Auteur |
Bericht |
|
Divine Rage |
Geplaatst: 24 Mrt 2009 18:44 Onderwerp: xcopy
| |

|
Hallo daar luitjes
Ik wil graag het DOS commando xcopy gebruiken om alle mp3 bestanden in een bepaalde map (inclusief alle subdir's, aangezien daar alles in staat) naar een andere map.
Kortom, alle mp3 bestanden uit verschillende dir's binnen een naar een nieuwe map krijgen.
Hulp a.u.b. Xcopy is een complex commando. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 24 Mrt 2009 18:58 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Zoiets: xcopy e:\bestaandemap \*.mp3 e:\nieuwemap /s /i /h |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 24 Mrt 2009 19:07 Onderwerp:
| |

|
hij pakt daarmee niet alle bestanden in subdirectories. En laat dat nou exact zijn wat ik nodig heb.
Ik had er overigens ook helemaal niet aan gedacht dat directories met spaties tussen haakjes moesten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 24 Mrt 2009 19:12 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Gek, die /s moet daar juist voor zorgen |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 24 Mrt 2009 19:13 Onderwerp:
| |

|
Ja dat dacht ik ook...
Overigens staan de bestanden in de directory die ik aanwijs ook nog eens in een stuk of 2 subdirs. Maar ze staan echt her en der verspreid binnen die ene folder... |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 24 Mrt 2009 19:20 Onderwerp:
| |

|
&#$^%&#$^%!!!
Ik had overal "/" gebruikt in plaats van "\".
Ik dacht van, die word overal aangegeven, dus zal het wel die zijn die ik moet gebruiken.
EDIT:
Fok, hij kopieerd nu dus gewoon alle mappen mee. Dus heb ik er nog niks aan... |
|
Terug naar boven |
|
|
Cor |
Geplaatst: 24 Mrt 2009 21:31 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Moet het specifiek met xcopy? Als je graag alle mp3 bestanden wil kopiëren kun je in windows altijd in de map zoeken naar *.mp3 en ze allemaal naar een andere map kopiëren.
Als ik alle parameters nalees lijkt het met xcopy niet te kunnen. Hij wil altijd mappen meepakken. Ik zoek even voor je verder (want lijkt me toch sterk dat het niet wil).
EDIT: Ah, in dit topic wordt een .bat bestand genoemd die het doet met xcopy: http://www.computing.net/answers/dos/copy-files-only-out-of-sub-folders/14795.html (en uiteraard het gedeelte T*.* vervangen door *.mp3). |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|