Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Joris BerichtGeplaatst: 27 Jul 2007 00:07    Onderwerp: Eindelijk... fotorealisme Reageren met citaat

Fotorealisme, het is een begrip dat al jaren wordt gebruikt om de grafische kwaliteiten van een game weer te geven. Al in het eerste 3d tijdperk kwam het woord voor. Maar nu, of iig met deze generatie consoles gaat het volgens mij echt gebeuren, foto-realistische games. Na het zien van de nieuwe Resident Evil trailer ben ik er zeker van.

Maar dan, wat moeten de opvolgers van de 360 en PS3 ons dan precies gaan brengen? Want tot nu toe is het grootste verschil tussen de console generaties toch steeds de graphics geweest.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cubic X BerichtGeplaatst: 27 Jul 2007 08:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Echt fotorealistisch kan ik dit niet noemen. Zeker, het is erg mooi. Maar op een foto ziet alles er nog veel beter uit, vooral de mensen die er staan. Neemt niet weg dat het enorm mooi blijft
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 27 Jul 2007 09:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Fotorealistisch is het niet. De mooiste nextgen game is het
(imHo) wel. Het kleurgebruik én de vloeiende animaties is iets waar zelfs MGS4 een puntje aan kan zuigen.

Vind het vooral erg leuk om te weten dat die trailer alleen uit 360 beelden bestaat, daarmee is die console nog lang niet uit de race wat techniek betreft.

Verder, wie wil uberhaupt fotorealisme in games? Ik hou wel van overdreven kleuren, effecten, bewegingen e.d....het moet wel een game blijven he
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Nelus BerichtGeplaatst: 27 Jul 2007 11:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja precies, ik wil geeneens foto realisme. Crysis (wat ik nog steeds het mooiste spel ooit vind) gebruikt dat wel maar toch heb ik liever fantasy dingen die niet bestaan in deze wereld. Dat is namelijk ook wat origineler. Dingen zoals Unreal Tournament 3, World of Warcraft (level design + character design + attack design = masterlijk) en nog wat andere spellen
Terug naar boven
Orian BerichtGeplaatst: 27 Jul 2007 14:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Van een afstandje kunnen dingen wel erg realistisch zijn, maar op het moment dat je dichterbij komt wordt het al gauw lelijker. Dit zie je het best bij kleding vind ik. Als je van een afstand bijv. naar de jas in GTA4 van die hoofdpersoon (be ff de naam kwijt) kijkt, ziet het er (zeer) goed uit. Op screenshots van dichterbij zag ik echter hoe nep o.a. de ritsluiting is.

Nee, ik denk niet dat deze generatie het fotorealisme gaat halen. Zelfs de volgende nog niet denk ik. Pas bij de ps5 en xbox4(oid) zul je dat hebben denk ik.
Terug naar boven
Fiercy Dragon BerichtGeplaatst: 27 Jul 2007 23:17    Onderwerp: Reageren met citaat

en nu alleen de animaties nog...
Terug naar boven
marino BerichtGeplaatst: 05 Aug 2007 09:24    Onderwerp: Reageren met citaat

ik wil fotorealisme in fantasy, zodat de spellen als final fantasy er EchT uit zien.
Terug naar boven
Ikkyu BerichtGeplaatst: 07 Aug 2007 18:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Fotorealisme zal (nog) niet haalbaar zijn voor de PS3 en Xbox360. Er zullen details genoeg zijn die dit verraden. Voorlopig is dit vnl. de grond en/of het struikgewas.

Fotorealisme zal al redelijk dicht staan bij de PS4. En het gaat echt echt echt moeilijk worden om het verschil te zien tussen een foto een ingame-beeld bij de PS5.

Zo denk ik er toch over.
Terug naar boven
link0007 BerichtGeplaatst: 07 Aug 2007 19:05    Onderwerp: Reageren met citaat

We kunnen nog geen eens goede cartoon-style spellen/films maken.. Laat foto-realisme nog maar even wachten.

Zelfs bij The Simpsons: The Movie waren de computergeanimeerde stukken heel duidelijk herkenbaar.. en geen een dragonball spel lijkt echt op z'n cartoon-vader.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 07 Aug 2007 19:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

link0007 schreef:
Zelfs bij The Simpsons: The Movie waren de computergeanimeerde stukken heel duidelijk herkenbaar.
Computergeanimeerde stukken? The Simpsons film bevat geen CG elementen. Sterker nog, de film is met opzet niet zo perfect als recente tekenfilms.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/6273738.stm
Terug naar boven
link0007 BerichtGeplaatst: 07 Aug 2007 19:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
link0007 schreef:
Zelfs bij The Simpsons: The Movie waren de computergeanimeerde stukken heel duidelijk herkenbaar.
Computergeanimeerde stukken? The Simpsons film bevat geen CG elementen. Sterker nog, de film is met opzet niet zo perfect als recente tekenfilms.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/6273738.stm

Dan hebben ze dat toch heel raar gedaan met wanneer bart gaat skateboarden in z'n nakie, en wanneer de camera door de menigte gaat... vind het er heel nep uitzien.
Terug naar boven
Ikkyu BerichtGeplaatst: 07 Aug 2007 21:45    Onderwerp: Reageren met citaat

link0007 schreef:
We kunnen nog geen eens goede cartoon-style spellen/films maken.. Laat foto-realisme nog maar even wachten.

Zelfs bij The Simpsons: The Movie waren de computergeanimeerde stukken heel duidelijk herkenbaar.. en geen een dragonball spel lijkt echt op z'n cartoon-vader.

Dat valt te bezien. Er zullen natuurlijk altijd wel ergens minder goeie cartoon-spellen/films te vinden zijn. Maar kijk eens naar Final Fantasy : Advent Children of naar The animatrix. Overduidelijk met de computer ineen gebokst. Maar toch knap gedaan, vind je niet ?
Terug naar boven
link0007 BerichtGeplaatst: 07 Aug 2007 21:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Ikkyu schreef:
link0007 schreef:

Dat valt te bezien. Er zullen natuurlijk altijd wel ergens minder goeie cartoon-spellen/films te vinden zijn. Maar kijk eens naar Final Fantasy : Advent Children of naar The animatrix. Overduidelijk met de computer ineen gebokst. Maar toch knap gedaan, vind je niet ?

Nee, ik vind eigenlijk van niet

We hebben het toch over realisme? En zo moeilijk moet cartoon-realistisch niet zijn tov fotorealistisch.

De nieuwe Naruto was ook best knap gedaan (die van de 360), maar je ziet het gewoon nog..
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 07 Aug 2007 21:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Ikkyu schreef:
link0007 schreef:

Zelfs Spirits Within is al angstaanjagend realistisch. Meer dan Advent Children nog omdat het geen overdreven film is.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: