Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
Martijn Steinpatz |
Geplaatst: 28 Jan 2009 21:40 Onderwerp: Top 30 helden topic
| |

|
Oke, we hebben jullie gehoord in onze top 30 helden. Nu zijn jullie aan zet! Vertel ons maar wie er miste/te laag stond/etc en transformeer je grieven tot je eigen top 5. Wie zijn de beste/de mooiste volgens jou en vertel kort waarom in maximaal drie regels. Als we genoeg reacties hebben, maken we er een mooie alternatieve top 10 helden van. Jullie blij? Wij blij.
Even de regels:
- Karakter is een videogame karakter. Dus hij kwam EERST uit een game. Geen Goku, Luke Skywalker of John Maclane dus.
- Karakter moet speelbaar zijn.
- Maximaal drie karakter per developer (dus geen Dante, Megaman, Ryu, Strider, Ace Attorney en Viewtiful Joe in een top 5)
- En maximaal één per spel. (Dus geen, Aeris, Cloud Tifa, etc)
- en hij/zij moet ten eerste niet puur voor eigen - egoïstische - redenen vechten, naast cashola moet er ook iets meer zijn.
Begrepen? Ik zou zeggen: ga ervoor! En probeer zoveel mogelijk mensen mee te krijgen, want minstens dertig tot vijftig reacties kunnen we pas iets moois maken. Succes! |
|
Terug naar boven |
|
|
MaartenL |
Geplaatst: 28 Jan 2009 22:08 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
1. Jak (Jak & Daxter, Jak 2: Renegade, Jak III)
2. Snake (Metal Gear Solid)
3. Dante (Devil May Cry)
4. Cloud Strife (Final Fantasy VII)
5. Kaim Argonar (Lost Odyssey)
Jacky Estaçado normaal op 5 maar die is een stripkarakter alvorens in een game te komen.
*kuch* bah regels *kuch*
Laatst aangepast door MaartenL op 28 Jan 2009 22:29; in totaal 3 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
dark lars |
Geplaatst: 28 Jan 2009 22:08 Onderwerp:
| |

|
Mooi initiatief jongens! kudo's
1.Link
2.mario
3.donkey kong
4.Danté
5.Ryu
is inderdaad moeilijk zeg>.< beken ik ook maar gelijk dat ik nog nooit een mgs heb aangeraakt
nu ga ik even in een hoekje zitten
ondertussen ben ik wel weer uit mn hoek gekomen en even proberen of ik het straks ook kan beargumenteren
Laatst aangepast door dark lars op 30 Jan 2009 07:48; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
sonytje |
Geplaatst: 28 Jan 2009 22:14 Onderwerp:
| |

|
1. Solid Snake
2. Kratos
3. Dante
4. Cloud
5. Link |
|
Terug naar boven |
|
|
ace_quorthon |
Geplaatst: 28 Jan 2009 22:29 Onderwerp:
| |

|
Ik heb niet echt het idee dat ik genoeg games heb gespeeld om alle helden te kennen, doorgronden en dus een objectieve lijst zou kunnen maken. Ik ben ook nogal vergeetachtig, dus het zou zo maar kunnen zijn dat ik die ene coole held vergeten ben erin te stoppen terwijl ik hem zo gaaf vind. Hier in ieder geval mijn persoonlijke Lijst Der Helden:
1. Link - The Legend of Zelda
Hij is het Wit tegen het Zwart, de ridder tegen de draak. Vechten met een zwaard kom neer op skill, doorzettingsvermogen en kracht. Het is de meest nobele vorm van vechten. Deze stille knaap ademt heldendom!
2. Guybrush Threepwood - Monkey Island
Een echte held heeft helemaal geen wapens nodig om te vechten. Die lost het gewoon op met praten, valsspelen, (veelal mislukte) intimidatie, en een flinke dosis geluk. Als je enkel daarmee 's werelds grootste monster (3x!)verslaat ben je een groot held! (Guybrush Threepwood, Mighty Pirate!)
3. Raz - Psychonauts
Raz is nog maar een jongeling, maar is reeds begonnen met het verslaan van slechterikken. Onder erbarmelijke omstandigheden redt hij al zijn vrienden, en voorkomt hij de ondergang van de wereld. Zijn charme en warme uitstraling maken van hem niet alleen een goeierik, maar ook een heel prettige held om mee op pad te zijn!
4. Mario
Een held wordt je maar op 1 manier... Heel veel slechterikken platstampen! En daar lust deze maneer wel pap van. De verhaallijn mag dan steeds weer hetzelfde zijn, Mario zal altijd door blijven zetten en voor het goede blijven strijden.
5. George Stobbart - Broken Sword
Grote kans dat je het niet weet, maar de altijd goed geluimde Georgie heeft de wereld al meerdere malen behoed van de ondergang! En dan hebben we het niet over een epidemietje hier en daar, maar over werkelijke apocalypsen van machtige schaal. Dank aan de heer Stobbart! |
|
Terug naar boven |
|
|
Martijn Steinpatz |
Geplaatst: 28 Jan 2009 22:33 Onderwerp:
| |

|
Oh, en vergeet jullie uitleg niet, leve lezers. De leukste, mooiste, beste komt in het artikel - met referentie uiteraard! |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 28 Jan 2009 23:11 Onderwerp:
| |

|
1. Link
2. Mario
3. Sonic
4. Fox McCloud
5. Joanna Dark
Edit: Max 3 per dev natuurlijk. 
Laatst aangepast door No'tje op 29 Jan 2009 00:25; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 28 Jan 2009 23:35 Onderwerp:
| |

|
1. Donkey Kong
2. Kratos
3. Engineer squad - company of heroes
4. Master Chief
5. Hero of Oakvale - Fable |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 29 Jan 2009 00:06 Onderwerp:
| |

|
1. Mario
Mario mag dan wel een domme held zijn maar met deze held heb ik talloze avonturen(RPG, platform, racen, feesten, etc) beleefd sinds ik nog een jonge gamer was. Geen enkele andere held had ik zo veel plezier mee gehad als met Mario en hij heeft ware klassiekers gebracht in vele genres. Mario verslaat dan ook elke game character in elke genre. Niemand, maar dan ook niemand kan deze held verslaan. Hij is de Superman in gaming! Hij is de godfather in gaming! Hij is de Mickey Mouse in gaming! Mario heeft de status van god bereikt in gaming!
2. Sonic the Hedgehog
Goede tijden, slechte tijden
Een dag die als een nacht verschijnt
Liefde leidt je tot het eind
Nee, het leven spaart je niet
Soms geluk en soms verdriet
Toen de Dreamcast op de markt kwam ging Sonic van langzaam achteruit naar diep gezonken. Maar toch zo veel jaar later denken we nog steeds aan die blauwe egel. Verdient hij dat wel? Spyro, Alex Kid en Crash zijn ook alweer lang vergeten maar Sonic zal altijd diep in ons hart als een ware held bestaan. Zo veel plezier gebracht die egel en blijft tot de dag van vandaag nog populair ondanks die bagger games. Zelfs het meest gewilde personage in Brawl en een face off met Mario in de Olympische spelen. En hoe vaak lezen we wel niet in nieuws, previews en reviews dat Sonic vroeger zo gaaf was en maar hopen dat de volgende game hopelijk een topper word. Dat zegt nog wel wat vind je niet? Na al die jaren? En we blijven maar verder hopen over de echte terugkeer van deze held. Zelfs nog meer dan de terugkeer van Jezus.
3. Link
The hero of time. The wielder of the mastersword. The keeper of the triforce. Link is een waren held. Geweldige avonturen die ons elke keer weer verbazen met geweldige gameplay, muziek en graphics. Je hebt echt het gevoel dat je op avontuur bent, geweldig. Link is een held van top tot teen en zo lang Nintendo bestaat komt er altijd een geweldige Zelda game opkomst. Hey listen!
4. Snake
''I'm no hero''-MGS 4. Yeah right Snake. Je hebt ons al meerdere keren gered hoor. Van Metal Gears, terroristen, je slechte tweeling broer en het voorkomen van een biologische ramp. En hij is gewoon badass. What else? Ik heb zelfs 2 uur lang in de rij gestaan om een handtekening te scoren van zijn maker, Hideo Kojima.
5. Mega Man
Ik herken Mega Man nauwelijks meer door al die Battle Network crap. Maar toch heeft Mega Man vele toppers gebracht met namen de 8-bit games. Geweldige platform games met goddelijke 8-bit deuntjes. En de games zijn echt een uitdaging. Maar sinds kort heeft Mega Man voor mij een come back gedaan met Mega Man 9. Die game is zo trouw aan de serie en moet ik helemaal weer denken hoe geweldig Mega Man wel eigenlijk niet is. Dus Capcom, breng ons meer Mega Man terug, The Blue Bomber. Mega Man 10 please.
Laatst aangepast door Lawliet op 29 Jan 2009 15:57; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Orian |
Geplaatst: 29 Jan 2009 07:25 Onderwerp:
| |

|
1. William "B.J." Blazkowicz (Wolfenstein 3D):
Blazkowicz is de eerste vanuit wiens ogen je het gespuis der aarde naar het hiernamaals kon schieten, en hoewel er maar weinig tekst uit zijn mond kwam, bleek aan het eind van Wolfenstein toch wel dat hij DE held was van de wereld. verder is het niemand meer gelukt om zowel Hitler, Goring een nog meer van die types om te leggen.
2. Duke Nukem (Duke nukem):
Hoewel hij tegenwoordig steeds minder bekend is, eerder berucht vanwege het constant uitgestelde DN Forever, was hij vroeger geweldig. Een beetje de Schwarzenegger onder de game helden, alleen dan zonder het accent. Grote kaak, strijdend voor het goede, en ondertussen wat leuke dames oppikkend. Als dat geen held is.
3. Link (The legend of Zelda):
Hoewel hij geen erg uitgesproken persoonlijkheid heeft, toch een van de personages die het meest de wereld (in zijn geval meestal Hyrule) redt. Vandaar deze derde plaats.
4. Prins (Prince of Persia):
Hoewel hij de laatste jaren steeds andere doelen heeft, en niet altijd even goede games (in mijn ogen) begon hij met een klassieker, en ook met het klassieke verhaal. En wat gaat er nou boven een man die zijn leven waagt voor de liefde van zijn leven?
5. Drake (Uncharted Drake's Fortune):
Hoewel zijn avontuur zeer egoitisch begint (zelfs illegaal vissen naar kisten in de zee), slaat Drake zo ongeveer halverwege om zodra hij merkt dat hij een wapen gelijk (of zelfs erger dan) de atoombom heeft ontdekt. Hij rekent uiteraard af met de bad-guys en red zo de wereld.
Hierbij mijn top 5  |
|
Terug naar boven |
|
|
E-man |
Geplaatst: 29 Jan 2009 14:22 Onderwerp:
| |
|
1. Link
2. Max Payne
3. Mario
4. Conker (Die eekhoorn, of is dat geen held)
5. Prince of Persia |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 29 Jan 2009 15:27 Onderwerp:
| |

|
1.Link
2.Mario
3.Samus
4.Vaan
5.Tidus |
|
Terug naar boven |
|
|
pizzarulez |
Geplaatst: 29 Jan 2009 16:39 Onderwerp:
| |

|
1. Link .
2. Mario.
3. Samus.
4. Sora
5. Master Chief
Laatst aangepast door pizzarulez op 31 Jan 2009 11:36; in totaal 2 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 29 Jan 2009 16:47 Onderwerp:
| |

|
pizzarulez schreef: | 1. Link .
2. Mario.
3. Samus.
4. Donkey Kong.
5. Kirby |
Die laatste 2 mogen niet aangezien je er maar 3 van Nintendo mag. |
|
Terug naar boven |
|
|
Orian |
Geplaatst: 29 Jan 2009 16:56 Onderwerp:
| |

|
Even een vraagje:
worden hiervan nou degenen gekozen die de meeste "stemmen" krijgen? Of op een andere manier? |
|
Terug naar boven |
|
|
Martijn Steinpatz |
Geplaatst: 29 Jan 2009 17:22 Onderwerp:
| |

|
Ik zit te denken aan een punten systeem. Nummer 1 krijgt vijf, nummer twee vier, etc. De tien hoogste scores komen dan in de top tien terecht. Lijkt mij het eerlijkst. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 29 Jan 2009 17:55 Onderwerp:
| |

|
1.Darth Revan
2.Link
3.Mario
4.Kratos
5.Cecil |
|
Terug naar boven |
|
|
Kurosaki01 |
Geplaatst: 29 Jan 2009 18:56 Onderwerp:
| |

|
Dan doet Link het al niet slecht.  |
|
Terug naar boven |
|
|
da bom |
Geplaatst: 29 Jan 2009 19:01 Onderwerp:
| |

|
1link
2mario
3master chief
4solid snake
5 samus |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 29 Jan 2009 21:40 Onderwerp:
| |

|
Zie ik daar een lichte rancune naar Martijn en de redactie voor het buiten de top 20 stellen van Link
Vergeten jullie niet te beargumenteren trouwens?  |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 29 Jan 2009 21:54 Onderwerp:
| |

|
Joris schreef: | Zie ik daar een lichte rancune naar Martijn en de redactie voor het buiten de top 20 stellen van Link
moet dat echt? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joris |
Geplaatst: 29 Jan 2009 22:14 Onderwerp:
| |

|
cecilffiv schreef: | Joris schreef: | Zie ik daar een lichte rancune naar Martijn en de redactie voor het buiten de top 20 stellen van Link
moet dat echt? |
Nee niet verplicht, maar we stellen het wel erg op prijs. |
|
Terug naar boven |
|
|
ace_quorthon |
Geplaatst: 29 Jan 2009 22:52 Onderwerp:
| |

|
"Het enige wat eigenlijk ontbreekt is een beetje meer persoonlijkheid. We horen hem nauwelijks wat zeggen – afgezien van ‘Yaah’ als hij een vijand door midden splijt – en veel gezichtsuitdrukkingen heeft Link ook niet. "
Aldus de kritiek op Link in de Top30.
Een held moet de wereld redden, niet erover praten Wat dat betreft is de kritiek niet helemaal zuiver voor deze stelling. "A little less conversation, a little more action please!" misstaat een held helemaal niet. Ik zeg niet dat hij perse op nummer 1 moet staan, maar wat mij betreft stevent hij toch zeker wel de top5 binnen. |
|
Terug naar boven |
|
|
BeWario |
Geplaatst: 30 Jan 2009 07:10 Onderwerp:
| |

|
1. Link
2. Samus Aran
3. Luneth
4. Yuri & Chelinka