Problemen met jouw console? |
Ja |
|
25% |
[ 4 ] |
Nee |
|
75% |
[ 12 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 16 |
|
Auteur |
Bericht |
|
Nibor |
Geplaatst: 22 Dec 2008 21:34 Onderwerp: Radar en de Playstation 3, 22-12-08
| |
|
( Dit is door mij eerder geschreven voor PSonly dus is geen plagiaat maar een kopie van mijn eigen text)
Een week geleden kwam het in het TROS programma Radar ter sprake dat er een stuk of acht klachten waren over de Playstation 3, de console zou na ongeveer een jaar kapot gaan als men DVD's gebruikte om af te spelen met de Blu-Ray speler. Ze vroegen mensen thuis om te melden als ze dezelfde klachten hadden en een week later beweerde Radar honderden klachten te hebben gekregen, ik was benieuwd naar wat Radar te melden had en na het onderwerp 'doorschenken' was het dan zo ver en zat ik op het puntje van mijn stoel
Het probleem
Bovenstaande blijkt uiteindelijk niet het probleem te zijn volgens Radar, het ging namelijk om de verbrande Blu-Ray lens. De lens zou volgens expert Vincent Everts gedurende een jaar kunnen verbranden waardoor de console onbruikbaar wordt, Sony zegt daar twee oplossingen voor te hebben. De ene is om naar de winkel te gaan en voor 400 euro opnieuw een nieuw apparaat aan te schaffen of de console opsturen en voor 200 euro krijg je de gerepareerde terug van notabene iemand anders. Voorkomende problemen zijn het niet meer kunnen opstarten van games, games lopen na enkele minuten vast en men kan enkel gebruik maken van het hoofdmenu terwijl er bovenin een laadtekentje verschijnt wat zou betekenen dat een game wordt opgestart maar de game wordt nooit opgestart.
Zorgelijk en ombegrijpelijk
Ik begon mij meteen zorgen te maken aangezien ik nu precies een jaar een Playstation 3 bezit wat dus betekent dat me garantie erop zit, ik speel er haast dagelijks op en na het horen van Sony's zogenaamde hulpdiensten vroeg ik mij af wat te doen aangezien ik net zoals iemand in de studio geen gerepareerde console van iemand anders wil hebben waar ik ook nog eens 200 euro voor moet betalen.
Volgens Radar waren er honderden klachten binnengekomen en dacht ik dus aan zo'n 800 klachten, dit bleek echter 350 klachten te zijn en na het uitvallen van het DVD probleem begon ik een beetje te twijfelen aan de juistheid van het programma. Het ene moment gaat de speler nog stuk vanwege DVD gebruik, het andere is het opeens het verbranden van de Blu-ray lens.
Toch was het allemaal zeer vreemd en nadat Sony in een brief aan Radar meldde dat het bedfrijf slechts 68 klachten had gehad begon ik de twee kanten van het verhaal in te zien. Aan de ene kant was Radar die eens even flink de Playstation te kakken wilde zetten, aan de andere kant was het onbegrijpelijke verhaal van Sony. Mij leek het alsof beide partijen een beetje gelijk hadden, en nadat advocaat Vos de kijker een aantal dingen voorlegde kwam ik nog meer in verwarring.
Oplossingen en Onzin
Men moest volgens Vos niet bij Sony zijn maar bij de leverancier, deze moest contact opnemen met Sony en ervoor zorgen dat het apparaat kostenloos werd gerepareerd of vervangen. Deed de leverancier dit niet dan moesten er juridische stapen genomen worden tegen de leverancier, dit betekende dus dat het verhaal van Radar dat Sony het allemaal fout deed niet juist was en dat men gewoon bij de leverancier moest zijn. Meneer Everts stelde dat het apparaat minstens 3 jaar garantie moest krijgen, zeker omdat het nieuwe technologie was. Hierna werd het onderwerp afgesloten en ging men verder met iets anders nadat ze nog snel even hadden gemeld dat er een nieuwe servicelijn was, er was echter nog een grote vraag bij mij en die werd niet beantwoord. Want het draaide om de Playstation 3, Sony zou de fouten hebben gemaakt maar advocaat Vos zegt dat men bij de leverancier moet zijn, is het dan Sony's schuld dat die mensen zoveel moeten betalen voor een nieuwe of gerepareerde of niet? Die vraag werd helaas niet beantwoord en het kwam er dus eigenlijk op neer dat Radar Sony de schuld gaf terwijl dhr. Vos vertelde dat dat niet helemaal waar was. Wie er gelijk heeft weet ik niet en of Sony nu zo'n slecht bedrijf is weet ik ook niet, wat ik wel weet is dat er genoeg mensen zijn die wel probleemloos met hun console gamen wat er op wijst dat het dus geen slechte console is aangezien er in Nederland 250.000 stuks verkocht zijn. Radar zegt 350 klachten te hebben en Sony slechts 68, toch moet het bedrijf er wel wat aan doen naar mijn mening ook al was er maar een enkele klacht want een verbrande Blu-Ray lens is natuurlijk slecht, daarvoor was het echter de speler die de DVD's niet aan kon en na een jaar stuk ging. Radar is een leuk programma maar of ze ook altijd gelijk hebben vraag ik me af...
Voor de mensen die problemen hebben met hun console kunnen bellen naar het volgende nummer en op de site van Radar staat ook nog een voorbeeldbrief van meneer Vos om te schrijven aan de leverancier of Sony:
0459-574817
Laat horen wat jij er van vind! |
|
Terug naar boven |
|
|
JasperCLA |
Geplaatst: 22 Dec 2008 21:47 Onderwerp:
| |

|
Als er meer mensen met het probleem opduiken zou ik het een schande vinden. Net zoals de RROD een schande WAS. |
|
Terug naar boven |
|
|
Jonezy |
Geplaatst: 22 Dec 2008 21:51 Onderwerp:
| |

|
Radar doet nu wel alsof het zo groot is als de RROD, maar aan de andere kant, ik ken heel veel mensen met een 360 waarvan ook nog nooit iemand de RROD heeft gehad. En ook al is het een klein probleem, dan nog moet Sony er alles aan doen om dit voor de klant op te lossen, het is immers een door hun verstrekt apparaat. |
|
Terug naar boven |
|
|
kletske |
Geplaatst: 22 Dec 2008 22:20 Onderwerp:
| |

|
Waarom over de 360 met zijn rrod beginnen? als je namelijk een rrod hebt moet je enkel microsoft verwittigen en na anderhalve week heb je een andere zonder dat je ook maar €1 moet betalen...
nb: wat ik wel vind is dat vele handelszaken GRAAG iets willen verkopen, maar waar is tegenwoordig de nazorg? Het is zoals de Advocaat in het programma zegt, de consumenten moeten met hun toestel naar de winkel gaan niet naar Sony, en ik vind dat dit niet anders moet zijn ook niet voor microsoft, het word eigenlijk hoog tijd, dat de mensen hun rechten als consument es wat meer gaan aanspreken tegenover de handelszaken, want die wimpelen alles tegenwoordig af , met bel naar de service van het merk van het product, HALT zeg ik "ik heb dit toestel daar gekocht en niet rechtstreeks van de producent" |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan Vogels |
Geplaatst: 02 Jan 2009 17:38 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Om dit topic maar te bumpen, mijn PS3 leest ook geen discs meer. Dus net Sony gebeld, gebruikelijke procedure, moet morgen terugbellen om te kijken of het heeft geholpen, als het niet heeft geholpen gaan ze kijken of ze voor mij een uitzondering mogen maken en dat mijn PS3 gratis gerepareerd wordt. Morgen horen jullie meer Heb btw een 60GB PS3 gekocht op 14 juli 2007, na anderhalf jaar intensief gebruik is de laser overleden  |
|
Terug naar boven |
|
|
Nibor |
Geplaatst: 02 Jan 2009 17:40 Onderwerp:
| |
|
Mijn ps3 heb ik nu een jaar dus ben benieuwd hoe lang hij het nog vol gaat houden  |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 02 Jan 2009 17:41 Onderwerp:
| |

|
Heb em sinds 30 mei 2008, ik denk dat ik nog wel even veilig zit.  |
|
Terug naar boven |
|
|
Urkie |
Geplaatst: 02 Jan 2009 22:39 Onderwerp:
| |

|
Ik heb hem al staan sinds november 2006, en nog geen enkel probleem mee gehad. (60gb Us launch model) |
|
Terug naar boven |
|
|
da bom |
Geplaatst: 02 Jan 2009 22:55 Onderwerp:
| |

|
vriend heeft last van freezes, |
|
Terug naar boven |
|
|
Jonezy |
Geplaatst: 03 Jan 2009 02:11 Onderwerp:
| |

|
Stefan, heb je ze even gewaarschuwd dat je zonder een nette behandeling een vernietigend artikel op Gamed zou schrijven
Stom als het gebeurt, maar het blijkt nu wel dat Sony goed voor hun klanten zorgt geloof ik. |
|
Terug naar boven |
|
|
Niels |
Geplaatst: 03 Jan 2009 11:46 Onderwerp:
| |

|
Ik heb hem meer dan een jaar (en mijn vriend ook). nooit problemen gehad.
EDIT: ik las net dat dit wat ongelukkig overkwam.
Met "vriend" bedoel ik een gewone vriend die ook een PS3 heeft, en geen "speciale vriend" zoals ze zeggen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan Vogels |
Geplaatst: 03 Jan 2009 11:55 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Jonezy schreef: | Stefan, heb je ze even gewaarschuwd dat je zonder een nette behandeling een vernietigend artikel op Gamed zou schrijven  |
De mensen daar weten denk ik niet eens wat Gamed is
In ieder geval, de medewerker kon mij verzekeren dat ik na het opsturen binnen 10 tot 17 werkdagen een gereviseerde (zo goed als nieuw volgens de medewerker) PlayStation 3 terug kreeg, geheel kosteloos, ook al zit ik dik over de garantie heen . In ieder geval kopie van de aankoopbon mee en alles komt goed  |
|
Terug naar boven |
|
|
Stefan Vogels |
Geplaatst: 22 Jan 2009 16:42 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Eventjes dit omhoog schoppen
Vandaag heb ik weer een PlayStation 3 teruggehad, gewoon de 60GB versie incl. card readers en PS2 BC. Met als pluspunt dat deze PS3 er nog gaver uitziet dan m'n vorige, gewoon geen gebruikerskrasjes en dergelijke, dus ik ben echt zeer tevreden over de service van Sony. |
|
Terug naar boven |
|
|
Asianator |
Geplaatst: 22 Jan 2009 19:53 Onderwerp:
| |

|
Niels schreef: | Ik heb hem meer dan een jaar (en mijn vriend ook). nooit problemen gehad.
EDIT: ik las net dat dit wat ongelukkig overkwam.
Met "vriend" bedoel ik een gewone vriend die ook een PS3 heeft, en geen "speciale vriend" zoals ze zeggen. |
Gemakkelijke oplossing.
Zeg "maat van mij" i.p.v. "mijn vriend"...  |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|