Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
marino |
Geplaatst: 10 Jan 2007 22:58 Onderwerp: Next next-gen
| |

|
wat word de 8th generation (we zitten nu in de 7th), hoe denken jullie dat die eruit zal zien? |
|
Terug naar boven |
|
|
Sn34ky |
Geplaatst: 11 Jan 2007 09:09 Onderwerp:
| |

|
Ik zou het niet durven te zeggen.. Maar als alles zo snel blijft gaan duurt het niet meer lang totdat games bijna echt uitzien, dat zie je nu al af en toe. |
|
Terug naar boven |
|
|
ms90isr |
Geplaatst: 11 Jan 2007 09:58 Onderwerp:
| |
![]()
|
in ieder geval mooier dan nu  |
|
Terug naar boven |
|
|
Gideon |
Geplaatst: 11 Jan 2007 10:10 Onderwerp:
| |
![]()
|
Mooier, allemaal met sowieso de funcionaliteit van de WiiMote. |
|
Terug naar boven |
|
|
Tom_V |
Geplaatst: 11 Jan 2007 10:37 Onderwerp:
| |

|
Volgens mij gaan de graphics geen al te grote evolutie meer maken. Vroeger dacht ik dat foto-realisme het hoogst haalbare was en dus ook het eindstation. Nu ben ik van mening dat foto-realisme een stap te ver is.
Gamen blijft een escape from reality en wat heb je er als gamer aan wanneer je op het journaal een opengespatte Irakees ziet en dit zelf nog eens moet gaan slikken als je op je console zit. Er gaat volgens mij altijd een flinterdunne grens blijven.
Waar we hopelijk wel nog een stapje verder in gaan is de artificial-intelligence en rekenkracht. Hier is nog veel werk aan; wat men ook wil beweren.
Maar voor de echte evolutie moeten we even gaan spieken bij Microsoft. De nieuwe generatie zal een compleet multimediaal en communicatie systeem worden. Radio, TV, Muziek, Internet, (video)Telefonie, Films on demand, Gaming, ja zelfs overheidsdiensten en helpdesken zullen allemaal in dat ene bakje terechtkomen.
MS is hier een goede weg ingeslagen en de anderen gaan volgen, of barsten. |
|
Terug naar boven |
|
|
E-man |
Geplaatst: 11 Jan 2007 23:06 Onderwerp: Re: Next next-gen
| |
|
marino schreef: | wat word de 8th generation (we zitten nu in de 7th), hoe denken jullie dat die eruit zal zien? | WOW... jij hebt veel posts man..
On-topic: Als de wiimote slaagt zullen MS en Sony dat wel overnemen inderdaad. Voor de rest zal de console steeds meer kunnen, alhoewel ik ook denk dat we grafish niet heel veel meer vooruit zullen gaan. |
|
Terug naar boven |
|
|
kuRta!_eRt |
Geplaatst: 11 Jan 2007 23:50 Onderwerp:
| |

|
- ik denk dat het wii mote concept uitbreidt gaat worden, met sensors om je benen/ enkels heen en sensoren aan je handen.
- ook hologrammen lijkt me een optie. hoewel dat misschien meer iets voor de negende generatie.
- het zal natuurlijk volledig hd gefocussed zijn en wellicht online zonder tussenkomst van een computer, dus gewoon uit de lucht.
- een nieuwe virtual reality bril zal zijn intrede doen.
ik ben wel benieuwd idd wat tarantino verstaat onder artificial intelligence. ik denk gelijk aan i robot
kortom, veel meer interactiviteit, innovatie en nog meer verbreding van de markt. gaming world domination! |
|
Terug naar boven |
|
|
headed |
Geplaatst: 23 Jan 2007 20:32 Onderwerp:
| |

|
Ik laat me gewoon verassen, ik ben natuurlijk heel erg geintreseerd in de toekomst maar het gaat snel zoals jullie zeggen, hopelijk kunnen ze er nog een keer iets moois van maken:) |
|
Terug naar boven |
|
|
Azazel |
Geplaatst: 24 Jan 2007 19:45 Onderwerp: Re: Next next-gen
| |

|
marino schreef: | wat word de 8th generation (we zitten nu in de 7th), hoe denken jullie dat die eruit zal zien? |
Waarom neem je de moeite om deze site te hacken en je post aantal te veranderen? |
|
Terug naar boven |
|
|
marino |
Geplaatst: 24 Jan 2007 20:14 Onderwerp: Re: Next next-gen
| |

|
Azazel schreef: | Waarom neem je de moeite om deze site te hacken en je post aantal te veranderen? |
what the?!? wat zit jij nou uit te kramen, ten eerste kan je sites niet hacken en ten tweede is dit gewoon een bug van het forum. |
|
Terug naar boven |
|
|
Azazel |
Geplaatst: 25 Jan 2007 17:00 Onderwerp:
| |

|
het ziet er nogal vaag uit, heb er echter geen verstand van |
|
Terug naar boven |
|
|
ms90isr |
Geplaatst: 25 Jan 2007 17:39 Onderwerp:
| |
![]()
|
haha te veel cijfers om uit te spreken voor mij  |
|
Terug naar boven |
|
|
marino |
Geplaatst: 25 Jan 2007 18:25 Onderwerp:
| |

|
zestienmiljoenzevenhonderdzevenenzeventigduizendtweehonderdvijftien.
spel dat eens
je kan sites niet hacken, onmogelijk |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 25 Jan 2007 18:32 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
marino schreef: | zestienmiljoenzevenhonderdzevenenzeventigduizendtweehonderdvijftien.
spel dat eens
je kan sites niet hacken, onmogelijk | Ik kan u nu wel al zeggen dat je enkele spelfouten hebt gemaakt. Vanaf bepaalde getallen moet je opsplitsen. |
|
Terug naar boven |
|
|
marino |
Geplaatst: 25 Jan 2007 18:55 Onderwerp:
| |

|
maakt niet uit joni, maar jouw volgende post word wel de 1000e! |
|
Terug naar boven |
|
|
Nelus |
Geplaatst: 26 Jan 2007 00:32 Onderwerp:
| |

|
De volgende generatie zal draaien om de kracht van de processors. Dan heb ik het over spellen zonder laadtijden of wat dan ook. Hele snelle rekenkracht voor alles. De A.I. van vijanden en hoe de wereld reageert zal worden ge-upgrade. De wereld leeft dan zeg maar. Graphics zijn dan sowieso HD en beter kan het niet echt worden dan.
De volgende volgende (9e) generatie zullen er meer mensen focussen op Virtual Reality. Bijvoorbeeld een bril om op je hoofd te zetten. Dat zich helemaal afsluit aan de randjes. Dat beeld word in 3D omgezet en zo zit je in de actie. Aan de bril zitten hoge kwaliteit surround-oordoppen. Je houd een wireless controller in je hand die alles registreert en de eerste handschoenen voor consoles gaan hun intrede doen. Ideaal voor boxing games. Ideaal voor Call of Duty 6. Daar kan je namelijk als je schiet ook gewoon lekker slaan terwijl je je gun vast hebt. Je kan ook gewoon je pistool in de lucht gooien enzo, ze zitten niet meer aan je hand vastgeplakt. Bij elke tegenslag of wat dan ook heb je vibraties in de handschoenen. Er zitten ook magneten in je handschoen (pas in de latere versies btw), deze dienen voor de racers onder ons. Deze magneten worden elkaars tegenpolen en zo creeër je een magnetisch veld zodat je handen niet bij elkaar kunnen komen, door dit magnetische veld rond te maken lijkt het dus net of je stuur vast hebt, echt ideaal en leuk. Daarna (1,5 jaar later, na de handschoenen) krijg je ook voetsensors. Je doet ze aan als een sok, of om je sok heen. Dit is meer voor FPS en Third Person kan natuurlijk ook. Je moet wel in een ruimte staan waar je gewoon vrij kan bewegen.
Enige nadeel van dit systeem is dat die bril best belastend is voor je ogen. Pas 1,5 à 2 jaar later komen er echt betere versies die minder belastend zijn (zeg maar, betere signalen enzo) Het feit dat het 3D is, is belasten omdat je ogen twee beelden moet samenstellen in een spel. Het is wel minder belasten dan nu (nu heb je namelijk ook al brillen, maar dan niet afsluitend) want je ziet niks meer om je heen van je eigen wereld waardoor je ogen dus niet je echte wereld nog moet registreren. Je krijgt ook heuze ''VSP'''. Dat zijn Virtual Shoulder pads. Als je met je lichaam draait dan draai je ook in het spel. Dit moet alles natuurlijk nog meer realistischer maken. Heel handig btw, want dan kan je zeg maar snel omdraaien in plaats van helemaal naar rechts te kijken. Een must dus!
In de bril zitten trouwens standaard sensors. Dus als je omhoog kijkt dan registreert die dat ook zodat je ook echt omhoog kijkt in het spel.
Allemaal heel leuk en aardig, wat ze nog niet hebben kunnen maken zijn de reuk sensors. Zal ook niet komen omdat het te lastig is, reuk vermogen wil je soms gewoon niet. De zogenaamde ''AWS'' komt wel. ''Artificial Wind System''. Soort ventilator die hevig begint te waaien wanneer je bijvoorbeeld in een storm zit in een spel. De ventilator reageert dus op het spel. Best vet trouwens, ook hebben ze een water systeem toegevoegd bij de ventilator maar die werd later aangepast door teveel klachten dat de huiskamer nat was. Niet zo goed idee van het bedrijf. Het is er nu ook al maar in mindere mate. Het windsysteem dat bij het systeem van Philips hoort. De AmbiFX
De ''Virtual Body Armor'' komt ook.Het registreert alle schoten die op je worden genomen en zet ze om in hevige vibraties. Het is er in deze tijd ook al, maar niet zo hevig, en lang niet elk spel ondersteunt het.
Klinkt natuurlijk allemaal heel cool enzo. Maar er zijn serieuze ongelukken geweest, dan heb ik het niet over lichamelijke, maar psychische. Dit hele Virtueel Systeem dat je op je lichaam zet is hartstikke leuk maar door de graphics van de spellen en de intensiteit van het gamen is zo erg dat je hersenen sommige signalen op pakt uit het spel en zich kunnen voordoen als een trauma in je hoofd. Veel mensen moesten ook naar therapie. Hierbij was grotendeels kinderen. Elke rechtszaak tegen het bedrijf dat aangespannen is, is dan ook verloren omdat de wet (de strengere wet van ESRB) hun verbied dit soort spellen te laten spelen door kinderen. Dus door een rechtszaak aan te spannen krijg je alleen maar zelf problemen. De volwassenen in de groep ''gekken'' hebben het geprobeerd maar in het boekje van elk onderdeel van het Virtueel systeem zegt dat je dit op eigen risico moet dragen en dat ze niet verantwoordelijk zijn voor whatever er met je gebeurd. ''Het is entertainment en dat blijft het ook, we zijn niet verantwoordelijk voor elke soort last dat dit systeem met zich meebrengt. We zijn ons bewust van eventuele zaken die zich kunnen spelen in de hersnenen maar dit systeem is een extra dimensie voor gamen, het is geen trauma-maker. Wij bevelen u ook niet om dit systeem te kopen, het is allemaal op eigen risico'' zei de baas van het bedrijf.
Voor de meeste gamers is dit gewoon echt kicken. Gamen wordt leuker omdat het meer op lichamelijke skills is gebaseerd in plaats van wie het snelste op de knopjes kan drukken. Zo onderscheidden de echte fitte gamers zich van de puisten-nerds. Dit systeem versterkt ook de drang voor sommige gamers om te gaan sporten om zo beter te worden in gamen. Dit wordt natuurljik als positief nieuws opgevat overal omdat het tot dan aan toe alleen maar het tegendeel werd gezegd.
Het is echt een tof systeem, niks vergeleken met wat we nu hebben.
We gaan onwijs leuke tijden tegemoet, alles is mogelijk jongens, echt alles. |
|
Terug naar boven |
|
|
marino |
Geplaatst: 26 Jan 2007 10:19 Onderwerp:
| |

|
yeah rock on nelus, goede speech, je zou zo een administrator kunne worde.
ik ben echt wel ontzettend blij dat ik in deze tijd leef maar ik denk dat de goeie ouwe controller nog steeds bewaart word maar geef mij maar die virtual reality helmen/brillen!
whoa ik bedenk net dat ze mischien een soort van virtual reality master chief helm kunnen maken whaha .
het grootste probleem met de virtual sokity voeten is dat je geen ruimte in je huiskamer hebt om te lopen en ik denk niet dat ze een loopband van 500 euro aan je willen verkopen. dus die virtual sokity moet nog even wachten.
later word het echt vet, over 50 jaar ofzo (ben ik 63 en mischien met pensioen en helemaal game-verslaafd) gaan er gewoon robots door de straten lopen om dingen voor jou uit te voeren. en we zullen mischien zo ver gaan dat er geen mens meer nodig is op de aarde. iedereen word een luilak en doet waar hij zin in heeft
het toppunt van lui zijn is de mens
waarom denk je dat we de afstandsbediening hebben uitgevonden? |
|
Terug naar boven |
|
|
Nelus |
Geplaatst: 26 Jan 2007 12:27 Onderwerp:
| |

|
Je moet heel hard op en neer gaan met je voeten. Als je sneller gaat dan loop je ook veel sneller.
Tegen die tijd zijn er hele uitgebreide commando-systems. Waar je aangeeft wat je wilt doen. Voor spellen met bullet-time is dit dus als volgt: Je ziet een enemy, als hij wilt vuren roep je ''bullet time!!'' en dan ga je in het spel in Bullet time. De microfooon zit later in de bril (de latere versie dus). Hezelfde voor springen, als je hoog wilt springen dan zeg je: ''Jump'' en dan gaat hij in spring modus en dan moet je je afzetten van de grond.
Kniebanden komen ook, deels kuit en deels bovenbeen. Dit natuurlijk voor het crouchen.
Daarna komen er ge-upgrade handschoenen die ook de movements aangeeft van je tegenstander zodat het ook echt lijkt alsof je diegene vasthebt. Block je een aanval dan kan je zijn hand voelen in de handschoen met dank aan vibratie en zenuw technologie. Zo kan je hem dus ook vastpakken en weggooien. Heel vet, want je hoeft niet sterk te zijn om zware dingen op te pakken, dat stel je in bij het menu namelijk.
Bij de handschoenen ligt het er dus ook aan hoe snel je bent.
Gamen wordt hierdoor door en door fitness, waardoor heel veel mensen afvallen. Er komen namelijk ook fitness spellen, hele mooie documentaires waar je vrij rond kan bewegen. Zo kan je ook joggen op Hawaï.
Het hele leuke deel is natuurlijk met je vrienden echt op vakantie gaan. Je gezicht wordt namelijk geregistreert via een camera, zo kan je elkaar gewoon zien. Je lichaam kan je in het spel gewoon samenstellen. Als je met een groepje bijvoorbeeld een baas uit moet schakelen in een high-secured gebouw, dan ga je met je vrienden lekker alles uitschakelen. Echt heel cool, want je hebt echt het gevoel dat je Sam Fisher bent ofzo. Die moves van Sam zijn trouwens ook uit te voeren met dank aan het commando systeem. Dingen zoals: ''Climb pole''...''Activate night vision''
Het vette is ook dat je alles zelf moet pakken. Wapens selecteren kan je ook met het commando systeem doen maar meeste spellen laten het je zelf doen. Je hebt een riem en daar pak je gewoon de mes vandaan, zelfde als granaten. Hierdoor is de mogelijkheid om tig wapens te hebben wel weg maar het is realistisch. Als je een granaat pakt verschijnt er weer een nieuwe (heel cool verschijnt dat weer) totdat je ammo op is.
Ja, het kan allemaal, zoals ik al zei, nu is het nog niks vergeleken met die tijd. |
|
Terug naar boven |
|
|
im2 |
Geplaatst: 28 Jan 2007 19:45 Onderwerp:
| |

|
Ik denk dat ze eerst gaan beginnen met camera's met dieptezicht rondom je te plaatsen(een soort motion capture maar dan zonder sensoren) die al je bewegingen registreren. Maar dan heb je wel het probleem dat je niet erg veel bewegingsvrijheid hebt: je moet binnen de camera's blijven. Dus ik denk dat dat een van de moeilijkste dingen zal zijn om te simuleren. |
|
Terug naar boven |
|
|
marino |
Geplaatst: 28 Jan 2007 19:52 Onderwerp:
| |

|
nog een vraag, hoe zou de game zijn opgeslagen later? zou je hem nog steeds moeten kopen in een winkel of moet je met je creditcard gaan downloaden? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 28 Jan 2007 20:23 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
im2duvi schreef: | Ik denk dat ze eerst gaan beginnen met camera's met dieptezicht rondom je te plaatsen(een soort motion capture maar dan zonder sensoren) die al je bewegingen registreren. Maar dan heb je wel het probleem dat je niet erg veel bewegingsvrijheid hebt: je moet binnen de camera's blijven. Dus ik denk dat dat een van de moeilijkste dingen zal zijn om te simuleren. | EyeToy v2 dus |
|
Terug naar boven |
|
|
Roderick |
Geplaatst: 29 Jan 2007 10:05 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | im2duvi schreef: | Ik denk dat ze eerst gaan beginnen met camera's met dieptezicht rondom je te plaatsen(een soort motion capture maar dan zonder sensoren) die al je bewegingen registreren. Maar dan heb je wel het probleem dat je niet erg veel bewegingsvrijheid hebt: je moet binnen de camera's blijven. Dus ik denk dat dat een van de moeilijkste dingen zal zijn om te simuleren. | EyeToy v2 dus |
Nounou, dat gaat volgens mij wat ver. Eyetoy V2 is nog lang niet waar het idee van im2duvi is. Maar goed ook, want dan krijg je problemen dat je die tiltcontroller wel weg wilt gooien
Overigens gisteren eindelijk eens met de Wii gespeeld (ik weet het, ik ben een Nintendo barbaar, heb het ding gewoon genegeerd ) en ik moet zeggen datik het leuk vind. Maar wat is Zelda toch een saaie game |
|
Terug naar boven |
|
|
FreeMad |
Geplaatst: 29 Jan 2007 10:58 Onderwerp:
| |

|
ik denk dat we bij de game al wat anders gaan voorstellen. dat het een soort film wordt. net zoals het peterjackson project wordt. of andere soorte game's |
|
Terug naar boven |
|
|
Nelus |
Geplaatst: 29 Jan 2007 13:11 Onderwerp:
| |

|
Leest niemand mijn halve boek dat ik heb geschreven ofzo?
Ik denk van, ik geef mijn kijk er eens op, kijken hoeveel mensen reageren, alleen Marino vind het wat en de rest lult over Eyetoy 2  |
|
Terug naar boven |
|
|
kuRta!_eRt |
Geplaatst: 29 Jan 2007 13:40 Onderwerp:
| |

|
niks ten nadele van jou of je verhaal Nelus, maar lange lappen tekst wordt niet veel gelezen. kort, bondig met bullets wordt meer gelezen als je het mij vraagt. :gaap: |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |