Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Seiniyta BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 15:30    Onderwerp: Spore: Galactic Adventures Reageren met citaat

Wat is het?: De uitbreiding van het beruchte Spore waar je eindelijk zelf planeten kan maken en missies!

Spore: galactic adventures in één woord: Eindelijk!
Wat weten we?:
Bevat:

Planet Editor
Equipment editor (wapen etc)
Adventure Editor
32 nieuwe outfit onderdelen (wapens! ).
Verbeterde textures van gebouwen ingame.
Release date: 17 maart
29 dollar

Maxis heeft geluisterd naar de fans, althans zo lijkt het toch. M'n klaagde vooral dat het spel zeer snel eentoning en saai werd. Wat in mijn ogen wel klopt. Met deze uitbreiding geeft Maxis ons de kans om zelf gameplay te maken. Waar LittleBigPlanet (nog) beperkt is tot 2D gameplay brengt spore met deze uitbreiding in 3D. Ik heb zo het gevoel dat de strijd in de user created content games begonnen is en voor ons gamers héél interessant gaat worden.

Persoonlijke mening!:

Velen noemen dit misschien uitmelkerij maar als dat zo is dan is het waanzinnig goede melk die ik met plezier binnengulp. Jetpacks? Rocketlaunchers? Jump pads? Planeet editor, eigen verhalen maken. Oh..my... ik moet een diepvries vinden tot 17 maart...

Adventure Editor walkthrough:
http://spaceoddityblog.planets.gamespy.com/?p=1062
Screenshots

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JasperCLA BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 15:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat ze beter aan Spore 2 moeten beginnen. Zoveel extra gameplay zal je er ook niet uit kunnen halen.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 15:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

JasperCLA schreef:
Ik denk dat ze beter aan Spore 2 moeten beginnen. Zoveel extra gameplay zal je er ook niet uit kunnen halen.

In tegendeel zou ik zeggen, het space phase gedeelte is in zijn overall vrij saai: specerijen handelen, planeten koloniseren/terraformen en random attacks zijn het enige wat je om handen hebt. Dat je nu ook wat kan beleven als je uit je UFO stapt spreekt me erg aan. Deels ook omdat je wat wapens aan je wezen kan toevoegen (en een jetpack ).

Met deze uitbreiding zouden planeten zelf tenminste wat interessanter worden waardoor het nut van exploratie beter tot zijn recht komt. En laat ons eerlijk zijn, in welk spel heb je al zoveel planeten gezien als Spore? Spore vind ik sowieso al vrij goed en ik heb hem dan ook vrij veel gespeeld. Ik ga me dan ook zeker deze uitbreiding halen.
Terug naar boven
CengizMan BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 16:05    Onderwerp: Reageren met citaat

MaartenL schreef:
JasperCLA schreef:

In tegendeel zou ik zeggen, het space phase gedeelte is in zijn overall vrij saai: specerijen handelen, planeten koloniseren/terraformen en random attacks zijn het enige wat je om handen hebt. Dat je nu ook wat kan beleven als je uit je UFO stapt spreekt me erg aan. Deels ook omdat je wat wapens aan je wezen kan toevoegen (en een jetpack ).

Met deze uitbreiding zouden planeten zelf tenminste wat interessanter worden waardoor het nut van exploratie beter tot zijn recht komt. En laat ons eerlijk zijn, in welk spel heb je al zoveel planeten gezien als Spore? Spore vind ik sowieso al vrij goed en ik heb hem dan ook vrij veel gespeeld. Ik ga me dan ook zeker deze uitbreiding halen.

En daarom vind ik het weer een uitgemolken product. Deze functies hadden ze er al vanaf het begin in moeten stoppen. Hoe lang zijn ze met Spore bezig geweest? Konden ze deze functies er niet meteen instoppen? Waarschijnlijk betaal je er weer de volle prijs voor. Ik heb er zo mijn twijfels bij. Natuurlijk zijn de extra functies erg leuk.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 16:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Inderdaad, als je een auto koopt, verwacht ik al dat er deuren aan staan, zetels in zitten, er een dak opzit en verdere opties kan je zelf kiezen.

GTA IV was af. Daar kan je extra gameplay voor kopen wat een heel ander verhaal met zich meebrengt. Bij spore voegen ze gewoon functies toe wat ze eigenlijk als patch moeten verkopen. Weer een CD rom verspillen door er 4 MB op te zetten?
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 16:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

Zo simpel is een ontwikkelingsperiode ook weer niet

Aangezien ze pas aan de expansions zijn kunnen beginnen toen ze Spore afhadden denk ik dat ze hun tijd hard nodig hebben gehad voor de basis te leggen. Spore is nu ook niet het gemiddelde spel wat je zou verwachten, alles lijkt misschien simpel maar de game is technologisch en functioneel gezien een wonder.

Ik was al zo verbaasd dat ze de creature editor zo knap in elkaar hebben gestoken.

Trouwens, een expansion zul je nooit aan de volle prijs zien liggen, anders raad ik je bij deze aan om een andere winkel te zoeken
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 16:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

JasperCLA schreef:
Inderdaad, als je een auto koopt, verwacht ik al dat er deuren aan staan, zetels in zitten, er een dak opzit en verdere opties kan je zelf kiezen.

GTA IV was af. Daar kan je extra gameplay voor kopen wat een heel ander verhaal met zich meebrengt. Bij spore voegen ze gewoon functies toe wat ze eigenlijk als patch moeten verkopen. Weer een CD rom verspillen door er 4 MB op te zetten?

Heb je wel enig idee wat de expansion uberhaupt doet?

We spreken hier niet van een nieuwe on/off functie en 10 nieuwe onderdelen hoor.

BTW, al eens een autofactuur gezien om te kijken wat ze je daar aanrekenen als opties? Spore heeft zijn wielen, dak en deuren en binnenkort krijgt hij zijn airconditioning en zijn ingebouwde MP3 speler met een stel subwoofers.
Terug naar boven
Seiniyta BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 16:27    Onderwerp: Reageren met citaat

JasperCLA schreef:

Slechte vergelijking, het zou een betere vergelijking zijn als je een 'kale' auto hebt die wettelijk in orde is en mag rijden. Je hebt alles wat je nodig hebt om op de weg te gaan, maar dat is ook alles. Geen radio, geen comfortabele stoelen.

Je klaagt bij de autogarage en voor een (relatief) redelijk bedrag kan je comfortabele stoelen, radio erbij kopen.

Maxis heeft gemerkt dat men meer gameplay wilde en heeft zelf het originele idee van de eerste expansion aan de kant geschoven (een laag van fictie over het spel. Geen idee wat dat zou inhouden) en begonnen met het maken van deze expansion. Die er heel goed uitziet.

Dat terzijds, ik hoop dat de planet editor ook loszit van de adventure editor als ik dat wil zodat ik wat meer variatie kan creëren in de planeten.
(in het ergste geval creëer ik gewoon een missie zonder einde).
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 16:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Planet Editor
Adventure Editor

Zou ik gewoon als patch uitbrengen maar goed ik ben ook blij dat het komt, maar 70 euro voor een ding met wielen en chassis vind ik wel veel. Geef toe, spore is toch echt kaal.
Terug naar boven
Seiniyta BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 16:35    Onderwerp: Reageren met citaat

JasperCLA schreef:
Planet Editor
Adventure Editor

Zou ik gewoon als patch uitbrengen maar goed ik ben ook blij dat het komt, maar 70 euro voor een ding met wielen en chassis vind ik wel veel. Geef toe, spore is toch echt kaal.

Ik geloof dat jij geen idee heb hoe goed de nieuwe editors zijn. Dan zou je ook kunnen zeggen dat je LittleBigPlanet ook als patch moet.

en 70 euro? LOL, waar heb je die gekocht? 42 euro Galatic editon bij Game Mania :p
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 16:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb niets gekocht, maar goed ook. Maar ik heb wel de launchprijs gezien. Ik had veel meer verwacht van Spore en ik heb hem uiteindelijk 2 keer gespeeld tot aan de space fase. Nooit uitgespeeld want het is gewoon ongeloofelijk saai uitgewerkt.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 16:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

JasperCLA schreef:
Ik heb niets gekocht, maar goed ook. Maar ik heb wel de launchprijs gezien. Ik had veel meer verwacht van Spore en ik heb hem uiteindelijk 2 keer gespeeld tot aan de space fase. Nooit uitgespeeld want het is gewoon ongeloofelijk saai uitgewerkt.

Space fase is wel interessant als je de leuke tools unlocked hebt, wat wel best lang duurt.

Ik zou Spore overigens niet echt kaal noemen, enkel de space fase heeft wat weinig leuke dingen die in de overige fasen wel goed opgevuld werden. Daarmee de expansion pack. Logisch toch?

Trouwens, je hebt de game overduidelijk gedownload. Wat geeft jou dan recht tot klagen als er een expansion komt die je eveneens zal downloaden? Ga je nu klagen omdat je meer moet stelen dan 1 DVD?
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 17:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb niets misgedaan in mijn ogen. Het enige wat je demo kon noemen had eigenlijk niet echt zoveel met het spel te maken. Die editor is leuk, maar daar ga ik me echt niet heel de tijd mee kunnen amuseren. Het is een recht dat de klant ten minste het product kan proberen? En nee ik heb het niet meer op mijn pc staan dus ik noem mezelf geen dief.
Terug naar boven
Seiniyta BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 18:06    Onderwerp: Reageren met citaat

JasperCLA schreef:
Ik heb niets misgedaan in mijn ogen. Het enige wat je demo kon noemen had eigenlijk niet echt zoveel met het spel te maken. Die editor is leuk, maar daar ga ik me echt niet heel de tijd mee kunnen amuseren. Het is een recht dat de klant ten minste het product kan proberen? En nee ik heb het niet meer op mijn pc staan dus ik noem mezelf geen dief.

Je gaat een film toch ook niet downloaden omdat er niet genoeg te zien was in de trailer?
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 18:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Film in cinema-> 6 euro
Spore-> 50 euro

Slechte vergelijking
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 20:46    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

JasperCLA schreef:
Film in cinema-> 6 euro
Spore-> 50 euro

Slechte vergelijking

Spore = 20+ uur bezigheid, mits de game je daadwerkelijk interesseert.
Film = max. 2 uur plezier, mits de film je daadwerlijk intereseert.

Natuurlijk een slechte vergelijking, maar niet van onze kant uit.

Desondanks het aantal uren dat je aan een game besteed, is het nog steeds geen excuus om maar over te gaan tot downloaden.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 21:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb de game geprobeert, want ik was van plan om het te kopen. Maar iets totaal nieuw moet je toch eerst eens geprobeert hebben? Heb hem intussen al verwijdert dus ik zie niet in wat ik heb misgedaan.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 21:29    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

JasperCLA schreef:
Ik heb de game geprobeert, want ik was van plan om het te kopen. Maar iets totaal nieuw moet je toch eerst eens geprobeert hebben? Heb hem intussen al verwijdert dus ik zie niet in wat ik heb misgedaan.

Ik heb geen persoonlijk probleem tegen jou ofzo, het probleem is er echter dat vele mensen zo denken waarop je vele downloaders krijgt en de ontwikkelaar veel inkomsten misloopt. Hierdoor denkt hij op zijn beurt dat originaliteit niet beloond wordt en de kans op exp packs/vervolgen kleiner word.

Geloof me, ook ik werd Spore wat beu in de space fase maar dankzij het grote succes (ook financieel) luistert de ontwikkelaar naar de fans en brengt hij een expansion op de markt die het grootste probleem van de game aanspreekt: de eentonigheid van de space fase. Je zegt zelf dat je stopte bij die fase? Is het dan niet goed dat Maxis de zwakkere punten van de game probeert op te krikken dankzij het succes van het spel?
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 21:32    Onderwerp: Reageren met citaat

En waarom moet een patch 30 euro kosten? Voor de rest respect voor de onwikkelaars maar ik vind niet dat je voor je eigen gebreken geld moet gaan vragen.
Terug naar boven
MaartenL BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 21:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur

JasperCLA schreef:
En waarom moet een patch 30 euro kosten? Voor de rest respect voor de onwikkelaars maar ik vind niet dat je voor je eigen gebreken geld moet gaan vragen.

Omdat er veel meer content is dan een patch ooit zal hebben (tenzij je WoW speelt en 11€ / maand betaalt). Het is niet alsof bedrijven miljoenen binnen trekken zonder maar een cent uit te geven. Vaak komen zelfs de grootste kaskrakers in de gamewereld maar net boven hun break-even point (verlies = winst). Maar iedereen gaat wel downloaden en zeiken over de gebreken. Wist je dat gamedevelopers hun 20-30 werknemers meer als 40-45 uur per week aan het werk moeten hebben om maar een matige game in de winkelrekken te krijgen?

Trouwens, als er een map pack is van Gears of War betalen mensen daar toch ook voor? Of een Expansion van FEAR? Costumes voor LittleBigPlanet? Voertuigen voor PGR3? Waarom kunnen die 6-tal levels of voertuigen/characters niet even in patch? Omdat het ook niet gratis is voor een ontwikkelaar om die mensen zelfs tot ver na de release van een game aan het werk moeten zetten...
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 28 Jan 2009 21:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Denk jij dan dat ik iemand ben die nooit eens wat DLC ofzo gaat halen? Goede games koop ik altijd wel en degene die ik niet ken wil ik eens proberen. Met NFS Undercover ben ik ook blij dat ik hem niet meteen gehaald heb. Gameindustrie is hard, maar halve games op de markt brengen is nog altijd in mijn ogen verkeerd. Zo'n technisch wonder was het nu ook weer niet Maar ik begrijp wel wat je bedoelt
Terug naar boven
Seiniyta BerichtGeplaatst: 06 Feb 2009 22:41    Onderwerp: Reageren met citaat

JasperCLA schreef:
Denk jij dan dat ik iemand ben die nooit eens wat DLC ofzo gaat halen? Goede games koop ik altijd wel en degene die ik niet ken wil ik eens proberen. Met NFS Undercover ben ik ook blij dat ik hem niet meteen gehaald heb. Gameindustrie is hard, maar halve games op de markt brengen is nog altijd in mijn ogen verkeerd. Zo'n technisch wonder was het nu ook weer niet Maar ik begrijp wel wat je bedoelt

Technich gezien is het zeker een wonder te noemen. Ultra ingewikkelde technieken worden gebruikt onderandere in de spore cards. Hele missies worden in .png's gedumpt wanneer de expansion uit is. De engine leest de data af van de afbeelding, data die wij niet kunnen zien maar die er wel is door hoe het opgebouwd is.

Al eens bij stilgestaan hoe dat spore een volledig wezen renderd op basis van een plaatje waarbij de achterkant er niet opstaat (maar de delen, als je ze in het spel steekt wel aanwezig zijn!)
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 06 Feb 2009 23:02    Onderwerp: Reageren met citaat

MaartenL schreef:
JasperCLA schreef:

Omdat er veel meer content is dan een patch ooit zal hebben (tenzij je WoW speelt en 11€ / maand betaalt). Het is niet alsof bedrijven miljoenen binnen trekken zonder maar een cent uit te geven. Vaak komen zelfs de grootste kaskrakers in de gamewereld maar net boven hun break-even point (verlies = winst). Maar iedereen gaat wel downloaden en zeiken over de gebreken. Wist je dat gamedevelopers hun 20-30 werknemers meer als 40-45 uur per week aan het werk moeten hebben om maar een matige game in de winkelrekken te krijgen?

Trouwens, als er een map pack is van Gears of War betalen mensen daar toch ook voor? Of een Expansion van FEAR? Costumes voor LittleBigPlanet? Voertuigen voor PGR3? Waarom kunnen die 6-tal levels of voertuigen/characters niet even in patch? Omdat het ook niet gratis is voor een ontwikkelaar om die mensen zelfs tot ver na de release van een game aan het werk moeten zetten...

Je hebt volkomen gelijk.Al bewijzen 2 bedrijven het tegendeel: Valve en Blizzard.2 bedrijven die weten dat patches en DLC gratis horen te zijn!
Terug naar boven
Seiniyta BerichtGeplaatst: 06 Feb 2009 23:08    Onderwerp: Reageren met citaat

cecilffiv schreef:
MaartenL schreef:
JasperCLA schreef:

Je hebt volkomen gelijk.Al bewijzen 2 bedrijven het tegendeel: Valve en Blizzard.2 bedrijven die weten dat patches en DLC gratis horen te zijn!

Patches horen gratis te zijn, DLC, afhankelijk wat het biedt. In het geval van Blizzard is dat normaal aangezien het om een abbonement-service gaat. (eigenlijk betaal je er voor).

In het geval van Valve weet ik niet. Klantenbinding wellicht.
Terug naar boven
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 06 Feb 2009 23:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Seiniyta schreef:
cecilffiv schreef:
MaartenL schreef:
JasperCLA schreef:

Patches horen gratis te zijn, DLC, afhankelijk wat het biedt. In het geval van Blizzard is dat normaal aangezien het om een abbonement-service gaat. (eigenlijk betaal je er voor).

In het geval van Valve weet ik niet. Klantenbinding wellicht.

Hoelang ondersteunt Blizzard de eerste Starcraft al?
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

Ga naar: