Auteur |
Bericht |
|
Joris |
Geplaatst: 27 Jul 2007 00:07 Onderwerp: Eindelijk... fotorealisme
| |

Geregistreerd op: 04 Jul 2006 Berichten: 3094
|
Fotorealisme, het is een begrip dat al jaren wordt gebruikt om de grafische kwaliteiten van een game weer te geven. Al in het eerste 3d tijdperk kwam het woord voor. Maar nu, of iig met deze generatie consoles gaat het volgens mij echt gebeuren, foto-realistische games. Na het zien van de nieuwe Resident Evil trailer ben ik er zeker van.
Maar dan, wat moeten de opvolgers van de 360 en PS3 ons dan precies gaan brengen? Want tot nu toe is het grootste verschil tussen de console generaties toch steeds de graphics geweest.
 |
|
Terug naar boven |
|
|
Cubic X |
Geplaatst: 27 Jul 2007 08:14 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 28 Nov 2004 Berichten: 519
|
Echt fotorealistisch kan ik dit niet noemen. Zeker, het is erg mooi. Maar op een foto ziet alles er nog veel beter uit, vooral de mensen die er staan. Neemt niet weg dat het enorm mooi blijft  |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 27 Jul 2007 09:39 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 31 Jul 2004 Berichten: 3815
|
Fotorealistisch is het niet. De mooiste nextgen game is het
(imHo) wel. Het kleurgebruik én de vloeiende animaties is iets waar zelfs MGS4 een puntje aan kan zuigen.
Vind het vooral erg leuk om te weten dat die trailer alleen uit 360 beelden bestaat, daarmee is die console nog lang niet uit de race wat techniek betreft.
Verder, wie wil uberhaupt fotorealisme in games? Ik hou wel van overdreven kleuren, effecten, bewegingen e.d....het moet wel een game blijven he  |
|
Terug naar boven |
|
|
Nelus |
Geplaatst: 27 Jul 2007 11:05 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 12 Jan 2006 Berichten: 5252
|
Ja precies, ik wil geeneens foto realisme. Crysis (wat ik nog steeds het mooiste spel ooit vind) gebruikt dat wel maar toch heb ik liever fantasy dingen die niet bestaan in deze wereld. Dat is namelijk ook wat origineler. Dingen zoals Unreal Tournament 3, World of Warcraft (level design + character design + attack design = masterlijk) en nog wat andere spellen |
|
Terug naar boven |
|
|
Orian |
Geplaatst: 27 Jul 2007 14:58 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 19 Mei 2007 Berichten: 123
|
Van een afstandje kunnen dingen wel erg realistisch zijn, maar op het moment dat je dichterbij komt wordt het al gauw lelijker. Dit zie je het best bij kleding vind ik. Als je van een afstand bijv. naar de jas in GTA4 van die hoofdpersoon (be ff de naam kwijt) kijkt, ziet het er (zeer) goed uit. Op screenshots van dichterbij zag ik echter hoe nep o.a. de ritsluiting is.
Nee, ik denk niet dat deze generatie het fotorealisme gaat halen. Zelfs de volgende nog niet denk ik. Pas bij de ps5 en xbox4(oid) zul je dat hebben denk ik. |
|
Terug naar boven |
|
|
Fiercy Dragon |
Geplaatst: 27 Jul 2007 23:17 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 05 Aug 2006 Berichten: 809
|
en nu alleen de animaties nog... |
|
Terug naar boven |
|
|
marino |
Geplaatst: 05 Aug 2007 09:24 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 29 Okt 2006 Berichten: 16777215
|
ik wil fotorealisme in fantasy, zodat de spellen als final fantasy er EchT uit zien. |
|
Terug naar boven |
|
|
Ikkyu |
Geplaatst: 07 Aug 2007 18:35 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 04 Jan 2005 Berichten: 36
|
Fotorealisme zal (nog) niet haalbaar zijn voor de PS3 en Xbox360. Er zullen details genoeg zijn die dit verraden. Voorlopig is dit vnl. de grond en/of het struikgewas.
Fotorealisme zal al redelijk dicht staan bij de PS4. En het gaat echt echt echt moeilijk worden om het verschil te zien tussen een foto een ingame-beeld bij de PS5.
Zo denk ik er toch over. |
|
Terug naar boven |
|
|
link0007 |
Geplaatst: 07 Aug 2007 19:05 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 26 Jul 2006 Berichten: 314
|
We kunnen nog geen eens goede cartoon-style spellen/films maken.. Laat foto-realisme nog maar even wachten.
Zelfs bij The Simpsons: The Movie waren de computergeanimeerde stukken heel duidelijk herkenbaar.. en geen een dragonball spel lijkt echt op z'n cartoon-vader. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 07 Aug 2007 19:23 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24918
|
link0007 schreef: | Zelfs bij The Simpsons: The Movie waren de computergeanimeerde stukken heel duidelijk herkenbaar. | Computergeanimeerde stukken? The Simpsons film bevat geen CG elementen. Sterker nog, de film is met opzet niet zo perfect als recente tekenfilms.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/6273738.stm |
|
Terug naar boven |
|
|
link0007 |
Geplaatst: 07 Aug 2007 19:27 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 26 Jul 2006 Berichten: 314
|
Joni Philips schreef: | link0007 schreef: | Zelfs bij The Simpsons: The Movie waren de computergeanimeerde stukken heel duidelijk herkenbaar. | Computergeanimeerde stukken? The Simpsons film bevat geen CG elementen. Sterker nog, de film is met opzet niet zo perfect als recente tekenfilms.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/6273738.stm |
Dan hebben ze dat toch heel raar gedaan met wanneer bart gaat skateboarden in z'n nakie, en wanneer de camera door de menigte gaat... vind het er heel nep uitzien. |
|
Terug naar boven |
|
|
Ikkyu |
Geplaatst: 07 Aug 2007 21:45 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 04 Jan 2005 Berichten: 36
|
link0007 schreef: | We kunnen nog geen eens goede cartoon-style spellen/films maken.. Laat foto-realisme nog maar even wachten.
Zelfs bij The Simpsons: The Movie waren de computergeanimeerde stukken heel duidelijk herkenbaar.. en geen een dragonball spel lijkt echt op z'n cartoon-vader. |
Dat valt te bezien. Er zullen natuurlijk altijd wel ergens minder goeie cartoon-spellen/films te vinden zijn. Maar kijk eens naar Final Fantasy : Advent Children of naar The animatrix. Overduidelijk met de computer ineen gebokst. Maar toch knap gedaan, vind je niet ?  |
|
Terug naar boven |
|
|
link0007 |
Geplaatst: 07 Aug 2007 21:48 Onderwerp:
| |

Geregistreerd op: 26 Jul 2006 Berichten: 314
|
Ikkyu schreef: | link0007 schreef: | We kunnen nog geen eens goede cartoon-style spellen/films maken.. Laat foto-realisme nog maar even wachten.
Zelfs bij The Simpsons: The Movie waren de computergeanimeerde stukken heel duidelijk herkenbaar.. en geen een dragonball spel lijkt echt op z'n cartoon-vader. |
Dat valt te bezien. Er zullen natuurlijk altijd wel ergens minder goeie cartoon-spellen/films te vinden zijn. Maar kijk eens naar Final Fantasy : Advent Children of naar The animatrix. Overduidelijk met de computer ineen gebokst. Maar toch knap gedaan, vind je niet ?  |
Nee, ik vind eigenlijk van niet
We hebben het toch over realisme? En zo moeilijk moet cartoon-realistisch niet zijn tov fotorealistisch.
De nieuwe Naruto was ook best knap gedaan (die van de 360), maar je ziet het gewoon nog.. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 07 Aug 2007 21:58 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24918
|
Ikkyu schreef: | link0007 schreef: | We kunnen nog geen eens goede cartoon-style spellen/films maken.. Laat foto-realisme nog maar even wachten.
Zelfs bij The Simpsons: The Movie waren de computergeanimeerde stukken heel duidelijk herkenbaar.. en geen een dragonball spel lijkt echt op z'n cartoon-vader. |
Dat valt te bezien. Er zullen natuurlijk altijd wel ergens minder goeie cartoon-spellen/films te vinden zijn. Maar kijk eens naar Final Fantasy : Advent Children of naar The animatrix. Overduidelijk met de computer ineen gebokst. Maar toch knap gedaan, vind je niet ?  | Zelfs Spirits Within is al angstaanjagend realistisch. Meer dan Advent Children nog omdat het geen overdreven film is. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|