Auteur |
Bericht |
|
Divine Rage |
Geplaatst: 28 Feb 2009 20:46 Onderwerp: Windows XP SP3 langzame firefox
| |

|
Hallo daar, ik heb een probleempje met m'n laptop.
Ik had er een virusje op en dacht, laat ik XP maar weer eens opnieuw installeren.
Dus ik had er m'n belangrijke bestandjes afgehaald (examenwerkstukken, die vond ik waardevol genoeg om te bewaren. )
en daarna mijn oude XP Pro SP2 disc gebruikt voor een nieuwe installatie. (partitie verwijderd en opnieuw gemaakt.) Blijkt die disc dus in zoverre beschadigd te zijn dat hij halverwege de installatie vastloopt, nadat hij een stuk of 30 keer het bericht gegeven had dat ie dingen niet van de CD naar de HDD kon kopiëren (waaronder drivers.cab, beetje belangrijk iets... )
Maargoed, disc kapot, dus ik denk; kut. Nouja, dan maar even downloaden. Dus ik download een nieuwe XP (de enige bruikbare goed te downloaden versie die ik kon vinden van XP pro waren SP3 versies.) En brand em. Installeer hem zonder problemen enzo, en drivers waren ook niet zo'n probleem als ik eerder heb gehad.
Nouja, heb firefox gedownload nadat ik mijn draadloos internet weer goed aan het werk had (Firefox, wat kan je zonder. ). Maar nu merk ik dat firefox veel, maar dan ook echt gigantisch veel slomer is geworden.
Hij werkt wel op normalen snelheid, maar hij doet er soms echt gewoon 30 seconden over om pagina's weer te geven, en mijn download speed is er niet op achteruit gegaan (zelfde snelheid, namelijk het baggere 120 kb/s.)
Kan iemand mij een beetje helpen Firefox terug te krijgen tot een normale snelheid? Of zal ik gewoon moeten proberen SP2 zonder fratsen opnieuw te bemachtigen? |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 28 Feb 2009 21:12 Onderwerp:
| |

|
Firefox; alle, maar dan ook alle updates installeren  |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 28 Feb 2009 21:23 Onderwerp:
| |

|
cecilffiv schreef: | Firefox; alle, maar dan ook alle updates installeren  |
Ik heb em om 2 uur vanmiddag gedownload, en net nog even gecheckt, maar er zijn geen updates. |
|
Terug naar boven |
|
|
Sutefuu |
Geplaatst: 28 Feb 2009 21:27 Onderwerp:
| |

|
ehm, heb je ooit in de about:config gezeten op je oude? daardoor wordt hij stukken sneller... |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 28 Feb 2009 21:34 Onderwerp:
| |

|
XPowerStef schreef: | ehm, heb je ooit in de about:config gezeten op je oude? daardoor wordt hij stukken sneller... |
Op de oude, nee, op de nieuwe wel, dus dan zou die sneller moeten zijn...
Ach ja, ben nu toch een nieuwe versie van XP aan het downloaden, eentje die wél SP2 is. |
|
Terug naar boven |
|
|
BeWario |
Geplaatst: 28 Feb 2009 22:15 Onderwerp:
| |

|
ik had ook een zelfdesoortig probleem met XP, ik merk wel dat hij iets of wat slomer is, maar ik erger me daar niet zoveel aan. ik probeer gewoon zo weinig mogelijk met internet te doen als ik met FF bezig ben. oftewel, geen online potjes DoW ofzo spelen met amerikanen als je bezig bent met firefox. |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 01 Mrt 2009 11:13 Onderwerp:
| |

|
Op mijn gewone desktop PC (die ook behoorlijk fucked is, grafische kaart is bijna dood) laad gamed b.v. binnen een seconde, terwijl ik nog wel aan het downloaden ben.
Op m'n laptop (dat probleemgeval dus) doet gamed er ongeveer 15 seconden over om weer te geven.
EDIT:
Ik heb even de moeite genomen om nog een keer te tellen.
Op mijn desktop PC doet het laden van http://lifehacker.com/ er voor het eerst (in de sessie) 3 seconden over om te beginnen met weergeven. Aan de lange kant, maar als ik vervolgens iets op die pagina aanklik is die pagina er binnen de seconden.
Op mijn laptop doet het laden van diezelfde pagina er 57(!) seconden over om te beginnen met weergeven.
Maargoed, ik hoor en zie net dat Nero een nieuwe Windows XP SP2 disc eruit heeft gekotst, dus die ga ik dan maar installeren. |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 01 Mrt 2009 11:37 Onderwerp:
| |

|
Klinkt als een DNS probleem en niet als een windows probleem. Probeer eens een andere browser of clear je DNS eens. |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 01 Mrt 2009 11:45 Onderwerp:
| |

|
Ben nu net weer een nieuwe windows install aan het uitvoeren...
EDIT:
Nieuwe installatie is veel sneller. En dan heb ik het over een fresh install met alleen Firefox erop gezet (naast een aantal drivers).
Tip voor mensen die nog XP gebruiken, blijf weg van SP3. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|