Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende
|
Jelle Havermans |
Geplaatst: 17 Jan 2009 13:33 Onderwerp:
| |

|
1. is voor mij toch echt BIOSHOCK, ik zal dat knipperende happy 1959 bord nooit vergeten.
2. is Silent Hill origins, voor mij de beste horrorgame ooit. origins wist me zelfs op de psp (echt!) bang te maken door de geweldige muziek met ongelofelijk enge omgevingen, monsters en een verhaal wat me bij m´n lurven greep op briljante wijze te combineren. erg knap dat zo´n klein apparaatje met een spelletje erin mij zo bang kan maken dat ik de game (sirieus) niet met het licht uit durfde te spelen.
3. Rockband 2. het klinkt vreemd, maar als je in perfecte harmonie met je vrienden aan het rocken bent, dan speel je geen rockster op een plastic instrument, dan ben je een rockster voor een volle zaal.
4. fallout 3, de jaren 50 muziek, het gevoel van nietigheid in die enorme wereld, dat is onovertroffen.
5. Resident evil 4. de claustrofobische manier van vechten (niet kunnen lopen terwijl je schiet) pakte geweldig uit. vooral in combinatie met het mistige bos in het begin, een boeiend verhaal en de goede afwerking, maakte RE 4 een van de beste games die ik ooit speelde. |
|
Terug naar boven |
|
|
Bats |
Geplaatst: 17 Jan 2009 13:43 Onderwerp:
| |
|
1. Bioshock blijft toch echt de nummer 1 qua sfeer etc.
2. Fallout 3 is ook briljant en komt heel dicht in de buurt van Bioshock, maar net niet dichtbij genoeg. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stammetje91 |
Geplaatst: 17 Jan 2009 14:51 Onderwerp:
| |

|
Het zijn bij mij vaak Horror games die de sfeer het beste kunnen neerzetten. Mijn favorieten zijn dan ook:
- Bioshock (Je waant je gewoon echt in een stad die gewoon sinds de jaren 50 gewoon verwaarloost is. Alleen al hoe je de stad binnen komt. AWESOME!)
- Silent Hill 4: The Room (Dit is de eerste horror game die ik ooit zelf gekocht heb. De demo vond ik zo sfeervol. Het benauwde gevoel van opgesloten zitten in je apartement, wel kunnen zien wat er buiten gebeurd, maar geen contact er mee kunnen maken was zo creepy dat het me altijd bij gebleven is. Daarna komt nog het feit dat je apartement op het eerste gezicht de enige veilige plek lijkt van het spel, maar dat je later in het spel daar ook geesten moet verdrijven.)
- Half-Life 2 (Van begin tot eind gewoon ubersfeervol en kloppend. Het verhaal blijft je meeslepen en je hebt echt het gevoel er zelf bij te zijn. Mijn favoriete PC-game ooit!) |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 17 Jan 2009 16:03 Onderwerp:
| |

|
Ik ga voor Mass Effect en de Half-Life-franchise. |
|
Terug naar boven |
|
|
AmazingShikoku |
Geplaatst: 17 Jan 2009 16:15 Onderwerp: Re: Meest sfeervolle game
| |

|
Taw0n schreef: | Danie-san schreef: | In dit topic wil ik weten wat de meest sfeervolle game is die je hebt gespeeld en waarom. Gameplay en Graphics even terzijde, het gaat puur om de sfeer en hoe die aanvoelde.
Hier mijn favorieten:
1. Bioshock: Onderwaterstad in dat jaren 50 stijltje en die muziek. ik werd er echt ingetrokken. Sublieme sfeer!
2. S.T.A.L.K.E.R.: Gaf mij echt het gevoel dat er daadwerkelijk een kernramp was geweest. Ook de geigerteller die je steeds hoorde overtuigde mij echt. Extra interessant was dat het gebied rond Tsjernobyl bijna 1 op 1 was nagemaakt.
3. Fallout 3: Post-Apocalypse wereld samen met die zwarte humor, echt uniek. |
Toen ik dit topic zag dacht ik direct aan BioShock, ik werd erin gezogen en niet meer losgelaten  |
Schoot mij ook direct te binnen  |
|
Terug naar boven |
|
|
Danie-san |
Geplaatst: 17 Jan 2009 19:08 Onderwerp:
| |

|
flipflop schreef: | 1. is voor mij toch echt BIOSHOCK, ik zal dat knipperende happy 1959 bord nooit vergeten.
2. is Silent Hill origins, voor mij de beste horrorgame ooit. origins wist me zelfs op de psp (echt!) bang te maken door de geweldige muziek met ongelofelijk enge omgevingen, monsters en een verhaal wat me bij m´n lurven greep op briljante wijze te combineren. erg knap dat zo´n klein apparaatje met een spelletje erin mij zo bang kan maken dat ik de game (sirieus) niet met het licht uit durfde te spelen.
3. Rockband 2. het klinkt vreemd, maar als je in perfecte harmonie met je vrienden aan het rocken bent, dan speel je geen rockster op een plastic instrument, dan ben je een rockster voor een volle zaal.
4. fallout 3, de jaren 50 muziek, het gevoel van nietigheid in die enorme wereld, dat is onovertroffen.
5. Resident evil 4. de claustrofobische manier van vechten (niet kunnen lopen terwijl je schiet) pakte geweldig uit. vooral in combinatie met het mistige bos in het begin, een boeiend verhaal en de goede afwerking, maakte RE 4 een van de beste games die ik ooit speelde. |
Good answer  |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 06 Feb 2009 16:38 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Beretta-1992 |
Geplaatst: 06 Feb 2009 18:05 Onderwerp:
| |

|
1.Mafia
2.Gta vice city
3.max payne |
|
Terug naar boven |
|
|
Bats |
Geplaatst: 06 Feb 2009 19:20 Onderwerp:
| |
|
Nou, ik heb vandaag en gisteren die Killzone 2 demo van top tot teen uitgekleed, en daar zit toch ook een fantastische sfeer in  |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 06 Feb 2009 19:57 Onderwerp:
| |

|
Star Wars Knights of The Old Republic zonder twijfel! |
|
Terug naar boven |
|
|
streetfighter |
Geplaatst: 08 Feb 2009 10:21 Onderwerp:
| |

|
1 GTA vice city
die goeie jaren 80 sfeer
2 The godfather
je waant je een echte maffioso
3 Driver paralel lines
ademt echt de jaren 70 sfeer uit |
|
Terug naar boven |
|
|
wackyprofessor |
Geplaatst: 11 Feb 2009 15:58 Onderwerp:
| |

|
1. Bioshock
2. Condmned
3. Max Payne
GTA: Vice City verdient ook een eervolle vermelding naar mijn mening.  |
|
Terug naar boven |
|
|
pizzarulez |
Geplaatst: 11 Feb 2009 22:50 Onderwerp:
| |

|
Kurosaki01 schreef: | Citaat: | Mario sunshine en galaxy (ja ik vond sunshine goed ) |
Ik, ook ik vind hem zelfs leuker als 64 en Galaxy. |
;-) Iedereen vindt het een slecht spel, maar ik heb hem keer op keer uitgespeeld, heerlijk dat eilandgevoel
Galaxy is ook geweldig qua uitstraling sfeer etc. |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 11 Feb 2009 23:13 Onderwerp:
| |

|
Sunshine is wel de moeilijkste van de drie(120 sterren, shine's). |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 11 Feb 2009 23:41 Onderwerp:
| |

|
Gezer schreef: | Kurosaki01 schreef: | Sunshine is wel de moeilijkste van de drie(120 sterren, shine's). |
Ik vond 3D marios niet zo moeilijk als de 2D versies, Galaxy was te gemakkelijk imo. |
Vind je de 2D mario`s wel moeilijk dan? |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 11 Feb 2009 23:42 Onderwerp:
| |

|
ninodude schreef: | Gezer schreef: | Kurosaki01 schreef: | Sunshine is wel de moeilijkste van de drie(120 sterren, shine's). |
Ik vond 3D marios niet zo moeilijk als de 2D versies, Galaxy was te gemakkelijk imo. |
Bros 1 en 3 waren gruwelijk.  |
|
Terug naar boven |
|
|
pizzarulez |
Geplaatst: 12 Feb 2009 00:42 Onderwerp:
| |

|
Kurosaki01 schreef: | ninodude schreef: | Gezer schreef: | Kurosaki01 schreef: | Sunshine is wel de moeilijkste van de drie(120 sterren, shine's). |
1 lost levels Daar moet je echt precies weten waar te springen, Deel 3 vond ik ook geweldig. Lekker die fluit pakken of helemaal tot aan het laatste level toe uitspelen ^^
Mario sunshine vond ik een degelijk makkelijke game. Ken alle blauwe muntjes uit m'n kop, speel hem zo op 120 sterren uit.
Galaxy was i.m.h.o erg makkelijk ja. Heerlijke game Zit perfect in mekaar. |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 12 Feb 2009 01:37 Onderwerp:
| |

|
pizzarulez schreef: | Kurosaki01 schreef: | ninodude schreef: | Gezer schreef: | Kurosaki01 schreef: | Sunshine is wel de moeilijkste van de drie(120 sterren, shine's). |
1 lost levels Daar moet je echt precies weten waar te springen, Deel 3 vond ik ook geweldig. Lekker die fluit pakken of helemaal tot aan het laatste level toe uitspelen ^^
Mario sunshine vond ik een degelijk makkelijke game. Ken alle blauwe muntjes uit m'n kop, speel hem zo op 120 sterren uit.
Galaxy was i.m.h.o erg makkelijk ja. Heerlijke game Zit perfect in mekaar. |
Mario Sunshine is echt vet, wij hadden hem dubbel totdat me broertje mijn spellen aan een turk uitleenden.
We hebben ook 2x harvest moon op de gamecube en 3x zelda tp 1 op de gamecube en 2x op de Wii.
p.s.
1 lost levels is eigenlijk de echt mario bros 2, http://www.youtube.com/watch?v=VdjYYFOGE3k&feature=channel_page |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 12 Feb 2009 17:33 Onderwerp:
| |

|
Gezer schreef: | Citaat: | Mario Sunshine is echt vet, wij hadden hem dubbel totdat me broertje mijn spellen aan een turk uitleenden. |
Wat bedoel je daarmee? |
Dat ik ze nooit meer terug heb gekregen, maar kon net zo goed een blanke zijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
dannyveno |
Geplaatst: 12 Feb 2009 19:50 Onderwerp:
| |

|
Fallout 3, je begint van die ranzigheid te houden |
|
Terug naar boven |
|
|
zuzek |
Geplaatst: 12 Feb 2009 20:01 Onderwerp:
| |

|
Klein punt van kritiek op vorige poster: Hoe kan je vinden dat KZ2 de meeste sfeer heeft? De game is nog niet volledig uit.
Mijn lijstje:
- Shenmue 1 & 2
- Woodruff & The Schnibble of Azimuth
- Condemned 1
- Grim Fandango
- Monkey Island serie
- Bioshock
- Way of the Samurai |
|
Terug naar boven |
|
|
koekiemonster |
Geplaatst: 12 Feb 2009 20:10 Onderwerp:
| |

|
Mijn top3:
1. windwaker, wat een sfeer en hoe enorm goed zit dit in elkaar. Zo vloeiend, zo sfeervol. Wat een memorabele game. De interactie met de karakters, de karakters zelf.. wow
2. Bioshock: al genoeg over gezegd, maar wat een spanning en wat een geweldige sfeer. Alsof je een gesticht ingaat, maar dan tientallen jaren geleden.
3. Fallout3: nieuw in de top3, maar ook hier is al genoeg over gezegd.
Missers, die de top3 net niet haalden:
- mario sunshine
- zelda: link's awakening DX
- mortal kombat1: pakte me direct.... nu waarschijnlijk niet meer, maar de stoere uitstraling en sfeer zal ik nimmer vergeten. En die commentator is gewoon geniaal. Fight, Finish Him.. Fatality!!! Iedereen kent deze kreten! |
|
Terug naar boven |
|
|
RoaringMdog |
Geplaatst: 12 Feb 2009 20:39 Onderwerp:
| |

|
1) mirrors edge (Heb gewoon echt het gevoel dat ik door die stad aan het rennen ben )
L4D ook een geweldige sfeer.
Prince of persia |
|
Terug naar boven |
|
|
Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 12 Feb 2009 23:20 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |