Auteur |
Bericht |
|
hardcore-gamer |
Geplaatst: 01 Jan 2009 15:14 Onderwerp: dingen opnemen ps3
| |
![]()
|
Mijn vraag is ...
Kan je net zoals op de pc je game play recorden met een programma ???
(ps3) zoja , zou ik graag willen weten welk programma en waar kan je hem krijgen  |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 01 Jan 2009 17:24 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
![]()
|
Al sla je me dood, zou het echt niet weten. Ik denk niet dat zoiets er is eigenlijk, en dat de beste oplossing gewoon op een precies hoog genoeg tafeltje een goede camera neer te zetten die geen flikkerend beeld geeft als je een tv-beeld opneemt.
Bestaan zulke cams überhaupt, behalve zulke professionele dingen?  |
|
Terug naar boven |
|
|
mercy0001 |
Geplaatst: 01 Jan 2009 17:53 Onderwerp:
| |
|
Als je naar Gametrailers hun reviews kijkt is het zeker niet met een camera opgenomen. Er bestaan speciale versies van gameconsoles (ik heb al gehoord van een groene gamecubeversie.) om screens mee te nemen en met vele andere ontwikkelingshulpjes. Dit noemt een testconsole.
Volgens mij beschikken enkel ontwikkelaars en professionele gamesites over dit soort consoles. wiki of google eens grondig voor je vraag |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 01 Jan 2009 18:28 Onderwerp:
| |

|
Testconsoles inderdaad, en capture kaarten. Ik weet echter niet of die capture kaarten werken op elke normale PS3, ik heb ja en nee gehoord.
Maargoed, beide dingen worden erg snel prijzig |
|
Terug naar boven |
|
|
Primitive |
Geplaatst: 01 Jan 2009 20:15 Onderwerp:
| |

|
Inderdaad capture kaarten voor PC kun je gebruiken, verder kan je eventueel ook kijken naar een Grab'n Go van Conceptronics ofzoiets. Is eigenlijk een toestel dat je aan je TV kan aansluiten en zo ook gamefootage opnemen. Het is wel iets duurder dan een caputrekaart maar je hebt over het algemeen veel meer aansluitingen + het maakt gebruik van een interne HDD en converteert alle files zelf al naar iets als .avi of .wmv
Nu de meeste standaard en goedkopere capture kaarten zullen in principe allemaal wel met een PS3 werken, zowel PAL als NTSC zullen door een standaard kaartje ondersteunt worden. Het enige grote probleem met capture kaarten of mediacentres ligt em enkel bij de PAL60 standaard dat vrijwel enkel maar bij 360 games voorkomt. Wil je iets in PAL60 kunnen opnemen ben je verplicht van een kaart of mediacenter met high definition in- en output poorten te kopen en aparte kabels voor de 360 als je nog steeds gewoon via een normale scart aansluiting op je TV werkt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Urkie |
Geplaatst: 01 Jan 2009 21:51 Onderwerp:
| |

|
|
Terug naar boven |
|
|
hardcore-gamer |
Geplaatst: 02 Jan 2009 21:21 Onderwerp:
| |
![]()
|
Iedereen heeft het hier over losse hardware maar er is dus geen software om het op te nemen ??? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 02 Jan 2009 22:31 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
Software is niet belangrijk, die komt pas in beeld als je PC en je PS3 verbonden zijn. |
|
Terug naar boven |
|
|
Divine Rage |
Geplaatst: 03 Jan 2009 10:38 Onderwerp:
| |

|
Joni Philips schreef: | Software is niet belangrijk, die komt pas in beeld als je PC en je PS3 verbonden zijn. |
En over het algemeen moet je daar iets van een capture kaart voor hebben. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|