Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
zie sang |
Geplaatst: 25 Feb 2009 18:15 Onderwerp: simpel waarom deze console kopen ?
| |

|
hey mede gamer ,korte vraag? .
Waarom gaat je voorkeur naar de ps3 of 360 of de Wii ? Of naar een handheld van NINTY of playstastion .
Is het door je vrienden ,games , online service of om de prijs ?
of wat dan ook , typ ff lekker je mening .
Voor mij is het simpel ik had het ff gezien op 360 en ben dan maar een ps3 bij gaan halen , waar ik weer rustig kan gamen zonder een chat invite
of een uitnodiging kreeg om mee te gamen met iemand anders als ik geen zin had , plus dat ik me goed voel op ps3 ondanks zijn online gebreken !!
Laatst aangepast door zie sang op 25 Feb 2009 18:52; in totaal 3 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 25 Feb 2009 18:36 Onderwerp:
| |

|
Ik heb een Xbox 360 gekocht om Skate te spelen en omdat een vriend hem ook ging kopen om zo spelen aan elkaar uit te lenen. Dat 2de was niet zo een goed idee want ik heb een compleet andere smaak dan hem, ik hou van rpg`s, racers, vechtspellen. Hij heeft alleen maar games die ik ook heb of die me niet kunnen boeien. (GTA IV, Shuan White & Spyro)
Me moeder heeft voor ons een Wii gekocht omdat ze dacht dat we dan wel in beweging bleven.
Ik ga binnekort voor mezelf ook een WII halen omdat ik dan kan spelen wanneer ik wil en voor de Virtual Console.
Ik ga binnekort ook een DS halen omdat ik graag een handheld wil hebben en voor de games van o.a. Nintendo zelf.
----
Stukje geschiedenis:
Ik kreeg van me moeder een Snes voor me 6de verjaadag zonder reden.
Ik heb een Gameboy Pocket gekocht voor Pokemon, Pokemon was toen de shit iedereen in me klas had een gameboy met Pokemon, ik was de eerste die Pokemon Goud had van de school, ik weet nog heel goed dat ik die middag met een paar vrienden hem ging spelen op mijn Snes met een zak pindachips.
Ik heb daarna een PSX gekocht voor Tony Hawk.
Een paar jaar later heb ik een Gamecube gekocht voor Tony Hawk en om omdat een vriend hem ook had en we dan spellen konden ruilen, vlak daarna heeft hij zijn GC verkocht voor een Xbox, toen werd het van vriend naar een vage kennis.
Laatst aangepast door No'tje op 25 Feb 2009 19:42; in totaal 2 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
no-ps4-no-living |
Geplaatst: 25 Feb 2009 19:23 Onderwerp:
| |

|
beetje rare topic
maar op een dag had mijn vader een ps1 gekocht en meegenomen naar huis toen bouwde ik hem om en speelde ik erg veel spellen
toen ik wist dat die bestond kochte ik een ps2 bouwde ik hem om ging die kapot bouwde ik hem weer op ging die weer kapot heb ik nieuwe gekocht na een tijdje omgebouwd ging die weer kapot weer omgebouwd en toen ging die kapot en zat ik een tijdje zonder console en toen ps3 gekocht omdat ik assassin'creed wou spelen en pas sinds de 2e dag dat ik een ps3 had wist ik dat er ook andere consoles zijn op playstiations na en dit is echt geen grap! |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 25 Feb 2009 19:33 Onderwerp:
| |

|
no-ps3-no-living schreef: | beetje rare topic
maar op een dag had mijn vader een ps1 gekocht en meegenomen naar huis toen bouwde ik hem om en speelde ik erg veel spellen
toen ik wist dat die bestond kochte ik een ps2 bouwde ik hem om ging die kapot bouwde ik hem weer op ging die weer kapot heb ik nieuwe gekocht na een tijdje omgebouwd ging die weer kapot weer omgebouwd en toen ging die kapot en zat ik een tijdje zonder console en toen ps3 gekocht omdat ik assassin'creed wou spelen en pas sinds de 2e dag dat ik een ps3 had wist ik dat er ook andere consoles zijn op playstiations na en dit is echt geen grap! |
Zo te zien ben jij echt, zoals ze dat noemen, Illegale Jantje. Die arme consoles een keer of 5/6 ombouwen...
Als je er maar niet eens over NADENKT om je PS3 om te bouwen... |
|
Terug naar boven |
|
|
no-ps4-no-living |
Geplaatst: 25 Feb 2009 19:42 Onderwerp:
| |

|
Lilyman schreef: | no-ps3-no-living schreef: | beetje rare topic
Zo te zien ben jij echt, zoals ze dat noemen, Illegale Jantje. Die arme consoles een keer of 5/6 ombouwen...
Als je er maar niet eens over NADENKT om je PS3 om te bouwen... | nee ik heb me lesje geleerd  |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 25 Feb 2009 19:55 Onderwerp:
| |

|
Haha terwijl ik dit lees komen er ads van R4 kaarten voor de DS
@topic: ben vooral een PC gamer, en koop in de eerste plaats dan ook PC games, koop pas consoles/handhelds als ze beschikbaar zijn voor een prijs die lager ligt dan de 200euro
Waarom PC? In het land van mijn afkomst , Polen , had bijna iedereen een PC als enige gamemachine,dus ja.... |
|
Terug naar boven |
|
|
L!nk |
Geplaatst: 25 Feb 2009 21:26 Onderwerp:
| |

|
jij bent echt dom
iig, ik heb niks van deze gen. gister wel een tijd SF4 zitten spelen op de ps3 en dat is wel <345 |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 25 Feb 2009 22:08 Onderwerp:
| |

|
Enigste reden waarom ik een next gen console koop is voor de games. Andere functies als Blu-Ray, internet, HD gaming enzo zijn gewoon mooi meegenomen.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 25 Feb 2009 22:25 Onderwerp:
| |

|
Nou Waarom ik de Wii en DS heb:
Omdat ik zowat elke console van Nintendo heb gehad. En de games geweldig vind. Ja ik kan hier een heel lijstje pleuren maar dat bespaar ik mezelf.
Waarom een 360:
Ik wilde mijn collectie uitbrengen.
Waarom gaat er binnekort hopelijk een PS3 komen:
Ik heb 1 & 2 gehad, dus ook nummer 3 en FF natuurlijk. |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 25 Feb 2009 23:41 Onderwerp:
| |

|
Kurosaki01 schreef: | Nou Waarom ik de Wii en DS heb:
Omdat ik zowat elke console van Nintendo heb gehad. En de games geweldig vind. Ja ik kan hier een heel lijstje pleuren maar dat bespaar ik mezelf.
Waarom een 360:
Ik wilde mijn collectie uitbrengen.
Waarom gaat er binnekort hopelijk een PS3 komen:
Ik heb 1 & 2 gehad, dus ook nummer 3 en FF natuurlijk. |
Ik snap echt niet hoe jullie aan al dat geld komen om alle 3 de console`s hebben, dan heb je toch veelte veel games om naar uit te kijken?> |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 26 Feb 2009 01:03 Onderwerp:
| |

|
Big business.
Heb nog geen Ps3 en heb er ook geen geld voor, maar ik hoef hem pas eigenlijk als FF er is. Voor de rest tja ik hou veel geld over. Maar de laatste tijd is het aantal games kopen flink gedaald bij mij. Hoewel er veel keus is, ga ik niet meer 1,2,3 aan een nieuwe serie of game beginnen. Ik koop nu echt wat ik ook daadwerkelijk uit wil spelen of gewoon must have is.
PS. En vroeger met Sinterklaas hoefde ik geen trein en geen fiets, maar een Nintendo 64 of bijvoorbeeld een Gamecube.  |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 26 Feb 2009 01:17 Onderwerp:
| |

|
Kurosaki01 schreef: | PS. En vroeger met Sinterklaas hoefde ik geen trein en geen fiets, maar een Nintendo 64 of bijvoorbeeld een Gamecube.  |
Doet me denken aan sinterklaas avond `02, ik had een Gamecube gevraagd en er lag heletijd een pakje wat precies de grote was van de Gamecube, bleek er kleren in te zitten. Uiteindelijk bij de laatste envelop kreeg ik genoeg geld om een gamecube te halen.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 26 Feb 2009 01:38 Onderwerp:
| |

|
Citaat: | Doet me denken aan sinterklaas avond `02, ik had een Gamecube gevraagd en er lag heletijd een pakje wat precies de grote was van de Gamecube, bleek er kleren in te zitten. |
Dat is bij mij ook gebeurt(ook 2002). Het waren alleen niet kleren maar zo'n minikoelbox van coca cola. -_-''
Ik moest wel wachten op een Gamecube tot de kerst erna. |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 26 Feb 2009 02:06 Onderwerp:
| |

|
Zet AUB een paar punten in die tekst, ik word er helemaal gek van  |
|
Terug naar boven |
|
|
Jelle Havermans |
Geplaatst: 26 Feb 2009 07:32 Onderwerp:
| |

|
ik heb een xbox 360 gekocht door de wat lagere prijs, lekkere online service en ik wou toendertijd Bioshock echt niet missen. En nu ben ik tevreden met het feit dat Gears of War 2 Gelukkig niet aan mij voorbij gaat.
Het enige spel wat ik echt mis op de 360 is littlebigplanet, maar voor de rest vermaak ik me prima. |
|
Terug naar boven |
|
|
Djierod |
Geplaatst: 26 Feb 2009 15:25 Onderwerp:
| |

|
Waarom een PS3? Omdat mijn ervaring met de ps2 zeer goed was en ik er 6/7 jaar lang van heb genoten. Echter kwamen games in het nieuws als MGS4 dus moest ik een PS3 hebben om daar van te genieten. De graphics werden steeds beter en ik wilde zulke graphics ook in mijn kamer, dus in december 2007 een PS3 gekocht. (eindelijk mijn geld bij elkaar:P)
Waarom een Wii? Voor Zelda Twilight Princess natuurlijk. In mijn ogen is Ocarina of time nog altijd de beste Zelda en toen bleek dus dat TP veel leek op OOT. Meteen in december 2006 mijn wii opgehaald met het spel Zelda en het was weer genieten geblazen.
Binnenkort een 360 en waarom? Omdat er games zijn die niet op de PS3 beschikbaar zijn zoals Fable 2 en ik die natuurlijk ook wil spelen. Daarnaast is een 360 tegenwoordig helemaal niet meer zo duur en staat hij binnen een paar maanden dus hier ook:P |
|
Terug naar boven |
|
|
Danie-san |
Geplaatst: 28 Feb 2009 00:19 Onderwerp:
| |

|
Djierod schreef: | Waarom een PS3? Omdat mijn ervaring met de ps2 zeer goed was en ik er 6/7 jaar lang van heb genoten. Echter kwamen games in het nieuws als MGS4 dus moest ik een PS3 hebben om daar van te genieten. De graphics werden steeds beter en ik wilde zulke graphics ook in mijn kamer, dus in december 2007 een PS3 gekocht. (eindelijk mijn geld bij elkaar:P)
Waarom een Wii? Voor Zelda Twilight Princess natuurlijk. In mijn ogen is Ocarina of time nog altijd de beste Zelda en toen bleek dus dat TP veel leek op OOT. Meteen in december 2006 mijn wii opgehaald met het spel Zelda en het was weer genieten geblazen.
Binnenkort een 360 en waarom? Omdat er games zijn die niet op de PS3 beschikbaar zijn zoals Fable 2 en ik die natuurlijk ook wil spelen. Daarnaast is een 360 tegenwoordig helemaal niet meer zo duur en staat hij binnen een paar maanden dus hier ook:P |
Waar gaat je voorkeur naar uit dan? Hij vraagt welke je prefereert, niet waarom je er 1 heb aangeschaft.
On topic - Xbox 360. Dit omdat hier (vooral in het begin) veel meer games voor uitkomen die mij aanstaan, en omdat de mensen met wie ik online speel alleen een Xbox hebben en geen PS3. Online service is ook beter.
En de controller ligt ook wat lekkerder in m'n hand, maar dat is persoonlijk. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 18 Mrt 2009 16:45 Onderwerp:
| |

|
Ik ben van nature een PC gamer, maar buiten dat koop ik ook Nintendo's handheld en de Slim versies van Sony. Misschien dat ik binnenkort ook een X360 koop, voor de verandering  |
|
Terug naar boven |
|
|
Profanity |
Geplaatst: 19 Mrt 2009 11:29 Onderwerp:
| |

|
Destijds kochten mijn ouders een NES voor mij en sindsdien kochten ze eigenlijk altijd een nieuwe Nintendo console als die uitkwam. Tot op het punt dat ik ouder werd en mijn oog op de "stoerdere" PlayStation viel (Sega was destijds een pijnlijke dood aan het sterven, althans dat werd mij door oudere kennissen ingefluisterd, in de consolemarkt en Sony was het alternatief). Met de PS2 ben ik voor het eerst online gegaan en daar heb ik ook ook hartelijk opgevangen gezellige community. Vooral de kern van deze community is erg gezellig en dit is ook de reden dat ik altijd voor Sony blijf gaan.
Neemt niet weg dat ik altijd Nintendo's consoles blijf kopen voor de nostalgische waarde;
Iets wat ik bij de generatie slingerconsole ontzettend mis; Mario en enkele ports van de ouwe trouwe Cube moet ik het atm mee doen (Metroid boeit me niet zoveel meer sinds het 3d is gegaan). Gelukkig dat de Virtual Console dit verlies voor een groot gedeelte goedmaakt.
Daarnaast heb ik ook een 360 voor enkele toppertjes waar ik als Sony gamer stiekem wel jaloers op ben.
Kortgezegd is het dus gewoon het vertrouwde gevoel van Sony; de Controller, de games en de community die me teklens weer tot deze electronica gigant lokt.
Edit: overzichtelijker en interpunctie.
Laatst aangepast door Profanity op 19 Mrt 2009 11:47; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 19 Mrt 2009 11:42 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Ik vind het zelfs een beetje vreemd, maar er is echt bijna niets dat mij trekt aan de 360 als ik 'm vergelijk met de console van Sony... Ik vind Halo wel leuk, maar Killzone gewoon leuker, en Gears trekt me sowieso niet.. Natuurlijk, als die exclusives van Sony er niet waren geweest had ik genoegen genomen met Halo enz, maar ik snap niet echt wat er zo bijzonder is aan Gears (2)...
Nee, ik koop geen 360 voor ik een PS3 heb, als ik niet heel veel geld teveel heb, want dan zal ik toch alleen maar blijven kwijlen bij LBP, MGS, Killzone, God of War en Resistance...
Maar ja een PS3 heb ik ook nog niet dus die moet ik eerst maar kopen .
Maar wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen : een console kiezen hangt gewoon heeeeel veel af van je eigen smaak, maar in theorie is de 360 een betere keuze.
___
Trouwens mss moet je de topicnaam veranderen; het klinkt nu net alsof je geholpen wil worden met je consolekeuze. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 19 Mrt 2009 11:49 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
GekooktEi schreef: | Trouwens mss moet je de topicnaam veranderen; het klinkt nu net alsof je geholpen wil worden met je consolekeuze. |
Dan klopt de titel eigenlijk nog aangezien je onrechtstreeks word geinformeerd over de pro's & con's van de consoles  |
|
Terug naar boven |
|
|
ConAir |
Geplaatst: 19 Mrt 2009 12:09 Onderwerp:
| |

|
Ik heb vorig jaar in oktober een PS3 gekregen, maar al was dat niet zo geweest, dan had ik deze alsnog gehaald. De redenen zijn vrij eenvoudig. De PS3 is stil, dus ik hoef het geluid van de tv niet harder te zetten en kan dus 's avonds laat gamen, ook al ligt mijn hele familie te slapen. Verder is online gamen gratis. Dat is voor mij ideaal, want ik heb niet zoveel tijd en als ik dus moet betalen om online te gamen doe ik het niet, omdat ik er gewoonweg niet zoveel tijd voor heb. Dan wil ik online gaan spelen, omdat ik ervoor betaald heb. Daarnaast komen eigenlijk alle games die ik wil, op de PS3 uit en bovendien komen alle vervolgen van de PS2 toppers daarop uit. Dus, daar heb je nog een reden. Het feit dat ik alle apparaten van Sony in huis heb gehad of heb. De PSX, de PSP en de PS2.
Door de latere instap bij de PS3 heb ik geen last van het verwijt dat er te weinig goede games zouden zijn.
De Wii heb ik niet, omdat ik niet zo houd van het actieve gezwaai met een Wii-mote. Gamen doe ik om te ontspannen. Daarnaast zijn de games die ik wel zou willen spelen, allemaal in dezelfde of een iets gewijzigde vorm al voor de Gamecube verschenen. Als ik Mario Kart wil spelen, dan kan ik dus altijd mijn Gamecube uit de kast pakken, zoals ik dat geregeld doe op feestjes.
Tja, de 360 heb ik niet, maar ik zou hem best willen hebben. Maar dan alleen voor de RPG's die ik misloop ten opzichte van de PS3. Blue Dragon, Lost Odyssey en waarschijnlijk ook Star Ocean IV.
Weet je wat het is. Op ieder systeem komt er wel een game uit, die je zou willen spelen, maar het is maar de vraag of je speciaal voor die ene game die console wil gaan aanschaffen. Daarnaast kun je maar op 1 console/handheld tegelijk spelen. Leuk om er 3 te hebben, maar feitelijk gebruik je er altijd maar 1. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 19 Mrt 2009 13:41 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
MaartenL schreef: |
Dan klopt de titel eigenlijk nog aangezien je onrechtstreeks word geinformeerd over de pro's & con's van de consoles  |
Klopt wel, maar dan moet het woord kopen weg denk ik .
ConAir schreef: | Dus, daar heb je nog een reden. Het feit dat ik alle apparaten van Sony in huis heb gehad of heb. De PSX, de PSP en de PS2. |
Dat is voor mij idd ook nog een reden. Ik heb ook alle Sony-consoles gehad. Ik heb nu nog steeds 2 PSP's en een PS2. |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 01 Apr 2009 19:59 Onderwerp:
| |

|
Mijn eerste consoles waren "technisch gezien" een NES(tweedehands) en een N64. Maar daar speelde ik amper op, dus daar heb ik ook niet echt veel herinneringen aan.
Tijdens de vorige gen wou ik eerst een GameCube kopen omdat ik tot dan alleen Nintendo gewend was. Maar de PS2 kon dvd's afspelen en mijn ouders zouden een deel (100€) bijleggen omdat we toe nog geen dvd-speler hadden. De keus was snel gemaakt
Sindsdien ben ik serieus tevreden van Sony en toen de 360's in het begin massaal kapot gingen en de PS3 duidelijk veel krachtiger was, (de Wii was nooit een serieuze kandidaat ) was de keus ook snel gemaakt. De prijs (400€ toen) was nooit een probleem voor mij. Ik had het geld, en ik wou een PS3: case closed. Ik heb nooit prijzen vergeleken met de 360, want die interesseerde me niet.
Verder waren er nog 2 extra redenen om een PS3 te kopen:
-Mijn vriend had er al een sinds de launch en ik was jaloers op zijn "next-gen" spellen. En aangezien we beiden dezelfde console hebben kunnen we nu geregeld spelletjes uitwisselen: dat scheelt in de portemonnee
- Ik wou FF13 spelen (toen was het nog exclusief)
Mocht ik nu opnieuw kunnen kiezen (zelfs als ik wist dat FF13 ook naar de 360 zal gaan) dan zou ik weer voor de PS3 kiezen. Voor mij is dat de beste en stabielste console, en daar betaal ik graag wat meer voor. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nelus |
Geplaatst: 02 Apr 2009 00:00 Onderwerp:
| |

|
Nou, dan zal ik ook maar mijn keuze uitbreiden met een motivatie:
Oooooit kreeg ik een SNES van me ouders toen ik 4 was ofzo, simpele spellen gespeelt erop als Mario Allstars en...smurfen 64.
Daarna heb ik de SNES geruild voor de Nintendo 64! Dat was destijds helemaal tha bomb alhoewel Playstation 1 ook toen supercool was. Nintendo 64 trok mij meer door de leuke spellen toen zoals Mario en later kwamen er gelukkig meer topspellen uit als Goldeneye, Zelda games, Mario Party (voor met me zus), Diddy Kong racing (voor met me zus) en Mario Kart.
In 2001 kreeg ik een PS2 van me ouders als goedmakertje voor al die jaren die ik heb gemist omdat me familie niet op me verjaardag kon komen (ik woonde namelijk 2.5 jaar in Frankrijk). Toen ik eenmaal hoorde dat GTA3 uitkwam werd ik helemaal gek. Ik had namelijk GTA en GTA2 doodgespeeld en nu kwam het in 3D! Heel veel leuke spellen als GTA, SOCOM (online vooral), Metal Gear Solid, Dynasty Warriors (co-op met vriend), Dragonball Z spellen en ook God of War.
Toen ik Saints Row in 2006 zag werd ik ook helemaal leip dus kocht ik een Xbox 360 voor 600 euro (dus incl wifi adapter, tweede controller en media kit). Was ik helemaal weg van en toen ik daarna zag wat er allemaal kwam werd ik zeer blij
Desondanks het feit dat ik een 360 heb (die overigens nu na 2.5 jaar dood is en ik hem nog moet laten repareren) wil ik toch echt een keer een PS3 aanschaffen omdat het een zeer grote schande is dat ik MGS4 niet kan spelen en andere titels als Uncharted, Resistance, Heavenly Sword. Plus de exclusives die eraan komen als infamous, Heavy Rain en White Knight Chronicles.
De Wii heb ik ooit gehad maar wegens het uitgaan van relatie van me zus en haar vriend ging die weer weg. Toch wilde ik eigenlijk wel een paar games spelen op de Wii als Zelda: TWP, Mario Galaxy, Metroid Prime 3, Mario Kart en dat soort dingen. Best jammer. Misschien ooit, als ik echt niet weet waar me geld aan uit te geven (kortom, na mn rijbewijs) dat ik een Wii koop.
Conclusie: Het ligt echt altijd aan games welke console je koopt en koop ze alletwee als je alles wilt en alledrie als je echt alles wilt En als je echt echt echt alles wilt ook nog de handhelds.......
en als je echt echt echt echt alles wilt ook nog de oude games downloaden op Virtual Console |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |