Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende  
Goof BerichtGeplaatst: 04 Sep 2008 19:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Joker schreef:
En dat zou dan de belangrijkste vrouw van de wereld moeten worden(na queen Elisabeth)? Haha
Angela Merkel is momenteel de machtigste vrouw wereldwijd. En Palin steunt een onafhankelijk Alaska. Technisch gezien woont ze in het buitenland

Nee, de machtigste vrouw is toch echt Oprah .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Niels BerichtGeplaatst: 04 Sep 2008 20:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Angela Merkel is momenteel de machtigste vrouw wereldwijd.

nog nooit van gehoord... dus zo machtig zijn de vrouwen op deze wereld niet.

triest eigenlijk.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 04 Sep 2008 21:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Het is triest dat je de bondskanselier van Duitsland niet kent. Ze is de enige vrouwelijke leider binnen de G8.
Terug naar boven
Joker BerichtGeplaatst: 04 Sep 2008 22:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni, van een redacteur mag je toch wel verwachten dat je er probeert voor te zorgen dat iedereen on-topic blijft.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 04 Sep 2008 22:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Sorry. Anyway, ik denk dat het een spannende presidentsrace wordt. Amper een week na de officiele aankondiging en beide kandidaten hebben het eigenlijk al verprutst. Obama kiest een vice-president die continu kritiek gaf op hem. McCain koos een vice-president wiens dochter zwanger is ondanks Palins nadruk op geheelonthouding.
Terug naar boven
Joris BerichtGeplaatst: 04 Sep 2008 23:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Die campagne tussen Obama en Hillary, dat snap ik echt niet. Heeft bakken met geld gekost en de Democraten alleen maar verdeeld.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 04 Sep 2008 23:29    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Joris schreef:
Die campagne tussen Obama en Hillary, dat snap ik echt niet. Heeft bakken met geld gekost en de Democraten alleen maar verdeeld.
Op deze manier verlopen voorverkiezingen altijd, de Republikeinen hadden dit ook, met één verschil. McCain stak er sneller met kop en schouders bovenuit, maar hij heeft nog altijd evenveel geld verspild.
Terug naar boven
Martijn Steinpatz BerichtGeplaatst: 06 Sep 2008 21:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik neem aan dat ik de enige ben die niet erg vind als McCain wint? Ik kan Obama namelijk nog steeds niet doorgronden en ik betwijfel dat hij echt zo geweldig is als sommige mensen hem afschilderen. McCain oogt mij aardser, menselijker en dus sympathieker.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Roderick BerichtGeplaatst: 06 Sep 2008 21:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Martijn Steinpatz schreef:
Ik neem aan dat ik de enige ben die niet erg vind als McCain wint? Ik kan Obama namelijk nog steeds niet doorgronden en ik betwijfel dat hij echt zo geweldig is als sommige mensen hem afschilderen. McCain oogt mij aardser, menselijker en dus sympathieker.

Tja, dat is de oppervlakkige benadering natuurlijk. Als je de politieke punten bekijkt is er bij McCain nogal het een en ander aan te merken, met name op het gebied van internationale politiek.
Terug naar boven
Martijn Steinpatz BerichtGeplaatst: 06 Sep 2008 21:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Klopt, maar je weet ongeveer wát hij wil. Ik heb het boek van Obama gelezen (Audacities of Hope) en ik haal er zaken uit die zowel een vredesduif als een havik tevreden zal stemmen. Hij zal regelmatig samenwerken met EU, NAVO en VN tenzij Amerika direct wordt aangevallen. Dan gaat hij desnoods zonder die organisaties in de aanval.

Eerlijk gezegd moet ik toegeven dat ik na het lezen van dat boek hem een erg sympathieke en eerlijke gozer vond. Ik vond het niet erg dat hij president werd - totdat ik een paar dagen later realiseerde dat andere mensen hem steunden om precies de tegenovergestelde redenen die ik had.

Ik ben niet de enige die dit opviel. Spengler (Een columnist voor Asia Times) stuitte tijdens de Democratische conventies op Irak veteranen die er heilig van overtuigd waren dat Obama verder zou gaan met Irak opbouwen - terwijl hij toch echt herhaaldelijk gezegd hebt alle troepen binnen 16 maanden terug te trekken. (http://www.atimes.com/atimes/Front_Page/JI03Aa02.html) Een andere columnist, David Brooks, noemt hem een Rorschach kandidaat. Iedereen ziet zijn eigen overtuiging in hem.

Ik geef toe dat het een geweldige gave is van Obama maar ik vrees dat als hij president wordt er heel veel mensen diep teleurgesteld raken.
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 06 Sep 2008 23:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Zoals ik eerder zei, zou ik alleen voor Obama gaan om tegen McCain te stemmen. Hij komt op mij namelijk helemaal niet menselijk of sympathiek over. Daarbuiten ben 'k het niet eens met zo'n negen van de tien standpunten. Bovendien is de Republikeinse partij constant bezig de Democraten te ontkrachten i.p.v. zich op hun eigen partij te richten. Die propaganda filmpjes die eindigen met 'I am John McCain, and I aprove this message', je hebt ze vast wel eens voorbij zien komen.
Terug naar boven
Martijn Steinpatz BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 09:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Democraten doen precies hetzelfde. Republikeinen zijn er wel beter in, dat wel.
Terug naar boven
Joker BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 11:57    Onderwerp: Reageren met citaat

http://www.youtube.com/watch?v=KZaUDKejZ_g

Dit is de reactie van Biden op de republikeinse conventie. De republikeinen gooiden het weer op hun standaard thema's, christelijke normen en waarden, oorlog/terrorisme en patriotisme. Maar op de echte problemen van de gewone Amerikaan hebben ze geen oplossing. In acht jaar hebben ze het slecht gedaan en hoewel McCain misschien anders is dan Bush, kan hij niet in zijn eentje alles oplossen wat de hele republikeinse partij in acht jaar al niet kan.
Terug naar boven
Martijn Steinpatz BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 13:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Klopt, het viel me ook op dat ze weer met de gebruikelijk less government, less taxes speeches kwamen. Biden vergeet alleen te zeggen dat de speech van Obama tijdens de Democratische conventie vol dingen zat waar de Democraten het al twintig jaar over hebben. Hoe bedoel je 'change'...

Biden heeft ook gelijk dat de Republikeinen op dit moment ideologisch aan het eind van hun latijn zitten - anders zouden ze NOOIT een buitenstaander als McCain als kandidaat krijgen. Maar hij is wel iemand die niet enkel naar zijn eigen partij kijkt als hij advies of steun nodig heeft. Zo heeft hij diverse (sociale) wetten met hulp van democratische collega's weten door te voeren (het grappige is dat Obama hem in zijn boek daarvoor looft).

Sterker nog, hij speelde met de gedachte om Democratisch te worden en heeft Kerry hem in 2004 benaderd om Running Mate van de Democraten te worden! Verwacht daarom geen enkel Republikeinen in het kabinet áls McCain president wordt. Serieus, jullie zijn te cynisch over hem.
Terug naar boven
Joker BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 15:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Is dat boek van Obama een beetje een aanrader? Ben ik opzich best benieuwd naar. Ik weet inderdaad dat McCain geen typische republikein is, zo zou hij waarschijnlijk liever zijn vriend Joe Lieberman(Running mate van Al Gore) als running mate gekozen hebben, maar dat was niet bepaald tactisch geweest.
Terug naar boven
Martijn Steinpatz BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 15:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is een aanrader. Je steekt veel op over politiek in de Senaat en verkiezingscampagnes. Liebermann had inderdaad niet gekund, maar het zou best kunnen dat ie - mocht McCain verkozen worden - een rol krijgt in het kabinet.
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 16:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Valt me overigens op hoe populair Obama over het algemeen op internet is.
Terug naar boven
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 21:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Thank you Joe Biden for not having T-rex arms like McBush

Vond hem wel goed .
Terug naar boven
Joker BerichtGeplaatst: 01 Nov 2008 11:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Dus, nog een paar dagen. Obama staat voor in de polls, 11% maximaal, 3% minimaal(Fox, surprise). McCain en Palin voeren nog heel actief campagne in de swingstates, staten waarmee Bush de verkiezingen twee keer heeft gewonnen. Obama gaat zelfs nog op jacht in staten die bijna altijd red zijn geweest, dus kozen voor de republikeinse kandidaat.

Maar wat zeggen de polls. Speelt de huidskleur en de afkomst van Obama toch mee in het stemhokje, wat mensen niet durven te zeggen op straat of bij de polls. Worden er met de polls wel de juiste groep mensen gevonden? Zijn Obama aanhangers daarin niet oververtegenwoordigd, of weet de Obama campagne juist ook nog extra, (nog) niet geregistreerde, first time voters te lokken.

Ik zou mijn geld wel op Obama zetten, maar je weet het nooit, misschien worden de verkiezingen weer 'gestolen', maar dan zou er denk ik best eens behoorlijke onrust kunnen ontstaan.

4 november!
Terug naar boven
Martijn Steinpatz BerichtGeplaatst: 01 Nov 2008 15:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Iedere keer als de 'rasvraag' weer ter sprake komt, vraag ik me af of de Democraten/journo's/profs zich alvast aan het indekken zijn voor een nederlaag van Obama. 'Oh sorry hadden we het toch verkeerd. Jeweetwel waar het aan ligt. De KKK.' Het lijkt mij toch echt dat als een racist voor een poll gevraagd wordt op wie hij gaat stemmen hij toch echt niet 'Obama' zegt.
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 01 Nov 2008 15:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Vergis je niet, er zijn nog zat mensen die oordelen op huidskleur of afkomst. Dat die bij twijfel toch op de McCain knop drukken is geen hele vreemde gedachte.
Terug naar boven
Joris BerichtGeplaatst: 01 Nov 2008 15:27    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Martijn, Dat zijn juist niet de racisten, maar mensen die niet (willen) weten dat ze toch wel wat racistische trekjes hebben. Die in het stemhokje toch de veilige keus McCain maken.

Ik vind 't trouwens wel een beetje overdreven veel aandacht voor de verkiezingen in Nederland. Uiteindelijk hebben wij niks te kiezen en is het pas nieuws als de nieuwe president bekend is.
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 01 Nov 2008 15:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Snap wel dat er veel aandacht aan besteed wordt - mocht Obama winnen wordt er toch geschiedenis geschreven. Tevens is er in ander nieuws alleen maar geouwehoer over de recessie.
Terug naar boven
Joris BerichtGeplaatst: 04 Nov 2008 18:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Morgen/vannacht weten we 't.

Terug naar boven
dark lars BerichtGeplaatst: 04 Nov 2008 18:27    Onderwerp: Reageren met citaat

AAHHH NIET NOG MEER OBAMA MCCAIN GEZEIK

tss

kunnen we neit gewoon weer elke dag aanhoren hoeveel mensen er in afrika dood zijn? ik worfd er gek van wat boeit dit nou voor ons..helemaal 0!

Laatst aangepast door dark lars op 04 Nov 2008 18:28; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 4

Ga naar: