Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
Crankeye- |
Geplaatst: 30 Aug 2008 07:38 Onderwerp:
| |

|
Ik heb hier en daar wat gevraagd en kwam tot de conclusie dat de 60GB het meest stuk gaat (Al is die kan zeer klein). Zorg gewoon dat jij je PS3 stof vrij houd en at hij stevig vast staat. Verder altijd je PS3 normaal afsluiten dus niet zo de knop omhalen. Dan is de kans erg klein dat er wat gebeurt, want bij de meeste mensen gaat de PS3 stuk omdat ze de power knop omhalen tijdens het installeren. Dit kan simpelweg niet, en dan begeeft hij het. |
|
Terug naar boven |
|
|
Onna76 |
Geplaatst: 30 Aug 2008 12:20 Onderwerp:
| |

|
Ahum 40GB hier.. .kaduuk! Waarschijnlijk dankzij de laatste firmware update, moet de mijne opsturen en heb zojuist een 80GB binnengekregen "met" 5 Jaar garantie via Wehkamp. Anders had ik never en nooit een nieuwe gekocht maar ben in ieder geval 5 jaar van kostelijk gezeik af.
Begon met dinsdag. Ik zat Burnout Paradise te spelen toen de PS3 ineens bleef hangen. Komt wel meer voor dacht ik, PS3 uit en aan gedaan en dan doet ie het wel weer, dus niet, disc werd niet herkend, dan weer wel herkend, dan starte het ding de disc op, bleef in het begin hangen of kreeg error codes. Sony meteen gebeld en die adviseerde mij te formateren. Gedaan en warempel, game disc deed het weer. 2 dagen zonder problemen kunnen verder gamen, PSN titels opnieuw gedownload niks aan de hand. Tot eergisteren avond, weer het zelfde gezeik. Complete restore gedaan, deed disc het weer normaal voor een dag, s'avonds weer het zelfde gezeik. Had totaal niks meer gedownload enkel de patch van Burnout Paradise. Quick restore gedaan, disc deed het net 10 minuten. Rare is dat bepaalde PSN titels ook bleven hangen of niet wilden opstarten en m'n mailbox haalde de meest rare kuren uit. Sony heeft vervolgens gezegd om m in te laten ruilen. Ik doe het wel, maar ben er niet happig op zeker omdat ik weet dat ik niet een 100% gegarandeerd "nieuwe" console terug krijg en ik wil eigenlijk gewoon de mijne gerepareerd terug Maar nee, Sony repareerd niet meer.
Nu dus een 80GB, met extra garantie en extra voorzichtigheid van mijn kant. Ik wou dat je automatische saves uit kon zetten. Mijn ma heeft een droger wat nog wel eens de neiging heeft om het halve stroom circuit uit te gooien en dat is 3 keer gebeurd tijdens gamen Ding is oud van haar met een beveiliging erop wat bij elk stofdeeltje wat in de weg zit de groep uit knald inclusief dus alle aparaten wat daar op aangesloten staat zoals dus mijn PS3.
Laatst aangepast door Onna76 op 30 Aug 2008 12:34; in totaal 5 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
marino |
Geplaatst: 30 Aug 2008 12:27 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 30 Aug 2008 14:40 Onderwerp:
| |

|
40 gig, niks aan de hand... |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 30 Aug 2008 16:27 Onderwerp:
| |

|
Om maar eens een 360 fanboy uit te hangen: nee laat maar
Maar welke is het meest aan te raden? |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 30 Aug 2008 16:31 Onderwerp:
| |
![]()
|
Je slaat nu ver mis
Ze had een nieuwe gekocht met 5 jaar garantie.
En nee je hebt niet meer kans dat hij crashed, mits je er eentje neemt die draait op 5,400 rpm. Aangezien 7,200 rpm meer warmte produceert. |
|
Terug naar boven |
|
|
Crankeye- |
Geplaatst: 30 Aug 2008 17:31 Onderwerp:
| |

|
tyger1 schreef: | @ Onna76
@ Crankeye-
Jou zou ik ook iets willen vragen als ik nu een HDD van een laptop in mijn ps3 plaats , heb ik dan meer kans dat hij crasht ??? | Als je alles goed bevestigd niet, maar mocht hij stuk gaan je PS3, zorg dan dat je de orginele HDD er weer in doet, want anders geld je garantie niet meer.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Sjoerd van der Meer |
Geplaatst: 30 Aug 2008 18:10 Onderwerp:
| |
![]()
|
Crankeye- schreef: | tyger1 schreef: | @ Onna76
@ Crankeye-
Jou zou ik ook iets willen vragen als ik nu een HDD van een laptop in mijn ps3 plaats , heb ik dan meer kans dat hij crasht ??? | Als je alles goed bevestigd niet, maar mocht hij stuk gaan je PS3, zorg dan dat je de orginele HDD er weer in doet, want anders geld je garantie niet meer.  |
Dit heeft niet met de garantie te maken, maar is gewoon een eis voor het opsturen van de PS3. Aangezien je meestal een "nieuwe" terugkrijgt, zonder je eigen HDD. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 30 Aug 2008 18:37 Onderwerp:
| |

|
60GB... een enkele keer moeten formatteren, verder nooit problemen... |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 30 Aug 2008 20:14 Onderwerp:
| |

|
40 gig, nooit problemen gehad. |
|
Terug naar boven |
|
|
foeke |
Geplaatst: 31 Aug 2008 21:53 Onderwerp:
| |
|
60 gb gehaf maar kapot gegaan door dat de disc niet werd gekent
heb nu ene van 40 gb maar heb effe probleme gehad derbij dus speel ik 2 uur 2 uur rust wat ik raar vind is dat als ik fifa speel dat die rap warmù is bij cal of duty 4 niet dus wa is de probleem? enja stof heb ik elke dag op ps 3 dus veeg ik regelmatig af ma denk da der wel al is binnegevlogen:p
iemand die mss weet wrm men ps 3 zo rap warm word durf niet meer als 3 u te spelen daardoor
en iemand die weet hoeveel koeling kost want mijne heeft dat niet:p |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 31 Aug 2008 21:57 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
40 GB heeft minder ventilatoren, waardoor hij warmer wordt. Zou geen problemen mogen zijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
foeke |
Geplaatst: 31 Aug 2008 22:18 Onderwerp:
| |
|
ah merci dan maar probleem is kameraad heeft ene met koeling en ik niet? dus hoeveel kost een koeling?  |
|
Terug naar boven |
|
|
Onna76 |
Geplaatst: 01 Sep 2008 16:35 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | 40 GB heeft minder ventilatoren, waardoor hij warmer wordt. Zou geen problemen mogen zijn. |
En hoe zit dat met de 80GB Dan wil ik ook een koeler, vermoed dat daardoor een blu ray drive naar de klote van kan gaan. Waar kun je die krijgen en welke zijn de beste? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Sep 2008 16:40 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
De huidige 80 GB heeft het design van de 40 GB dus ook minder ventilatoren. (dat kan omdat de Cell en de GPU zelf minder hitte produceren)
http://www.gamed.nl/view/35711 |
|
Terug naar boven |
|
|
Onna76 |
Geplaatst: 01 Sep 2008 16:45 Onderwerp:
| |

|
En die is wel goed? Zo ja dan ga ik die HEEL gauw aanschaffen. Vind het zoiezo al raar, PS3 staat in een open ruimte, gewoon op de kast, stof elke week, het apparaat stof ik zelfs nu iedere dag even met een swiffer duster af en toch wordt hij IMO vrij warm. Ik vind de 80GB vreemd genoeg nog warmer worden dan de 40GB terwijl het inderdaad dezelfde model is. Volgens mij zijn het gewoon de 40GB modellen maar met een grotere harde schijf erin geknald, de firmware update wat er op staat is namelijk 2.36 en die is al een tijdje oud als ik me niet vergis.
De PS3 staat bij mij geregeld lang aan dus dan is het volgens mij wel een aanrader? |
|
Terug naar boven |
|
|
janieus |
Geplaatst: 01 Sep 2008 16:50 Onderwerp:
| |

|
ik heb de 60gb en die blijft af en toe hangen, maar da t omdat i de hele nacht game in het weekend, dan is het een klein beetje begrijpelijk.
toch zonde als ze zo snel kapot zouden gaan. |
|
Terug naar boven |
|
|
Onna76 |
Geplaatst: 01 Sep 2008 17:20 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Sep 2008 17:29 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Nyko heeft wel meerdere types Intercoolers, dus je moet eens goed kijken, maar sowieso, buiten Nyko zijn er geen goede alternatieven. |
|
Terug naar boven |
|
|
Onna76 |
Geplaatst: 01 Sep 2008 18:01 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 01 Sep 2008 18:07 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
dat is ook dom dan om zoiets alleen voor de best gekoelde PS3 te maken. |
|
Terug naar boven |
|
|
Zanar |
Geplaatst: 02 Sep 2008 09:48 Onderwerp:
| |

|
Komt omdat de 60GB meer USB ports heeft en de cooler uitrekt tot de achterste port. De 40 en 80GB hebben op die plek geen port, dus vandaar.
Overigens heb ik een 60GB en nog nergens last van gehad, gelukkig. Maar daarintegen gebruik ik hem ook niet zo heel vaak. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 02 Sep 2008 09:55 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Als nieuwe PS3 eigenaar boezemt dit topic me niet veel vertrouwen in -_-'
Toen ik een xbox had konden de fanboys zich niet inhouden met de RRoD te vermelden en op te hemelen hoe stabiel en onverwoestbaar hun zwarte, glimmende, console (jaha, ie ziet er best vet uit) wel niet was.
Heb ik uiteindelijk een PS3 (80GB) en dan moet ik erachter komen dat die eveneens serieuze problemen KAN hebben die nagenoeg uit dezelfde problematiek ontspringt als de RRoD (een 'technisch domme zet').
*Houdt garantiebewijs bij in brandkluis* |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 02 Sep 2008 10:13 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Je moet je geen zorgen maken, de meesten zullen met de PS3 evenveel problemen hebben als met de latere PS2s, de GameCube of de Wii. |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 02 Sep 2008 10:22 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Joni Philips schreef: | Je moet je geen zorgen maken, de meesten zullen met de PS3 evenveel problemen hebben als met de latere PS2s, de GameCube of de Wii. |
Dat is al beter nieuws gezien mijn PS2 (launchmodel) zo'n 9 jaar is meegegaan zonder enkel probleem  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |