshoek aan te duiden

''Neem je roze vr brilletje eens af.''

Oke, gedaan. En nu?

''Neem eens even de tijd, en kijk eens hoeveel keer je reageert,''

Inderdaad, die moeite zal ik voortaan eenieder besparen en geen (inhoudelijke) discussie meer voeren, maar ook eenieder voor fanboy uitmaken. Dat zal geheid bijdragen aan een beter begrip voor de consolemakers! Toch?

''alles uit de kast haalt om Sony te verdedigen als men slecht spreekt over Sony topics, en vergelijk ze eens met het aantal reacties van jezelf als men negatief spreekt over Xbox topics.''

Dat is ook het probleem juist - Men spreekt nooit negatief over Xbox topics. Het is ten alle tijden Sony die het moet ontgelden. Dat terwijl Microsoft net zo goed kritiek en waardering verdient, evenals Nintendo en de PC. Dus waarom doet niemand dat eigenlijk?

Overigens ''verdedig'' ik Sony niet. Ik pareer wel echter onzinstellingen die beginnen met ''poverheid'' en eindigen met ''fanboy'' of beginnen met ''Inderdaad gast x, men snapt het gewoon niet''. Als men zo stellig is, dan moet je ook de ballen hebben om die stelling te durven toetsen.

''Misschien beter dat je redacteur word op een Sony only site, in plaats van een zogenaamde multiplatform game site''

Als je mijn artikelen zou lezen zou je weten dat ik redelijk platform neutraal ben als het om gaming aangaat. Ik stel dan ook voor dat je de reacties nog eens leest en vooral let op de nuances die worden gemaakt.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Xbox One X
Type:
Hardware
Releasedatum:
07-11-2017
Ontwikkelaar:
Microsoft
Uitgever:
Microsoft
Media:
Geen media gevonden