Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende  
Niels BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 21:22    Onderwerp: Reageren met citaat

JasperCLA schreef:
Correct me if I'm rong.

het moet "wrong" zijn, en bij deze heb ik je dus verbeterd

maar even serieus: het bombarderen van (VN-)scholen of ziekenhuizen is natuurlijk heel tragisch en valt niet goed te praten, ongeacht de omstandigheden. Maar ik vind wel dat Israël iets teveel als de grote slechterik naar voor komt. De oorlog is door Hamas begonnen, en zij hebben zich ook nooit ingehouden om burgerslachtoffers te vermijden.

De fouten liggen aan beide kanten en ik vind niet dat maar 1 land gestraft moet worden omdat ze nu toevallig (dik) aan het winnen zijn. Hamas valt ook burgers aan, Hamas schiet ook op niet-militaire doelwitten. Dus in mijn ogen zijn zij net zo vuil bezig.

Daarbij het is moeilijk te zeggen van wie dat gebied nu eigenlijk is: de meeste Israëlieten zijn daar geboren en hebben nooit anders geweten. de meeste Palestina's zijn daar niet geboren en hebben daar ook niks te zoeken. Akkoord dat de situatie 60 jaar geleden anders was, maar dat was toen en dit is nu. Ondertussen kan je de bevolking niet zomaar buitengooien omdat het vroeger anders was.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 21:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Cervantes schreef:
L!nk als dat zo is zeg mij wat voor stuk je dat kwets en ik zal hem verwijderen.

nee hoor, je kwetst me niet. ik wilde alleen even aangeven dat jij ook 'ons nederlanders' ook over een kam scheert door te zeggen dat we alle marokkanen en turken discrimineren.

ik sluit me verder aan bij niels.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 21:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Niels schreef:
Daarbij het is moeilijk te zeggen van wie dat gebied nu eigenlijk is: de meeste Israëlieten zijn daar geboren en hebben nooit anders geweten. de meeste Palestina's zijn daar niet geboren en hebben daar ook niks te zoeken.
Ongeveer 68% van de Israelische populatie is geboren in Israel, dat is geen hoog cijfer. Een grote vrees van de Israelische regering is dat de huidige vlucht van Israelische burgers naar het buitenland betekent dat de Joodse meerderheid wordt teniet gedaan door de Moslims en Christenen die in het land wonen. Trouwens raar dat je spreekt over migratie, Israel verbiedt migratie naar Gaza.
Terug naar boven
Niels BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 21:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Ongeveer 68% van de Israelische populatie is geboren in Israel, dat is geen hoog cijfer.

Ik vind een 2/3 meerderheid toch al vrij hoog...
Terug naar boven
im2 BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 22:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Online Hebreeuws leren zie ik hier als ad staan. Google ads is slimmer dan ik dacht.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 22:10    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Niels schreef:
Joni Philips schreef:
Ongeveer 68% van de Israelische populatie is geboren in Israel, dat is geen hoog cijfer.

Ik vind een 2/3 meerderheid toch al vrij hoog...
In Nederland gaat het om ongeveer 90% ondanks de klachten rond de vele immigranten, in België dat net iets groter is dan Israel zelfs om 93%. Kwestie van de cijfertjes even in perspectief te plaatsen. Nu ja, zulke conflicten zijn niet slecht voor de wereld. Zonder oorlog zou overbevolking nog een gigantischer probleem zijn.
Terug naar boven
Joris BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 22:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Maar het zijn dan alsnog veel mensen die het huidige Israël als hun enige thuis beschouwen.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 22:18    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Joris schreef:
Maar het zijn dan alsnog veel mensen die het huidige Israël als hun enige thuis beschouwen.
Yep, maar dat aantal daalt. Een groot deel van de bevolking verlaat het land ook terug.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 08 Jan 2009 22:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Nu ja, zulke conflicten zijn niet slecht voor de wereld. Zonder oorlog zou overbevolking nog een gigantischer probleem zijn.

Spoor je nu tot oorlog aan?
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 09 Jan 2009 16:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Hamas moest Israel maar niet uitdagen. Heel leuk allemaal dat moorden van onschuldigen maar wat denk je wat zij gedaan hebben? Inderdaad, hetzelfde. Het is een triestige zaak natuurlijk. Maar als er maar 1 Jodenstaat is, dan moet de wereld niet klagen vind ik (en niet 1 land rond Israel heeft het ooit erkend als een onafhankelijke jodenstaat).

@Cervantes

Het gaat duidelijk om een eigen mening en ik ben blij dat je er mijn leeftijd bij haalt (ja,15). Blij dat je ze ze respecteert... En dan zou ik ook nog willen zeggen dat Israel oorspronkelijk een Britse kolonie was voor het aan de joden werd gegeven, een soort Congo/België zaak dus.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 09 Jan 2009 17:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Vergeet niet dat Hamas, ik zeg niet palestijnen , hetzelfde gedaan heeft.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 09 Jan 2009 17:12    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Dus omdat de IRA tegen het Verenigd Koninkrijk vecht, mogen zij Ierland bombarderen?
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 09 Jan 2009 17:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik wil graag van Noord Holland de eerste Pantoffelstaat van de wereld maken. Daarvoor moeten wel alle oorspronkelijke bewoners even wijken. Geen probleem toch?
Terug naar boven
GekooktEi BerichtGeplaatst: 09 Jan 2009 17:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer

Nee, geen enkel probleem. Lijkt me wel leuk.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 09 Jan 2009 17:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Maar als er maar 1 Jodenstaat is, dan moet de wereld niet klagen vind ik (en niet 1 land rond Israel heeft het ooit erkend als een onafhankelijke jodenstaat).
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 09 Jan 2009 17:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Inderdaad, dat is het probleem, ze hebben blijkbaar het secularisme nog niet ontdekt als we jouw punt volgen.
Terug naar boven
JasperCLA BerichtGeplaatst: 09 Jan 2009 17:33    Onderwerp: Reageren met citaat

De wereld zou toch prachtig zijn als ze Godsdienst gewoon afschaffen...
Terug naar boven
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 09 Jan 2009 18:04    Onderwerp: Reageren met citaat

JasperCLA schreef:

Dan verzinnen we wel weer iets anders om over te ruzieen. Ik bedoel, wordt het dan United Atheist League of United Atheist Alliance?
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 09 Jan 2009 18:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

JasperCLA schreef:
Godsdienst is het probleem niet, maar een symptoom.
Terug naar boven
Limmepie BerichtGeplaatst: 09 Jan 2009 18:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
JasperCLA schreef:

Godsdienst is inderdaad het probleem niet. Mensen zoals altijd. Mja dit is een lastige issue. Ik ben het met beide kanten niet echt eens of oneens. Ik heb nu het gevoel dat Israel ten onrechte aan haar land is gekomen, maar ik weet alle feiten er niet over. Wel interessant hoe dit uit pakt though, dit zou nog veel groter kunnen worden. Voorbeeld als Iran zich er mee gaat mengen dan is de afloop van WOII gewoon de feitelijke indirecte start van WOIII. Beter van niet eigenlijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
JasperCLA BerichtGeplaatst: 09 Jan 2009 19:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Net zoals wapens geen mensen kunnen doden.
Terug naar boven
Niels BerichtGeplaatst: 09 Jan 2009 20:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Limmepie schreef:
dan is de afloop van WOII gewoon de feitelijke indirecte start van WOIII.

Als het tot een oorlog zou komen tussen meerdere landen dan zou het nog geen wereldoorlog zijn. De wereldoorlogen kwamen er enkel omdat er 2 GELIJKE machten tegenover elkaar stonden. Ik denk niet dat een "echte" oorlog lang zou duren als de VS of de navo er zich mee bemoeit. De Arabische landen zijn gewoon niet sterk genoeg voor een echte oorlog.

En andere machten als Rusland/China zouden ook eerder onze kant kiezen lijkt me (zeker gezien hun verleden met landen als afghanistan enzo.)

EDIT: trouwens WOII was er enkel gekomen door de nogal slordige afwerking van WOI. Als ze indertijds in Versailles iets minder op wraak uit waren en Duitsland niet hadden gestraft dan kon Hitler ook niet zo enorm aan populariteit winnen.
Terug naar boven
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 09 Jan 2009 20:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
JasperCLA schreef:

Wou net zeggen godsdienst kan ook een vorm van voogd zijn tijdens je leven.
Terug naar boven
dek BerichtGeplaatst: 09 Jan 2009 21:04    Onderwerp: Reageren met citaat

In een oorlog heb je een aantal symptomen die mensen vertonen die je meestal kan terugkoppelen naar één basis emotie: angst. Waardoor mensen in de situatie adrenaline voor fight or flight krijgen.

- generalisering, het wij-zij gevoel.(uniformen enz. dragen daar aan bij)

- Het goed kwaad idee denken moraal overwicht te hebben. (mensen zijn ook bang voor het onbekende, of slechte)

- het opvolgen van commando's van mensen hoger in rang, uit angst straf te krijgen. Hierdoor doen soldaten vaak dingen die niet willen. Dit heeft te maken met autoriteit en verantwoordelijkheidsgevoel. Mensen zijn in staat gruwelijke dingen te doen als ze vinden of denken dat het buiten hun verantwoordelijkheid valt. 'Ik kon er niks aan doen'

- religie en massamedia kunnen als middelen gebruikt worden die een illusie geven van moreel overwicht. En versterken het wij-zij denken wat weer inspeelt op angst. Want ga je niet naar de hel als je niet doet wat god zegt.

Het zou helpen als mensen beseffen dat er geen slechte en goede zijn, maar dat iedereen beidde is. In de 1e wereldoorlog hebben soldaten van beidde kanten tijdens kerst voetbal met elkaar gespeeld en een paar dagen later vermoordden ze elkaar. (hoewel aan het eind van de 1e wereldoorlog hele hordes soldaten stopte met vechten.) Het is zonde dat onder invloed van macht zoveel kapot wordt gemaakt...

De wereld zou prachtig zijn als mensen voor zichzelf leren denken...
Terug naar boven
Martijn Steinpatz BerichtGeplaatst: 09 Jan 2009 21:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ga hier geen hele tirade/scriptie/mening afsteken, want de onderstaande columnisten kunnen het veel beter:

Thomas L. Friedman, journalist: http://www.nytimes.com/2009/01/07/opinion/07friedman.html?_r=1

David Brooks, idem: http://www.nytimes.com/2009/01/06/opinion/06brooks.html

Spengler, ras-PESSIMIST (maar komt waarschijnlijk het dichtst bij de waarheid): http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/KA08Ak01.html

Daniel Finkelstein (waarom Israeliers niets aantrekken van de wereld opinie): http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/columnists/daniel_finkelstein/article5461544.ece
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 4 van 5

Ga naar: