Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
Simon |
Geplaatst: 17 Jan 2009 15:35 Onderwerp: Help!
| |

|
Ok, ik heb jullie hulp nodig voor school. Wat school, in het weekend? Achja.. je hoeft alleen even een ideetje te verzinnen..
Het is alsvolgt: op school heb ik een project, waarbij we uitvindingen moeten verzinnen, die goed zijn voor het milieu en die energiebesparend óf energieopwekkend zijn. Of allebei, als dat kan.
Aangezien ik niet echt veel fantasie heb, heb ik jullie hulp nodig. Je mag de gekste dingen verzinnen, het wordt toch niet uitgewerkt, maar het is beter áls het uitgewerkt kan worden.
Een voorbeeld, van iemand uit mijn klas, die ik erg goed vond was: onder de toetsen van een laptop moeten gevoelige pads geplaatst worden, en er wordt dan energie opgewekt wanneer jij typt. Oftewel, door te typen houd je je accu vol!
Zulk soort ideeën moeten het zijn.. Het zou geweldig zijn als jullie iets origineels kunnen verzinnen, en ik zou het zeer waarderen.
Hartstikke bedankt!
Ohja, het liefst ideeën van kleine schaal, zoals per huishouden, tot grote ideeën op mondiale schaal. Het maakt niet uit. Hoewel ik op mondiale schaal beter vind, aangezien dat waarschijnlijk veel effectiever is. Maar verzin maar wat! |
|
Terug naar boven |
|
|
Bats |
Geplaatst: 17 Jan 2009 15:51 Onderwerp:
| |
|
Fiets-TV! :
Als je TV wilt kijken zul je op een fiets moeten stappen, en je eigen Stroom genereren om TV te kunnen kijken. Zo verbrand je vet, en kijk je TV!
 |
|
Terug naar boven |
|
|
Simon |
Geplaatst: 17 Jan 2009 15:51 Onderwerp:
| |

|
Gezer schreef: | Ik denk niet dat energie opgewekt door typen voldoende zal zijn. Soit mijn idee: een doorzichtig stickerlaag voor een venster/glas waaruit je zonne-energie kan halen, perfect voor wolkenkrabbers en dergelijke |
Nee, dat denk ik ook niet, maar het gaat om het idee
Hmm ja, leuk idee. Het is ook de bedoeling dat ik de ideeën een beetje goed uit werk, maar bij jouw idee weet ik niet precies wat je dan doet als je op een gegeven moment een sticker hebt met zonne-energie. Of beter gezegd, hoe je die eruit krijgt. Het is opzich niet nodig dat ik dit erbij vermeld, maar details zijn natuurlijk altijd welkom.
Maar in ieder geval: hartstikke bedankt voor het eerste idee!
Haha, de ideeën stromen binnen o.O
Het beste lijkt mij om energie te winnen, of te besparen op een milieu vriendelijke wijze door gewoon dingen te doen die je ook in je dagelijkse leven doet. Fietsen doe je natuurlijk in je dagelijkse leven (ik althans), maar als je nou thuis komt en even lekker wilt chillen achter de TV chillen, en er dan achterkomt dat je eerst nog stroom moet opwekken. Nah ;P
Toch bedankt, hehe. |
|
Terug naar boven |
|
|
The Big N |
Geplaatst: 17 Jan 2009 16:15 Onderwerp:
| |

|
afzuigkap op stoom, die dingen zuigen toch allemaal rook en dampen op. Kunnen ze het meteen verbruiken right |
|
Terug naar boven |
|
|
Simon |
Geplaatst: 17 Jan 2009 16:27 Onderwerp:
| |

|
The Big N schreef: | afzuigkap op stoom, die dingen zuigen toch allemaal rook en dampen op. Kunnen ze het meteen verbruiken right |
Hoe bedoel je precies op stoom? Ooh, ik snap het... Hmm, oké, leuk idee. Zal ff proberen het uit te werken.
Ik had bedacht dat ze dan een kubus bovenop de schoorstenen zouden plaatsen van fabrieken, waar al het rook in gaat. Door dat rook langs buizen te laten lopen met koud water kan het condenseren, oftewel, dan wordt het een vloeistof. Enige probleem hierbij is dat ik moet weten wat de eigenschappen zijn van rook uit fabrieken. Er moet tenminste waterstof in zitten om het te kunnen condenseren.. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lawliet |
Geplaatst: 17 Jan 2009 21:39 Onderwerp:
| |

|
Batterijen opladen door te fietsen! Er zit een tweede dynamo op je fiets waar je oplaadbare batterijen in kan. Of een dynamo voor je fiets die je telefoon of MP3 speler kan opladen. |
|
Terug naar boven |
|
|
The Big N |
Geplaatst: 18 Jan 2009 02:15 Onderwerp:
| |

|
Lawliet schreef: | Batterijen opladen door te fietsen! Er zit een tweede dynamo op je fiets waar je oplaadbare batterijen in kan. Of een dynamo voor je fiets die je telefoon of MP3 speler kan opladen. |
shit die had ik ook net besacht:P |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 18 Jan 2009 12:51 Onderwerp:
| |

|
Lawliet schreef: | Batterijen opladen door te fietsen! Er zit een tweede dynamo op je fiets waar je oplaadbare batterijen in kan. Of een dynamo voor je fiets die je telefoon of MP3 speler kan opladen. |
dan moet het wel 100% waterdicht zijn. neem aan dat je je mp3 niet op je fiets gaat hangen.. en het kabeltje moet goed weg gewerkt zijn.. die mag niet ergens aan blijven haken |
|
Terug naar boven |
|
|
Taw0n |
Geplaatst: 18 Jan 2009 12:53 Onderwerp:
| |

|
Bats schreef: | Fiets-TV! :
Als je TV wilt kijken zul je op een fiets moeten stappen, en je eigen Stroom genereren om TV te kunnen kijken. Zo verbrand je vet, en kijk je TV!
 |
Dan zou je niet op het verkeer kunnen letten
Zit je te lachen om Comedy Central, word je keihard geschept door een vrachtwagen xD |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 18 Jan 2009 13:32 Onderwerp:
| |

|
Taw0n schreef: | Bats schreef: | Fiets-TV! :
 |
Dan zou je niet op het verkeer kunnen letten
Zit je te lachen om Comedy Central, word je keihard geschept door een vrachtwagen xD |
Tada :
 |
|
Terug naar boven |
|
|
Simon |
Geplaatst: 18 Jan 2009 13:37 Onderwerp:
| |

|
Eh ja o.O
Wij hebben zo'n ding in huis staan.. Maar als ik ga fietsen, doe ik dat sowieso liever buiten.. En TV kijken = toch chillen?
Moet je je eerst in het zweet werken voordat je kan chillen  |
|
Terug naar boven |
|
|
Token |
Geplaatst: 18 Jan 2009 15:02 Onderwerp:
| |

|
nee dat doe je dan tijdens het tv kijken als ik het goed heb begrepen  |
|
Terug naar boven |
|
|
Simon |
Geplaatst: 18 Jan 2009 15:53 Onderwerp:
| |

|
Lol nog beter, maar nee..
Ik hoop echt op super originele ideeën, aangezien die het best scoren. En onthoud, ze hoeven niet uitvoerbaar te zijn, als het maar niet té overdreven wordt.
Zo had een vriend bedacht: laten we een grote stok door de aarde heen steken, ergens in de ruimte daar een dynamo aan vast maken en door het roteren van de aarde draait de dynamo ook! Lekker veel energie!
Eh, right. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 18 Jan 2009 16:55 Onderwerp:
| |

|
Lampen! Ze geven meer warme dan licht.. zo'n 10% licht, en 90% warmte dacht ik.. Als je nou een manier had om die warmte op te vangen en kan herbruiken voor het opwarmen van de gloeidraad in de lamp zodat die weer gaat gloeien en dus weer licht geeft? |
|
Terug naar boven |
|
|
Simon |
Geplaatst: 18 Jan 2009 17:03 Onderwerp:
| |

|
Nickdhnick schreef: | Lampen! Ze geven meer warme dan licht.. zo'n 10% licht, en 90% warmte dacht ik.. Als je nou een manier had om die warmte op te vangen en kan herbruiken voor het opwarmen van de gloeidraad in de lamp zodat die weer gaat gloeien en dus weer licht geeft? |
Moet dat dan van toepassing zijn op een gloeilamp? Want spaarlampen gebruiken toch geen gloeidraad.
Hoe werkt een gloeilamp?
Gloeilampen zijn gevuld met een inert gas (argon). De werking van de gloeilamp zit in de gloeidraad binnenin. Deze draad is gemaakt van het metaal wolfraam. Elektrische stroom wordt door het wolfraamdraadje gestuurd dat begint te gloeien en licht uitstraalt. De meeste van deze lampen werken op lagere spanning en daarom hebben ze een transformator nodig om ze toch te kunnen aansluiten op het gewone elektriciteitsnet.
Een gloeilamp is goedkoop, maar gaat minder lang mee en verbruikt veel meer energie dan andere lampen. Bovendien wordt bij een gloeilamp maar een kleine zes procent van de verbruikte energie omgezet in zichtbaar licht. De rest gaat naar onzichtbare infrarode straling en warmte. Daarom is een gewone gloeilamp zo energie- en milieuonvriendelijk. Even copy-paste van een willekeurige site.. Je zat in de buurt.
Maar ik denk dat als je dat wilt dat je dan nog iets om de lamp heen moet maken, die dan misschien wel het licht tegenhoudt. Of dat de lamp te groot wordt.. Ohja, en we moeten dan lampen gebruiken die op warmte werken, maar dat moet wel kunnen, denk ik D:
Anyways, ik heb zelf gezegd: En onthoud, ze hoeven niet uitvoerbaar te zijn, dus iig bedankt voor je idee  |
|
Terug naar boven |
|
|
FloriX |
Geplaatst: 18 Jan 2009 23:09 Onderwerp:
| |

|
een automatische kontreiniger, dat scheelt een hoop bomen en inspanning XD |
|
Terug naar boven |
|
|
BeWario |
Geplaatst: 19 Jan 2009 07:13 Onderwerp:
| |

|
Zoek een manier om hydrino's te maken! Als dat lukt, mag je gelijk alle natuurkundewetten gaan herschrijven! Als een hydrino namelijk terruggaat naar zijn oorspronkelijke toestand, geeft hij energie af: tadaa! energie voor de wereld!
PS: een hydrino is precies het omgekeerde van een waterstofatoom in aangeslagen toestand (het elektron is een baan naar buiten gegaan door toevoeging van energie). volgens de fysica-wetten kan dit niet, maar er zijn een aantal mensen die beweren dat het wel kan. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 19 Jan 2009 10:44 Onderwerp:
| |

|
Quote uit het tijdschrift 'Natuur, Wetenschappen & Techniek' Jaargang 74 december 2006, pagina 8
"Volgens een - op z'n zachtst gezegd - omstreden theorie van de amerikaan Randall Mills werkt Strontium als katalysator, zodat de waterstofatomen, onder afgifte van energie, vervallen tot exotische mini-atomen, de hydrino's. Volgends de geldende kwantummechanica is dit volstrekt onmogelijk."
zover ik verder het artikel nog weet, ontstaat hierbij ook iets van zwart licht ofzo.. maar het is een idee |
|
Terug naar boven |
|
|
Simon |
Geplaatst: 19 Jan 2009 14:32 Onderwerp:
| |

|
Heb dit onderwerp pas net met schijkunde, dus veel weet ik er niet vanaf.
Maar zoals BeWario zegt, een hydrino terug krijgen naar zijn originele vorm, moet lukken van wat ik gehoord heb.
Volgens mijn schijkunde leraar is het mogelijk om zelf elektronen te scheiden, dus moet misschien mogelijk zijn door het elektron weer terug te krijgen.
Er waren bijv. mensen die van, volgens mij lood goud probeerden te krijgen, aangezien de elektronen enzo niet veel van elkaar verschilden. Het was hen dan ook gelukt om een stof te maken, die de eigenschappen van goud had. Of het er op leek weet ik niet.
Vind het zelf wel een vet idee, en die ga ik er ook zeker bij zetten. Eerst nog even wat info over opzoeken. In de eerste baan om een atoom kunnen maar 2 elektronen toch? En de tweede kunnen er 6, toch?
Dus als ik jouw verhaal begrijp, heeft de hydrino bv. 8 elektronen, maar door een reactie is er één naar een baan ernaast verplaatst?
En dus moeten wetenschappers die weer terug zien te plaatsen.
Maar volgens mij is het nog érg duur om dit soort dingen te doen, dus of het het waard is, weet ik niet. Maar daar gaat het niet om
En @ Nickdhnick, volgens jouw artikel kunnen die hydrino's dus niet bestaan, maar eigenlijk doen ze dat wel?
Bedankt voor dit uber idee  |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 19 Jan 2009 20:09 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
Simon |
Geplaatst: 19 Jan 2009 20:35 Onderwerp:
| |

|
Yup, had ik al gezien.
Het probleem is dat het eigenlijk al gedaan wordt, of dat het iig geprobeerd wordt (http://www.blacklightpower.com/). En dat is dus niet de bedoeling, het moest iets nieuws zijn.
Toch vind ik dit vet, en met wat geluk heeft mijn leraar er ook nog nooit over gehoord. Ik ga dit idee cker gebruiken, thanks  |
|
Terug naar boven |
|
|
Token |
Geplaatst: 19 Jan 2009 20:39 Onderwerp:
| |

|
Sjem denk je niet dat als hij black light of hydrino's door google haalt dattie het dan een beetje door heeft? |
|
Terug naar boven |
|
|
Simon |
Geplaatst: 19 Jan 2009 20:41 Onderwerp:
| |

|
Of course, maar daar gaat het verder niet om.
Als ik het idee maar een beetje goed uitwerk, en ik weet sowieso dat nog niemand in mijn klas er van gehoord heeft ^^ |
|
Terug naar boven |
|
|
Simon |
Geplaatst: 21 Jan 2009 20:45 Onderwerp:
| |

|
Nog een keer jullie hulp nodig.
Wat zou er gebeuren als je rook uit een fabriek, via buizen in een grote opslag plaats laat gaan, die helemaal vol laat lopen met rook, totdat er niks meer bijkan en dan helemaal vullen met water?
Want ik weet niet of dat rook zich dan hecht aan water.. Anders kan je dat namelijk weer zuiveren.
Hopelijk krijg ik snel antwoord: opdracht moet morgen voor 9 uur 's avonds ingeleverd worden.
Iig bedankt voor al jullie hulp!  |
|
Terug naar boven |
|
|
Nickdhnick |
Geplaatst: 21 Jan 2009 20:55 Onderwerp:
| |

|
Ooit een vulkaanuitbarsting onder water gezien? De rook gaat er gewoon door heen
misschien dat er wat roet achterblijft in het water, maar het zal niet veel zijn. je zal sowieso een emulgator nodig hebben. Om het rook en de emulgator weer uit het water te zuiveren kost weer veel energie ^^. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |