Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende  
Joker BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 12:53    Onderwerp: US Elections Reageren met citaat

De deelnemers zijn bekend. De democraten gaan met Obama/Biden de strijd aan met McCain/Palin. Hoewel Obama in Europa en rest van de wereld de favoriet lijkt, geven de Amerikaanse polls nog steeds aan dat het weer net zo spannend wordt als de afgelopen verkiezingen.

Obama heeft met Biden een ervaren running mate gekozen, niet echt in lijn met zijn change gedachte. McCain heeft daarentegen een onervaren running mate gekozen, precies waar hij Obama op aanviel. Verder is Palin een vrouw, en tot mijn verbazing zag ik op een Hillary Clinton site dat haar fanatiekste aanhangers nu maar op McCain gaan stemmen voor Palin. Willen deze vrouwen gelijk behandelt worden in de politiek, gaan deze vrouwen zulke besluiten nemen... Verder is Palin ex runner up Miss Alaska, inmiddels 44 jaar en moeder, heel conservatief, tegen abortus en lid van de gunlobby.

De elections zullen de komende tijd veel van het nieuws bepalen, dat vind ik ook helemaal niet erg want het is enorm fascinerend. Op wie zouden jullie stemmen, waarom en wie denken jullie dat er gaat winnen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 13:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Obama moet winnen in mijn ogen, ik denk dat er anders niet veel gaat veranderen aan de problemen in Iraq/klimaatverandering en die nest.
Terug naar boven
Divine Rage BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 14:38    Onderwerp: Reageren met citaat

dnarbeis schreef:
Obama moet winnen in mijn ogen, ik denk dat er anders niet veel gaat veranderen aan de problemen in Iraq/klimaatverandering en die nest.

QFT.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 15:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik loop al een half jaar te roepen dat McCain gaat winnen. Waarom? Omdat, als het puntje bij het paaltje komt, de Amerikaan conservatiever gaat stemmen dan hij zich de laatste tijd heeft geuit in de peilingen. Bij het stemmen kom je dan uit bij McCain.

Vreemd vind ik wel dat een democratische vrouw nu ineens op McCain zou stemmen uit frustratie voor de uitschakeling van Clinton. Blijkt maar weer hoe politiek geengageerd de Amerikaan is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joker BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 15:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben bang dat je gelijk gaat krijgen Roderick. Ik kan er niet bij dat mensen op hem gaan stemmen, maar we hebben het wel over het land dat al 2 maal Bush als president heeft gekozen. Het binnenland van Amerika is en blijft heel conservatief, sadly.
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 16:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Sowieso kun je voor de twee presidentskandidaten een doemscenario verzinnen. Bij McCain zie ik de oorlog in Irak nog wel uitbreiden naar Iran, ookal heeft de Bush-regering nu plannen om vanaf 2009 troepen terug te trekken uit Irak. Bij Obama kun je je het scenario voorstellen dat je na een jaar oid met een doodgeschoten president zit. Amerika zegt nu wel dat ze klaar zijn voor een zwarte president, maar, wederom, als het puntje bij het paaltje komt...
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 16:50    Onderwerp: Reageren met citaat

McCain is voor nog duizend jaar oorlog, Obama wil na de ravage die ze hebben aangericht onmiddelijk de troepen terugtrekken. Lijken me beiden niet goed voor Irak.

McCain beweerd vrije handel boven mensenrechten te verkiezen. Alleen al daarom zou 'k voor Obama gaan. Om over de homofobie nog maar te zwijgen.
Terug naar boven
Lachesis BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 19:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zie ook Obama liever winnen, maar je moet inderdaad niet veel verwachten van de mensen die ooit Bush gekozen hebben ...
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 20:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Lachesis schreef:
Ik zie ook Obama liever winnen, maar je moet inderdaad niet veel verwachten van de mensen die ooit Bush gekozen hebben ...
Aan de andere kant, de eerste maal was de verkiezing fixed en hadden meer Amerikanen voor Gore dan Bush gekozen. De tweede maal was de tegenkandidaat niet charismatisch genoeg.
Terug naar boven
Asianator BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 21:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Obama lijkt mij, en dat is mijn mening, momenteel de beste persoon om president van de Verenigde Staten te worden.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 21:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Lilyman schreef:
Obama lijkt mij, en dat is mijn mening, momenteel de beste persoon om president van de Verenigde Staten te worden.

Volledig mee eens. Mag ook wel, niet iemand die na 2 jaar al te "oud" is en moet vervangen worden door iemand die totaal onervaren is...
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 23:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Als jullie nou eens konden onderbouwen waarom....en dan bedoel ik met politieke argumenten...

Obama is eigenlijk de enige keuze voor de Nederlander denk ik. McCain zou echt geen normale Nederlander op stemmen: is hij te extreem conservatief (en rechts) voor volgens onze maatstaven.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 23:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zal eens bouwen se:

Obama, eerste "zwarte" president, die verandering zal het land ook wel ten goede komen, hij is jong, heeft een gezin, kortom komt veel meer sympa over dan MCcain. Hij stelt familie ook voor en dat doet toch al veel bij mij persoonlijk.
Terug naar boven
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 23:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Roderick schreef:
Als jullie nou eens konden onderbouwen waarom....en dan bedoel ik met politieke argumenten...

Obama is eigenlijk de enige keuze voor de Nederlander denk ik. McCain zou echt geen normale Nederlander op stemmen: is hij te extreem conservatief (en rechts) voor volgens onze maatstaven.

McCain is een vietnam veteraan, zo iemand kan in mijn ogen sowieso geen President worden voor een land dat ruzie heeft met...iedereen. Hij zou gewoon overal troepen sturen waar het volgens hem nodig is.
(Irak, Iran enzo.)

Ten tweede, hij is oud, en heeft daardoor een heel ander zicht over de problemen.

Zijn VP is een lid van de Gunlobby, heb je al gezien wat voor mensen dat zijn?

McCain spot met Obama.
Obama spot niet met iemand, omdat hij ook op een andere manier mensen kan intressen.

McCain is tegen abortus, ik bedoel, stel je even voor.
Meisje van 16 vergeet veilig te neuken, ze wordt zwanger, haar vriend is slechts 17. En verlaat haar. Zij heeft niet genoeg geld om dat kind op te voeden. Zo onstaat volgens mij ook heel wat burgerlijke armoede.
Ander voorbeeld, meisje van 14 wordt verkracht. Maar ze moet de baby op aarde brengen omdat een of andere idioot het niet toelaat om een 'levende' mens te vermoorden.

McCain is een homofoob, zo'n mensen mogen in mijn ogen geen land waar miljoenen homo's wonen regeren.

Obama is nieuw, komt vaak onder het volk.
Volgens hem is het echt tijd voor veranderingen.
McCain zegt nu wel "dat er wat gaat veranderen", ja heeeur, hij is juist dezelfde als Bush.

Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 31 Aug 2008 00:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Jij bent nog goed wakker zeg
Terug naar boven
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 31 Aug 2008 00:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben altijd GOED wakker.
Terug naar boven
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 31 Aug 2008 12:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 31 Aug 2008 12:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

dnarbeis schreef:
De populairste mensen in de VS aangezien iedereen daar gelooft in het recht op wapens?
Terug naar boven
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 31 Aug 2008 13:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
dnarbeis schreef:
De populairste mensen in de VS aangezien iedereen daar gelooft in het recht op wapens?

Het ging over mijn gedachte erover.
Terug naar boven
Jervans BerichtGeplaatst: 31 Aug 2008 21:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor de rest van de wereld zou het beter zijn dat Obama wint. Helaas kiest Amerika zelf haar president
Terug naar boven
Joker BerichtGeplaatst: 04 Sep 2008 18:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Een leuk weetje over de buitenland ervaring van Palin, ze heeft pas een jaar geleden een paspoort aangevraagd omdat ze als gouverneur troepen uit Alaska moest opzoeken.

Citaat:
Ze reisde naar eigen zeggen naar Canada, Duitsland, Koeweit en Ierland, en in dat laatste land was ze alleen omdat haar vliegtuig moest bijtanken, bleek later.

En dat zou dan de belangrijkste vrouw van de wereld moeten worden(na queen Elisabeth)? Haha
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 04 Sep 2008 18:20    Onderwerp: Reageren met citaat

McCain wordt de nieuwe president. Gekozen of niet.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 04 Sep 2008 18:36    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Joker schreef:
En dat zou dan de belangrijkste vrouw van de wereld moeten worden(na queen Elisabeth)? Haha
Angela Merkel is momenteel de machtigste vrouw wereldwijd. En Palin steunt een onafhankelijk Alaska. Technisch gezien woont ze in het buitenland
Terug naar boven
Martijn Steinpatz BerichtGeplaatst: 04 Sep 2008 18:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Jervans. En zo hoort het ook, anders hadden we Michael Moore als president... of Ophrah Winfrey.
Terug naar boven
Joker BerichtGeplaatst: 04 Sep 2008 19:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Joker schreef:
Angela Merkel is momenteel de machtigste vrouw wereldwijd. En Palin steunt een onafhankelijk Alaska. Technisch gezien woont ze in het buitenland

Zucht

Anyway, las vandaag ook in de krant dat uit een onderzoek in Amerika bleek dat 12 tot 20 procent van de Amerikanen denken dat Obama stiekem moslim is.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 4

Ga naar: